Dit hebben we vooral veel bij de 118 CLA, de 177 A-klasse, de 243 EQA, de 247 B-klasse, de 247 GLA, en de 247 GLB ingebouwd omdat de memory stoelen bij die modellen langere tijd niet werden uitgeleverd ivm chiptekorten (

Bij de GLE worden maar liefst 4 verschillende stoelframes gebruikt (3 versies zonder en 1 versie met memory) waardoor de ombouw naar memory stoelen iedere keer weer anders is. Het grootste probleem bij de GLE memory stoelverstelling is het niet beschikbaar zijn van de linker stoelverstel schakelaar en na lang zoeken heb ik nog wat schakelaars kunnen vinden in italie, zweden, belgie en de US en had ik er precies genoeg voor de ingeplande ombouwen.
Bij de A/B/CLA/GLA/GLB/EQA/EQB/etc modellen heeft mercedes 2 verschillende stuurunits bedacht voor de bestuurdersstoel; er zijn stuurunits voor auto's MET en ZONDER memory bijrijdersstoel waarbij het verschil zit in de aansturing van de stoelverwarming van de bijrijdersstoel - iets wat bij de voorganger van dit model niet het geval was (lang leve de programmeerbare software wanneer die vooral niet meer gebruikt wordt

Dit is overigens iets wat bij de 447 V-klasse weer anders is bedacht (en bij die V is het helemáál achterlijk bedacht) maar daarover later meer.
Aangezien het ombouwen van standaard stoelen naar memory stoelen niet zo heel spannend is, maak ik daar meestal geen foto's van maar omdat er zo veel auto's zijn uitgeleverd waarop deze optie wel besteld is en niet is meegeleverd EN ik nog steeds een aantal memory stoelframes op voorraad heb staan, dan -bij deze- toch maar wat extra aandacht voor deze ombouw.
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479