Sinds ik de wagen heb zijn er meerdere problemen met de rijhulpsystemen: laneassist, adaptive cruisecontrol, sensoren, parck-assist en dode-hoek. Puntje 1 en 3 is altijd, de overige zijn soms maar als het gebeurt dan is het meermaals die rit.
1/ Parck-Assist: werkt niet. Duw op de knop, display geeft aan dat wagen aan het zoeken is maar kan geen enkele parkeerplaats vinden terwijl toch wel meerdere ruime plaatsen voorbij rij (met vorige C-break werkte dit wel goed, ook garage heeft dit kunnen vaststellen).
2/ wagen 'denkt' andere snelheid-limiet: versnelt/vertraagt dan te pas en te onpas. Versnellen net voor flitspalen is niet leuk maar op derde rijvak autosnelweg vertragen naar 100km/h is nu ook niet leuk te noemen. Dit is niet helemaal idem volgend item want is niet exact reproduceerbaar (volgende keer op zelfde plaats zal die dat niet hebben).
3/ navigatie/wagen vs toegelaten snelheid: dit is meer fout dan juist waardoor de cruise-control onverwacht remt of versnelt en is reproduceerbaar (zelfde locatie = zelfde foutieve snelheid).
4/ sensoren: staan stil op rijstrook voor linksaf te slaan wegens tegenliggers, we vertrekken als de weg vrij is en alle sensoren geven alarm
Ook werken de sensoren trager dan verwacht. Inparkeren moet je héééél traag doen want anders heb je vrijwel zeker een aanrijding. Ook is de afstand wanneer welke alarmkleur is ietwat relatief: geel geeft die soms pas aan op afstand van 40 cm (met trekhaak ook niet helemaal aan te raden want dan is het snel rood uiteraard).
5/ lane-assist|distince control: geen idee wat hier nu fout loopt maar soms gaat de auto vrij stevig remmen zonder reden. Vb tijdens wijzigen naar ander rijvak (geen melding van dode-hoek-assisten zichtbaar) maar ook al gebeurt bij enkele rijstrook waar zelfs geen mogelijkheid is tot inhalen (geen geparkeerde wagens maar ook geen voorgaand/tegenliggend verkeer of borden snelheidslimiet,...)
6/ dode hoek: geeft niet altijd tijdig aan dat er een voertuig naast mij is, van een kleine wagen en met brede rijstroken kan ik dat nog enigszins begrijpen maar had het onlangs bij oprijden van snelweg dat er een vrachtwagen linksachter reed. Gelukkig kijk ik altijd nog eens over de schouder (goeie gewoonte blijkbaar). Viel me ook al 's op bij rechts tussenvoegen dat een wagen bijna tegen mijn bumper reed...
W1N GLB 180D allerlei problemen rijhulpsystemen
- Msmax
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi hoi,
Heb je de auto al laten uitlezen?
Kan zijn dat er een of meerdere sensoren niet 100% zijn waardoor je al deze problemen hebt.
Een sensor kan ook af en toe problemen geven, hoeft niet permanent te zijn, Dan is de sensor ook defect en vervangen helpt dan wel.
Weet je toevallig of de auto ooit schade heeft gehad?
Groeten, Msmax
Heb je de auto al laten uitlezen?
Kan zijn dat er een of meerdere sensoren niet 100% zijn waardoor je al deze problemen hebt.
Een sensor kan ook af en toe problemen geven, hoeft niet permanent te zijn, Dan is de sensor ook defect en vervangen helpt dan wel.
Weet je toevallig of de auto ooit schade heeft gehad?
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
Eerste dag had ik ongeval bij uitrijden uit parkeerplaats, er was een vertraging bij de camera (vergelijkbaar met digitaal vs analoog tv-kijken). Bumper is ondertussen vervangen en probleem met camera is niet meer voorgevallen.Msmax schreef: ↑16 aug 2022 10:49 Hoi hoi,
Heb je de auto al laten uitlezen?
Kan zijn dat er een of meerdere sensoren niet 100% zijn waardoor je al deze problemen hebt.
Een sensor kan ook af en toe problemen geven, hoeft niet permanent te zijn, Dan is de sensor ook defect en vervangen helpt dan wel.
Weet je toevallig of de auto ooit schade heeft gehad?
