Bij deze weer eens een GLE trekhaak...in dit geval weer een nieuwe GLE (coupe) en weer een GLE met een extra accu.
Ondertussen hebben we al genoeg hybride GLE's van een trekhaak voorzien om te weten hoe de lastig te bereiken trekhaak gerelateerde langsdrager bouten naast het accupakket redelijk vlot vast te draaien zijn (nadat de draad eindelijk eens pakt) met een handvol 21mm en 22mm steek- & ringsleutels.
Het accupakket zelf is op zich wel makkelijk om wat gereedschap op te leggen alhoewel dat met losse doppen die graag wegrollen nog wel eens minder "makkelijk" uit wil pakken.
Voor de onderdelen die voor deze auto besteld waren had mercedes maar liefst twee verrassingen voor ons in petto:
- een zakje met 4 trekhaakbouten was voorzien van 1 trekhaakbout en 3 bouten die duidelijk niet als trekhaakbout te gebruiken waren (maar gelukkig heb ik alle mogelijke trekhaakbouten tegenwoordig ruimschoots op voorraad)
- de nieuwe diffuser met voorgesneden uitsparing voor de trekhaak bleek minder fijn ingepakt te zijn door de toeleverancier (of mercedes?) en die was te bekrast om te gebruiken op een nieuwe auto...dus dan toch maar weer met het stanleymes aan de gang en de originele diffuser uitgesneden (wat aanzienlijk langer duurt en op die specifieke dag was het jaar al bijna om dus begon de tijd toch wel wat te dringen).
Verder vraag ik mij overigens nog af welke duitser de graphics in het mbux systeem goed heeft gekeurd...blijkbaar moet de hele wereld bij het in- en uitklappen van de trekhaak vanaf het mbux systeem tegen een amerikaanse haak aankijken - en dat terwijl die niet eens uitklapbaar zijn

.
greetingz,