Waar zit de zekering van de distronic op een S211 ?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
rolf60
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:16
Mercedes-Benz: R230 SL500

12 aug 2022 12:27

Hallo, ik heb al een tijdje een distronic visit workshop melding. Soms doet hij het even maar vaak is de melding er gelijk bij het starten. Met mijn icarsoft kan ik de dtr module niet uitlezen, hij ziet hem niet. De rest van de auto gaat prima.Ik heb alle stekkers naar de module nagekeken en schoon gemaakt. Maakt niets uit. Mijn laatste hoop is de zekering, als die er sowieso al in zit? Kom wel opmerkingen tegen over de zekering van bekende forumleden ;) . Maar ik ben blond denk ik, niet te vinden. Help!
Als ik het niet kan vinden ga ik het hele dtr eruit laten programeren. Gebruik het echt nooit en wordt een beetje simpel van de foutmelding :-|

Vriendelijke groet, Rolf
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20871
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

12 aug 2022 23:35

Als hij het soms wel doet, kan het nooit de zekering zijn toch?

edit: niet helemaal waar, slecht contact kan natuurlijk ook nog
Logboek S500.
johnwoo
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 nov 2015 09:43
Mercedes-Benz: 2004 E500 estate
Locatie: Oosterhout NB

13 aug 2022 10:55

Distronic heeft geen eigen zekering vziw. Toen ik het installeerde moest de voedingskabel van de module worden aangesloten in de front SAM (terminal I12). Uiteraard zal die voeding ergens wel door een zekering gaan, maar welke...

Al kan het natuurlijk ook best zijn dat die terminal enkel bij retrofits op een gedeelde zekering zit, en er bij originele optie wel een dedicated zekering is... Ik meen dat er nog enkele lege plekjes zijn in de front SAM/zekeringkast, zonder zekeringhouder. Maar als ik Google naar zekeringdiagrammen vind ik nergens een DTR zekering.

Dus waarschijnlijk ligt het niet aan de zekering want dan zouden andere systemen op diezelfde zekering ook last hebben.

Als je een pre-2005 hebt met de gescheiden module en radar unit, dan is de coax kabel daartussen de hoofdverdachte.
rolf60
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:16
Mercedes-Benz: R230 SL500

13 aug 2022 18:36

johnwoo schreef: 13 aug 2022 10:55 Distronic heeft geen eigen zekering vziw. Toen ik het installeerde moest de voedingskabel van de module worden aangesloten in de front SAM (terminal I12). Uiteraard zal die voeding ergens wel door een zekering gaan, maar welke...

Al kan het natuurlijk ook best zijn dat die terminal enkel bij retrofits op een gedeelde zekering zit, en er bij originele optie wel een dedicated zekering is... Ik meen dat er nog enkele lege plekjes zijn in de front SAM/zekeringkast, zonder zekeringhouder. Maar als ik Google naar zekeringdiagrammen vind ik nergens een DTR zekering.

Dus waarschijnlijk ligt het niet aan de zekering want dan zouden andere systemen op diezelfde zekering ook last hebben.

Als je een pre-2005 hebt met de gescheiden module en radar unit, dan is de coax kabel daartussen de hoofdverdachte.
Bedankt, dit helpt. Als het de coax kabel zou zijn moet ik toch de unit gewoon uit kunnen lezen? Lijkt mij.
Blijft lastig, ik ga hem maandag bij een garageet star uit laten lezen, kijken of dat wel lukt. Ik zal laten weten hoe dat afloopt.
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1620
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

13 aug 2022 18:42

Met een Multimeter kun je ook op de module meten of er spanning is ...
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
rolf60
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:16
Mercedes-Benz: R230 SL500

15 aug 2022 15:14

Ik heb hem vandaag uit laten lezen, daar kwam code c1151 uit. Spanning, coax kabel, data kabel, radar unit en N63/1 de dtr module.
De spanning geeft mij te denken, ik heb een tijdje terug een nieuwe accu geplaatst en toen was het een paar dagen weer ok. Hij moet binnenkort een beurt hebben en ik zat te denken om dan de spanningsregelaar ook te vervangen. Wie weet?
Plaats reactie