Na jaren een Geldrover 4x4 diesel te hebben gereden, ben ik nu opzoek naar iets zuiniger en op benzine.
ik heb veel ruimte nodig voor bagage en ben zelf met 2m niet de kleinste, en kom uit op een E station (mijn vrouw rijd al jaren een slk en dat zonder gezeur)en twijfel nu tussen een 2010 5 trap en 2011 7trap automaat.
Nu heb ik echt geen verstand van auto's, zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden ( lees iets over een ketting die vaak vervangen is)
Zijn er zaken die ik in overweging moet nemen en of rekening mee moet houden ?
Dank op voorhand voor de genomen moeite
Aankoop advies E klasse station benzine
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Welkom op het forum.
Dit is al vaak voorbij gekomen, probeer de zoekfunctie eens met "aankoopadvies W212" of "aankoopadvies S212" of "aankoop 212", zoiets.
Dit is al vaak voorbij gekomen, probeer de zoekfunctie eens met "aankoopadvies W212" of "aankoopadvies S212" of "aankoop 212", zoiets.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Heb jaren een s212 E200cgi van 2011 met 7 traps gereden. Beviel mij beter dan de S204 met 5 traps die il ervoor had. Aandachtspunten wat mij betreft het subframe achter, de luchtvering achter en draaiknop op de middenconsole, die gaan nogal een kapot. Verder heb ik er in noemenswaardige dingen mee gehad. Dis in de onderhoudsgeschiedenis nagaan of die al vervangen zijn of anders geld achter de hand houden omdat. Die dingen er aan zitten te komen. Luchtvering achter circa 1500€ , draaknop afhamhelijk van of je de dealer het laat verhelpen of je er zelf een nieuw asje inprutst. Subframe is productfout dus coulance
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Met antwoorden op de volgende vragen wordt het makkelijker om passend advies te geven aangezien de keuze nu nogal breed is en er toch wel specifieke zaken zijn om op te letten per uitvoering/motor :
4, 6 of 8 cilinder ?
4-matic (vierwielaandrijving) gewenst of niet belangrijk ?
Airmatic = luchtvering rondom bij station ? (niveauregeling op lucht van de achteras is standaard bij station)
Budget grofweg ?
Km-stand maximaal ?
4, 6 of 8 cilinder ?
4-matic (vierwielaandrijving) gewenst of niet belangrijk ?
Airmatic = luchtvering rondom bij station ? (niveauregeling op lucht van de achteras is standaard bij station)
Budget grofweg ?
Km-stand maximaal ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Dank voor alle reacties en excuses voor mijn vertraagde reactie
ik zoek een e200 of e250
Zoals aan gegeven ben ik een redelijk leek ik lees goede zaken over de 7 traps automaat om vervolgens weer te lezen dat de 5 trap beter is
Ik kijk naar wagens tussen 2010 en 2012 , 13-16K
Naast de lucht vering lees ik zaken over de ketting, nu worden er aan aantal modellen aangeboden met 200K op de klok waar de ketting nog niet van is vervangen, klopt het dat het vervangen +/- 1500 kost.
Nogmaals dank voor alle advies en input
ik zoek een e200 of e250
Zoals aan gegeven ben ik een redelijk leek ik lees goede zaken over de 7 traps automaat om vervolgens weer te lezen dat de 5 trap beter is
Ik kijk naar wagens tussen 2010 en 2012 , 13-16K
Naast de lucht vering lees ik zaken over de ketting, nu worden er aan aantal modellen aangeboden met 200K op de klok waar de ketting nog niet van is vervangen, klopt het dat het vervangen +/- 1500 kost.
Nogmaals dank voor alle advies en input