R129 RENNtech SL 760

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

02 apr 2013 20:25

Voor wie niet regelmatig op buitenlandse (Mercedes)fora rondhangt, de M120 7,6 liter schijnt echt te bestaan.
Op bladzijde drie in deze link een verwijzing.
http://www.renntechmercedes.com/www/sit ... th0303.pdf

En dit zou 'm moeten zijn.
http://www.thebenztrader.com/details.php?id=2110

De bekende 7414 ccm M120 duidelijk voorbij. De ultieme M120.
No substitute for cubic inches. Wat mij betreft de geblazen versies (Lotec/A-Level) en pk geweldenaars van Pagani/CLK GTR SuperSport voorbij.
Gebruikersavatar
55 AMG
Berichten: 687
Lid geworden op: 16 mar 2006 22:42
Mercedes-Benz: AMG

03 apr 2013 08:27

Weide heeft weer eens iets bijzonder opgedoken ;)

RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
Time you enjoy wasting is not wasted time.
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6046
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

03 apr 2013 09:20

Thanks voor het delen 8-) :goedzo:
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

03 apr 2013 13:23

55 AMG schreef:RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
Ik weet niet hoe betrouwbaar zo'n SL 760 is, maar daar heeft de eigenaar 'm niet voor laten maken, denk ik.
Het is puur competitie natuurlijk. Groter, sterker, sneller, unieker dan de buurman. Dat zit in de aard van sommige mensen. En daar is, vind ik, niks mis mee. Anders reden we allemaal in Twingo's.
Niet iedereen wil als een mak schaap de kudde volgen.

Overigens mis ik op die 760 wel de swra. Staat toch een beetje kaal, zo bij die koplampen.
Wat mij betreft hoort bij een dikke motor ook een dik en compleet uiterlijk.

Zag dit eerder al bij een W124 500 E met 6,2 liter M119 motor. Zeer speciaal. Maar qua interieur maar zozo.
benzkepower
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

03 apr 2013 14:26

Ik mis bij die R129 een foto van het blok!
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

03 apr 2013 18:41

http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... ?id=103577

En er zijn nog een paar buitenlandse fora waar deze SL 760 langskomt/langskwam. 500Eboard.com, benz.org.

Zo'n open luchtfilter komt op mij toch wat gekunsteld/wat hobby-achtig over. Dat vind ik dan weer jammer van zo'n grote naam uit de Tuning Scene. Want dat is RENNtech zeker.
Laat onverlet ( bij mij tenminste ) dat Hubraumerweiterung vakwerk is. Of het nou het onvervalste slijp- en freeswerk is voor een grotere cilinderdiameter(boring) of het krukasverhaal(slag), het is vakmanschap. En dat is, zo leerde ik vroeger, meesterschap.
Laatst gewijzigd door weide1 op 29 okt 2019 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
FAL
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 jun 2008 15:09
Mercedes-Benz: 400E 6.0 AMG engine, E420, E550 en enkele andere merken.
Locatie: Alabama, USA

04 apr 2013 00:27

55 AMG schreef:RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
De eigenaar en stichter van RENNtech, Hartmut Feyhl is buiten een persoonlijke vriend, ook de engineer van AMG die door AMG toenertijd in de 1980s naar de US gestuurd werd om AMG in de US op te richten en het project Hammer af te werken hier.
Het zijn mensen als Harthmut die AMG gemaakt hebben tot wat het nu is.

En bij RENNtech kan je nog steeds terecht als je iets speciaals wil hebben, waar dat niet meer lukt bij een AMG die nu eigenlijk een serie band productie hebben waar individual wensen niet meer mogelijk zijn.
Misschien daarom dat een van de enkele (kind of illegal) Pagani Zonda's die er in de US zijn bij RENNtech terechtkwam om wat extra pks uit die AMG motor te halen.
Life is 100% fatal, might as well enjoy the time you've got.
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

04 apr 2013 22:21

FAL schreef: De eigenaar en stichter van RENNtech, Hartmut Feyhl is buiten een persoonlijke vriend, ook de engineer van AMG die door AMG toenertijd in de 1980s naar de US gestuurd werd om AMG in de US op te richten en het project Hammer af te werken hier.
Het zijn mensen als Hartmut die AMG gemaakt hebben tot wat het nu is.
Ulrich Gaufrès(Brabus), Lothar Rau(Hartge/Carlsson), Hartmut Feyhl(AMG/RENNtech). Het zijn slechts enkele van de vele grote namen uit de Duitse Tuning Industrie. FAl, mooi dat je Hartmut als persoonlijke vriend mag rekenen. Zou je hem even willen vragen of hij zijn M120 7,6 Liter one-off engine in een mooi artikel o.i.d. op zijn site wil plaatsen. Bij voorkeur hier.
http://www.renntechmercedes.com/www/media/articles

Want de iconen uit het verleden zijn niet zomaar bijzondere auto's. Het is de erfenis uit een andere tijd. En die mag niet verloren gaan. Die moet worden gekoesterd.
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

29 okt 2019 19:56

Oud topic. Maar hier wordt bevestigd dat de RENNtech 7,5 en 7,6 liter wel degelijk bestaan.
ada.jpg
ada.jpg (107.65 KiB) 1408 keer bekeken
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3179
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

29 okt 2019 21:04

weide1 schreef:Oud topic. Maar hier wordt bevestigd dat de RENNtech 7,5 en 7,6 liter wel degelijk bestaan.
Deze?
Bijlagen
55E93A05-1CF5-4F45-94B8-0D5789597D93.jpeg
55E93A05-1CF5-4F45-94B8-0D5789597D93.jpeg (196.39 KiB) 1370 keer bekeken
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

02 jul 2022 17:43

Ja. En nu duiken deze 3 foto's op.
1.jpg
1.jpg (22.77 KiB) 747 keer bekeken
1a.jpg
1a.jpg (32.46 KiB) 747 keer bekeken
1b.jpg
1b.jpg (27.43 KiB) 747 keer bekeken
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

21 sep 2022 17:52

Hij is klaar. En hij rijdt.
https://www.youtube.com/watch?v=b1_lwH-NjhU

Eén ding, ik lees 703 LB FT. Dat is 953 Nm. De cilinderinhoud is 7578 cm³.
Dan lijkt mij 953 Nm voor een motor zonder turbo of Kompressor erg veel.
Plaats reactie