Valt mij laatste tijd op dat mijn Secundaire luchtpomp vaak draait ook na bijv rit van 40 km dan hoor ik hem na lopen als ik de auto uit zet.
Deze pomp is toch alleen om de boel op te warmen?
Door welke sensor wordt deze aangestuurd en welke waarde zou deze moeten hebben? Dan kan ik even met stardiagnose checken of dat wel goed gaat.
Gaat om een M273 500
Secundaire luchtpomp Draait vaak
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Waarschijnlijk totaal niet relevant, maar hetzefde symptoom had ik ook bij een kapotte ECU bij mijn E30.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Plakkend relais van 12 euro....
Als die niet vervangen wordt zit je aan een nieuwe luchtpomp van 1000 euro....
Als die niet vervangen wordt zit je aan een nieuwe luchtpomp van 1000 euro....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1980
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Voor mijn M272 wordt ie door de ECU na het starten van de motor geactiveerd als aan 2 condities wordt voldaan,koelwater temperatuur ligt beneden 35 graden en toerental is lager dan 2500. En dan loopt ie max 40 seconden. Of korter als de cats eerder op temperatuur zijn. En hij wordt uitsluitend weer eventueel gestart nadat je de motor gestopt en gestart hebt. Mits aan die eerste 2 condities is voldaan. Zou het voor de M273 na moeten zoeken maar ik denk dat dat niet zo heel veel zal afwijken. Als ie door eea reden langer gaat lopen (plakkend relais oid) gaat ie er geheid aan als dat maar lang genoeg duurt. Het ding trekt namelijk 45A. Als ie tijdens dat ritje van 40km constant gedraaid heeft zou ie denk ik allang overleden moeten zijn. Weet je zeker dat het de secundaire luchtpomp is die je hoort?
Zou niet weten wat anders zou moeten zijn.
Luchtveringspomp is vervangen daarvoor had ik t ook daar heb ik relais etc van vervangen.
Moet zeggen rijd altijd maar korte stukjes wellicht is dat zijn redding.
Maar heb juist idee dat die bij mij andersom zijn werk doet, koude start hoor ik niks het is echt pas bij uitzetten of ergens stil staan na een ritje.
Ik bestel sowieso morgen even een relais dan weet ik zeker dat die nieuw is
Luchtveringspomp is vervangen daarvoor had ik t ook daar heb ik relais etc van vervangen.
Moet zeggen rijd altijd maar korte stukjes wellicht is dat zijn redding.
Maar heb juist idee dat die bij mij andersom zijn werk doet, koude start hoor ik niks het is echt pas bij uitzetten of ergens stil staan na een ritje.
Ik bestel sowieso morgen even een relais dan weet ik zeker dat die nieuw is