Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7144
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

20 sep 2022 20:51

Toni043 schreef: 18 sep 2022 13:14 Heb me geabonneerd 👍🏻. Mooi project!
Kun je dat misschien even opnieuw doen maar dan op dit topic? :) Er was per ongeluk een nieuw topic gemaakt voor de meest recente update.

@johan mooie updates weer. 8-)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Toni043
Berichten: 447
Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
Mercedes-Benz: W205

20 sep 2022 22:30

Helmy schreef: 20 sep 2022 20:51
Toni043 schreef: 18 sep 2022 13:14 Heb me geabonneerd 👍🏻. Mooi project!
Kun je dat misschien even opnieuw doen maar dan op dit topic? :) Er was per ongeluk een nieuw topic gemaakt voor de meest recente update.

@johan mooie updates weer. 8-)
Bedoelde z'n youtube kanaal👍🏻, ik volg dit draadje nu ook😉
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7144
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

21 sep 2022 08:04

Ah zo, ja dat is nog directer :)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
johan84
Berichten: 288
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

21 sep 2022 22:45

:goedzo:
johan84
Berichten: 288
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

04 okt 2022 19:38

Ik ben gestart met de demontage van de motor voor de rebuild.
ik heb nog wel wat werk aan het chassis maaar wil een beetje levertijd in de motor onderdelen besparen door nu
eerst de motor te demonteren en de kijken wat ik allemaal nodig heb en dit te bestellen

dit blok staat ongeveer 3 jaar stil bij mij . hij zou ongeveer 170dkm hebben gelopen
wel had ik al gezien dat er best wat kool aanslag te vinden was onder de kleppen deksels maar wat wil je met de emmisie troep op zo'n motor

heb de kleppen deksels incl valve train gedemonteerd en de koppen zijn er af
heb van te voren eerst de timing gecontroleerd ik heb wel wat ketting rek. 10 graden verschil tussen bank 1 en 2 . heb dit verder niet gecontroleerd met het openen en sluiten van de kleppen om te zien waar het zit.
maar wel wat raar is dat bank 2 cyl 5-8 bij 35 graden zijn timing al haalt terwijl hij pas bij 40 graden hier moet zijn en bank 1 is 5 graden te laat

dit houd in dat de ketting eigenlijk te kort zou zijn en bij 1 tand verspringen zou het verschil veel groter moeten zijn.
de ketting kan wel korter worden als bijvoorbeelde de geleider heel er in slijt.
ik ga later deze week de timing cover voor demonteren en kan dan wat meer zien van de geleiders.
ik heb wel OT1 gecontroleerd met de poelie dit klopt zover ik kan zien dat houd in dat de poelie de jusit waar de aangeeft met de hoeveelheid graden.
ik heb vernogem van iemand die deze motoren vaker onderhoud geeft dat de buiten rand van de poelie wel is wil verdraaien ten opzichte van de binnen ring dus ga dit later van de week nog is goed uitklokken of hier verschil in zit

verder heeft deze motor de optie code SA 479 cylinder uitschakeling.
ik dacht altijd dat dit standaard was op de w220 maar. schijnt best zeldzaam te zijn,
ik weet nog niet of ik dit ook ga aansturen. want het zou gewoon kunnen bij deellast ook met deze turbo setup omdat 4 cyl gewoon een fuel en igntion cut krijgen en dat de kleppen trein van deze cylinders worden ontkoppeld zodat de kleppen dicht blijven dit geld dan voor in en uitlaat. dus bij een turbo heb je meestal bij deellast een iets groter vacuum hier heb je dan geen last van omdat de kleppen dicht staan
dus ik ga dit wel allemaal terugbouwen en controleren .
in de spec van dit systeem staat dat bij 55mph dus rond de 95km uur dit ongeveer 13% brandstof bespaard. dat is toch best geinig.
de techniek erachter is alleen al leuk

verder wat ik het belangrijkste vond is de staat van de onderdelen zoals de nokkenassen en lager huizen hiervan, dit is allemaal goed
ook zijn de cylinder voeren heel belangrijk bij een alusil motor zoals deze.
die zien er zover ik heb kunnen zien goed uit en passen bij km stand . dus geven nog een dof beeld en geen krassen.
bij een blok met 300dkm zie meer een glans in de voeringen .

dus er is veel roet en vervuiling maar de staat van de motor is goed

hier is video
Gebruikersavatar
denman1710
Donateur
Berichten: 2298
Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
Mercedes-Benz: V221 S500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
Locatie: Westen des (bra)lands
Contacteer:

04 okt 2022 21:22

Dit wordt wederom een pareltje van mooie technische innovatie!
TIMEBLOCKR
Plaats reactie