w212 taxi veren bos
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Eens met plorie, ik heb in het verleden ook wel eens 30 jaar oude veren vervangen. Geen merkbaar verschil. Dempers daarintegen ging hij 3 cm hoger staan, beter rijden en minder duiken.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Op mijn 210 had ik een 16 inch winterset, en de zomerset was 17 inch.. Met de 16 inch was de auto lager, of deinde de auto meer.. Ik raakte in ieder geval wel eens wat met de winterset..
Ik heb op het laatst mijn schokbrekers voor vervangen.. Gewoon uit gevoel want ze waren nog hartstikke goed, maar toch achteraf scheelde het enorm..
Dus schokbrekers en een maatje grotere velgen/dunnere banden lijken mij de eerste keuzes..
De 212 kan makkelijk 17inch hebben qua comfort lijkt me
Ik heb op het laatst mijn schokbrekers voor vervangen.. Gewoon uit gevoel want ze waren nog hartstikke goed, maar toch achteraf scheelde het enorm..
Dus schokbrekers en een maatje grotere velgen/dunnere banden lijken mij de eerste keuzes..
De 212 kan makkelijk 17inch hebben qua comfort lijkt me
- janpieter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 27 nov 2011 10:36
- Mercedes-Benz: W212 E250 cgi Avangarde 2009
- Specialisatie: recreatie en techniek
- Locatie: Asten
voor en achter was 68 cm en is nu 63 cmpascalvd schreef: ↑28 sep 2022 12:16bedankt voor je reactiejanpieter schreef: ↑26 sep 2022 21:59 20220610_070200694_iOS (2).jpg
Ik heb een schroefset van KW er onder achter op de laagste stand voor op de middelste stand. wielen zijn 19 inch en ik raak helemaal niets tot nu toe. de auto ligt zeker 5 cm lager als origineel. comfort is zeker niet zoals het was voorheen maar ik vindt dat fijner rijden veel strakker en direct insturen.
ik denk dat dat vaak weer komt dat de vering stugger is dat ie minder door deind
weet je heel toevallig de hoogtes van voor de verlaging ?
Mvg,
Jan Pieter.
Jan Pieter.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik probeer het te begrijpen
maar bij stapvoets over de drempels rijden en aan lopen dan denk ik niet heel snel aan de dempers
daarbij ogen ze goed bij het testen
ik zal het mee nemen en ff met de garage besprekenkickdownkiko schreef: ↑28 sep 2022 18:21 Op mijn 210 had ik een 16 inch winterset, en de zomerset was 17 inch.. Met de 16 inch was de auto lager, of deinde de auto meer.. Ik raakte in ieder geval wel eens wat met de winterset..
Ik heb op het laatst mijn schokbrekers voor vervangen.. Gewoon uit gevoel want ze waren nog hartstikke goed, maar toch achteraf scheelde het enorm..
Dus schokbrekers en een maatje grotere velgen/dunnere banden lijken mij de eerste keuzes..
De 212 kan makkelijk 17inch hebben qua comfort lijkt me
top bedankt voor de infojanpieter schreef: ↑28 sep 2022 20:09voor en achter was 68 cm en is nu 63 cmpascalvd schreef: ↑28 sep 2022 12:16bedankt voor je reactiejanpieter schreef: ↑26 sep 2022 21:59 20220610_070200694_iOS (2).jpg
Ik heb een schroefset van KW er onder achter op de laagste stand voor op de middelste stand. wielen zijn 19 inch en ik raak helemaal niets tot nu toe. de auto ligt zeker 5 cm lager als origineel. comfort is zeker niet zoals het was voorheen maar ik vindt dat fijner rijden veel strakker en direct insturen.
ik denk dat dat vaak weer komt dat de vering stugger is dat ie minder door deind
weet je heel toevallig de hoogtes van voor de verlaging ?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dat zegt niet zoveel. Mercedes heeft meestal monotube schokdempers. Als je die indrukt, dan deinen ze niet na en lijken ze dus goed, in tegenstelling tot twin tube dempers die je op de wat simpelere auto's vindt. Indrukken bij stilstand zegt niets over of ze nog goed dempen. Bovendien zit er een gedeelte met gas in dat ook extra veert. Zijn ze versleten, dan komt de auto juist bij langzaam rijden over drempels etc. op de grond.
Had het met Joop precies zo: na het vernieuwen van de dempers nooit meer de grond geraakt, daarvoor iedere keer bij drempels en opritten. 16 of 17 inch maakt helemaal niets uit voor de grond raken of niet, behalve als er bijna geen lucht meer in zit. De omtrek is gelijk en zoveel veren banden niet in.
- Bijlagen
-
- Shock_Absorbers_Detail.jpeg (64.9 KiB) 283 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ondertussen een kleine update
na andere velgen en banden is valt het mij erg mee met het aanraken van de weg ook op de wegen met grote hobbels
tot op heden geen extra bezoekers gehad maar we wachten even af
na andere velgen en banden is valt het mij erg mee met het aanraken van de weg ook op de wegen met grote hobbels
tot op heden geen extra bezoekers gehad maar we wachten even af