Groeten, Msmax
Wagen is net terug afgeleverd bij dealer maar tijdens melden op 24/7 kreeg ik een 'verkoopspraatje' mee, hopelijk nemen ze het nu wel ter harte. Ben naar Normandie op gezinsvakantie geweest, helemaal gerust ben je dan niet natuurlijk.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11491
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
2 en 3 is naar mijn idee hetzelfde. Wanneer de borden slecht zichtbaar staan of de data op de kaart fout is dan zal de auto niet correct reageren. Optie is de limiet overname uitschakelen. Geeft veel rust.
5/ een optische waarneming van het wegdek. Teerstrepen, vervuiling, optische versmalling, water sporen, enz kunnen allemaal als streep worden waargenomen. Wisselen van rijbaan met altijd met richtingaanwijzer aan. Ook naar rechts. Met een RAW aan zal er nooit een lane assist ingreep zijn.
6/ ik zou het moeten opzoeken maar volgens mij is de waarneming links alleen wanneer er een sneller voertuig aankomt. Dus niet met invoegen wanneer je zelf sneller bent. Een op object moet het radar inrijden en niets spontaan halverwege ontstaan (bijvoorbeeld met invoegen). Anders zou hij elk object waarnemen. Denk aan bijvoorbeeld vangrails.
5/ een optische waarneming van het wegdek. Teerstrepen, vervuiling, optische versmalling, water sporen, enz kunnen allemaal als streep worden waargenomen. Wisselen van rijbaan met altijd met richtingaanwijzer aan. Ook naar rechts. Met een RAW aan zal er nooit een lane assist ingreep zijn.
6/ ik zou het moeten opzoeken maar volgens mij is de waarneming links alleen wanneer er een sneller voertuig aankomt. Dus niet met invoegen wanneer je zelf sneller bent. Een op object moet het radar inrijden en niets spontaan halverwege ontstaan (bijvoorbeeld met invoegen). Anders zou hij elk object waarnemen. Denk aan bijvoorbeeld vangrails.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Excuses voor het late antwoord, de wagen is nu voor tweede week op rij bij de garagehouder binnen.Raimon schreef: ↑16 aug 2022 22:27 2 en 3 is naar mijn idee hetzelfde. Wanneer de borden slecht zichtbaar staan of de data op de kaart fout is dan zal de auto niet correct reageren. Optie is de limiet overname uitschakelen. Geeft veel rust.
5/ een optische waarneming van het wegdek. Teerstrepen, vervuiling, optische versmalling, water sporen, enz kunnen allemaal als streep worden waargenomen. Wisselen van rijbaan met altijd met richtingaanwijzer aan. Ook naar rechts. Met een RAW aan zal er nooit een lane assist ingreep zijn.
6/ ik zou het moeten opzoeken maar volgens mij is de waarneming links alleen wanneer er een sneller voertuig aankomt. Dus niet met invoegen wanneer je zelf sneller bent. Een op object moet het radar inrijden en niets spontaan halverwege ontstaan (bijvoorbeeld met invoegen). Anders zou hij elk object waarnemen. Denk aan bijvoorbeeld vangrails.
1/ heb jij weet of de parkassist deels is uitgeschakeld onder druk van Europa ?
5/ Wat bedoel je met 'een RAW' ?
6/ is het ook bij voertuigen die sneller rijden dan mezelf. Kan het zijn dat er een minimaal sneldheidsverschil nodig is ? Volgens wat ik op de zijspiegel rechts merk is ook daar een melding mogelijk en ook soms het geval.
-
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Zeker een goede gewoonte. Ik meen me te herinneren dat daar erg op gehamerd werd tijdens m'n rijbewijscarriere. Deed iedereen dat maar in plaats van met je Aaigootje met 55km/uur invoegen en direct naar de 3e baan klappen.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Parallel parkeren is sinds eind 2020 uitgeschakeld, dwars parkeren moet wel werken.
Dit is inderdaad vanwege europese wetgeving gewijzigd.
Staat de werking van de dodehoekassistent toevallig niet in de handleiding?
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Dat is bizar dat mijn wagen pas besteld is eind kwartal 2021 incl die optie, ook de animatie op display geeft geen bemerking over en de 'technische' man die de uitleg gaf wist dit ook niet (kreeg bericht pas veel later).
Ga het hierbij laten. Super bedankt voor alle antwoorden.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
wat ik zelf vooral bizar vind, is dat deze optie moet worden uitgeschakeld van de EU ivm mogelijke gevaren terwijl andere veel gevaarlijkere assistent systemen mogen blijven bestaan (of zelfs standaard moeten worden gemonteerd)
greetingz,
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
(officieel nummer je van links (= baan 1) naar rechts, dus jij ergert je dat ze direct naar baan 1 klappen.)
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006