Deze is een beetje gewaagd en als we het er massaal niet mee eens zijn akkoord maar ik zou deze toch graag delen:
Bij het impregneren van mijn cabriokap is er wat impregneermiddel over de ruiten gelopen.
Deze vettige druipers kon ik met geen mogelijkheid meer wegkrijgen.
Als laatste optie heb ik een bus industriële ontvetter genomen (blauwe bus, rode dop), een beetje op een doekje gespoten en daarmee ben ik begonnen de druipers weg te boenen.
Wat schetst mijn verbazing: De ruiten werden na één keer vegen als nieuw!
Je moet wel snel zijn want voor je het weet is de ontvetter verdampt maar je hoeft ook maar één keer over je ruit te vegen en ze zijn schoon.
Ik gebruik deze methode nu altijd voor zowel de binnenkant als de buitenkant aangezien ik een enorme hekel heb aan het boenen van ruiten.
Uiteraard voorkom ik dat de ontvetter in contact komt met andere exterieur/interieurdelen.
Ruiten schoonmaken met industriële ontvetter
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik kan me voorstellen dat de raamrubbers daar niet altijd blij van worden.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Even doorgaand op het schoonmaken van ruiten: het valt mij de laatste tijd op dat (auto)ruiten steeds moeilijke schoon te krijgen zijn.
Er blijft na reinigen met glasreiniger vaak een ontzettend hardnekkige vettige zweem zitten, waardoor ik meerdere malen achtereen moet reinigen om dat er af te krijgen.. luchtvervuiling/ moderne glasreiniger minder goed?
Er blijft na reinigen met glasreiniger vaak een ontzettend hardnekkige vettige zweem zitten, waardoor ik meerdere malen achtereen moet reinigen om dat er af te krijgen.. luchtvervuiling/ moderne glasreiniger minder goed?
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Wat bedoel je precies met de blauwe bus ? Welk merk ?MattijsNL schreef: ↑19 jul 2020 19:49 Deze is een beetje gewaagd en als we het er massaal niet mee eens zijn akkoord maar ik zou deze toch graag delen:
Bij het impregneren van mijn cabriokap is er wat impregneermiddel over de ruiten gelopen.
Deze vettige druipers kon ik met geen mogelijkheid meer wegkrijgen.
Als laatste optie heb ik een bus industriële ontvetter genomen (blauwe bus, rode dop), een beetje op een doekje gespoten en daarmee ben ik begonnen de druipers weg te boenen.
Wat schetst mijn verbazing: De ruiten werden na één keer vegen als nieuw!
Je moet wel snel zijn want voor je het weet is de ontvetter verdampt maar je hoeft ook maar één keer over je ruit te vegen en ze zijn schoon.
Ik gebruik deze methode nu altijd voor zowel de binnenkant als de buitenkant aangezien ik een enorme hekel heb aan het boenen van ruiten.
Uiteraard voorkom ik dat de ontvetter in contact komt met andere exterieur/interieurdelen.
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
In plaats van allemaal glas sprays die niet werken gebruik ik een druppeltje dreft op een spons, na het insoppen droogtrekken met een wisser, resterende sop van de ruit schoonvegen met een natte doek en droogmaken met een handdoek. Dreft vinden de andere (interieur) delen ook leukE55amg schreef: ↑20 jul 2020 12:01 Even doorgaand op het schoonmaken van ruiten: het valt mij de laatste tijd op dat (auto)ruiten steeds moeilijke schoon te krijgen zijn.
Er blijft na reinigen met glasreiniger vaak een ontzettend hardnekkige vettige zweem zitten, waardoor ik meerdere malen achtereen moet reinigen om dat er af te krijgen.. luchtvervuiling/ moderne glasreiniger minder goed?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Griffon is ontzettend schadelijk voor je gezondheid. Nooit binnen gebruiken! En al helemaal niet in de auto…
Ik gebruik ammonia en veeg de ramen dan af met een droge doek.
Glassex laat inderdaad een laagje achter op het raam waardoor stof uit de blaasopeningen er juist aan blijft kleven. Waardoor je het snel opnieuw moet schoonmaken. Mooi verdienmodel!
Ik gebruik ammonia en veeg de ramen dan af met een droge doek.
Glassex laat inderdaad een laagje achter op het raam waardoor stof uit de blaasopeningen er juist aan blijft kleven. Waardoor je het snel opnieuw moet schoonmaken. Mooi verdienmodel!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 30 sep 2016 10:52
- Mercedes-Benz: 2018 C220d Kombi AMG Sport Edition
Een goeie glasreiniger en een dedicated doek doen wonderen. Ik gebruik zelf altijd de producten van Gyeon of Autofinesse, en daar krijg ik de ruiten vet- en streepvrij mee, zonder moeite. Mijn ega heeft ondertussen een flacon en een doek uit mijn voorraadkast genomen, voor gebruik in het huishouden.
Glassex/Instanet/... en andere supermarktmerken laten inderdaad een vettige laag achter.
Vergeet trouwens de hack met het krantenpapier: de bestanddelen in de inkt die voor het ontvettend effect zorgden, worden al jaren niet meer gebruikt in de drukkerijen.
Glassex/Instanet/... en andere supermarktmerken laten inderdaad een vettige laag achter.
Vergeet trouwens de hack met het krantenpapier: de bestanddelen in de inkt die voor het ontvettend effect zorgden, worden al jaren niet meer gebruikt in de drukkerijen.
- Ad B
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 26 jun 2021 10:22
- Mercedes-Benz: SLK280 ("Benzie")
- Locatie: Zuid Oost Brabant ("Rooi")
Hoi,
Het is niet zo'n gezond spul, maar je valt er niet meteen van om, hoor... ook niet na meerdere keren gebruik...
Vroeger maakte ik mijn supervette handen schoon met thinner, daarna met een gewoon zeepje.
Amonia werkt ook prima om ruiten te reinigen...
Koos, amonia is ook niet zo best voor je luchtwegen... Daar kun je ter plekke ook van omgaan, omvallen... effetjes...
Maar verdund in water, niks aan de hand.
Ad B
Dat Griffon spul is gewoon een vorm van thinner, net als remmenreiniger.Borgmonster schreef: ↑14 jan 2022 18:04 Griffon is ontzettend schadelijk voor je gezondheid. Nooit binnen gebruiken! En al helemaal niet in de auto…
Ik gebruik ammonia en veeg de ramen dan af met een droge doek.
Het is niet zo'n gezond spul, maar je valt er niet meteen van om, hoor... ook niet na meerdere keren gebruik...
Vroeger maakte ik mijn supervette handen schoon met thinner, daarna met een gewoon zeepje.
Amonia werkt ook prima om ruiten te reinigen...
Koos, amonia is ook niet zo best voor je luchtwegen... Daar kun je ter plekke ook van omgaan, omvallen... effetjes...
Maar verdund in water, niks aan de hand.
Ad B
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ammonia is opgelost in water, vandaar de a op het eind.
Ammoniak is het gasvormige product dat inderdaad erg schadelijk is.
Griffon bevat stoffen die in elke concentratie en vorm schadelijk zijn. Direct omvallen hoeft uiteindelijk niet minder erg te zijn dan langzamere langetermijn effecten.
Ammoniak is het gasvormige product dat inderdaad erg schadelijk is.
Griffon bevat stoffen die in elke concentratie en vorm schadelijk zijn. Direct omvallen hoeft uiteindelijk niet minder erg te zijn dan langzamere langetermijn effecten.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Msmax
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Bovenstaande is ook mijn methode... werkt als een speer...GamesBond schreef: ↑12 jan 2022 10:28 In plaats van allemaal glas sprays die niet werken gebruik ik een druppeltje dreft op een spons, na het insoppen droogtrekken met een wisser, resterende sop van de ruit schoonvegen met een natte doek en droogmaken met een handdoek. Dreft vinden de andere (interieur) delen ook leuk
Streeploos schoon en zonder moeite, vreemde geuren etc...
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K