Oke, oke, fair enough! Dino-vangers
Haj! Mr.D en de 'Isla Nublar' edition W163
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2021 16:51
- Mercedes-Benz: 2000 - ML320 (W163) - film-camouflage
- Specialisatie: E-learning
- Locatie: Nederland
Update omtrent de ML. Inmiddels zijn de 'brush guards' (of dino-vangers, zoals Minne zei) voor de achter- en voorzijde gemaakt. Vooral die van de voorkant was behoorlijk wat werk. Lastig om de juist bochten in het staal te krijgen. De pijpen-buiger die we gebruikte was ook vrij beperkt met de hoeveelheid bochten in één stuk pijp. Zodra er meer dan twee bochten in zaten paste hij al niet meer in de tool. In stukken slijpen en opnieuw aan elkaar vastlassen was de enige oplossing.
Uiteraard alles weer zo gemonteerd dat het er eenvoudig afgehaald kan worden wanneer nodig. Ook officiële bevestiging gehad dat we met deze onderdelen op de auto gewoon mogen rondrijden. Dat is fijn! Tijd om de hele boel te laten poedercoaten en de auto de juiste kleur te gaan geven
Het resultaat mag er wat mij betreft wezen!
Resultaat achterzijde
Resultaat voorkant
Detail maken het af
Uiteraard alles weer zo gemonteerd dat het er eenvoudig afgehaald kan worden wanneer nodig. Ook officiële bevestiging gehad dat we met deze onderdelen op de auto gewoon mogen rondrijden. Dat is fijn! Tijd om de hele boel te laten poedercoaten en de auto de juiste kleur te gaan geven
Het resultaat mag er wat mij betreft wezen!
Resultaat achterzijde
Resultaat voorkant
Detail maken het af
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Mooi, daar heb je inderdaad wel even werk van gehad. Zit er achter het spatscherm toevallig nog wat extra steun richting binnenscherm of op het blik geschroefd. (even voor de functie ipv vorm)
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Het schiet nu op. Likkie verf en klaar!
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2021 16:51
- Mercedes-Benz: 2000 - ML320 (W163) - film-camouflage
- Specialisatie: E-learning
- Locatie: Nederland
Het zit momenteel gewoon in het blik met een blindklink-moer en daar een RVS boutje in geschroefd. Als je aan de binnenkant het vakje open doet (soort extra opslag plekje) dan zie je de blindklinkmoeren zitten. Zo boorde ik natuurlijk dwars door een dopje van een oliefles heen die daar in stond en zat er een oranje vestje aan de boor vast #woepsie De andere kant bij de benzine-drop heb ik daarna maar even gecheckt voor de boor erin ging.
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Scherm je het achterlicht niet te veel af met de onderste buis ?
Voor mijn ( perfectische) gevoel zit het e.e.a. te hoog gemonteerd ! ook gezien dat de bovenste buis dan in line zou zijn met de handgrepen op de deuren.
Voor mijn ( perfectische) gevoel zit het e.e.a. te hoog gemonteerd ! ook gezien dat de bovenste buis dan in line zou zijn met de handgrepen op de deuren.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2021 16:51
- Mercedes-Benz: 2000 - ML320 (W163) - film-camouflage
- Specialisatie: E-learning
- Locatie: Nederland
Volgens de APK meester in dit gehucht is het geen probleem, omdat het er niet direct tegenaan zit. Er blijven daardoor voldoende procenten (%) zichtbaar.snorremans_14 schreef: ↑19 jul 2022 18:52 Scherm je het achterlicht niet te veel af met de onderste buis?
Het ding is in z'n geheel eigenlijk iets te hoog geworden. Can't win them allsnorremans_14 schreef: ↑19 jul 2022 18:52 Voor mijn (perfectische) gevoel zit het e.e.a. te hoog gemonteerd! Ook gezien dat de bovenste buis dan in line zou zijn met de handgrepen op de deuren.
Dan zal ik maar eens een volgende update geven.
De stalen onderdelen zijn inmiddels netjes gemaakt en daarna naar de poedercoater gebracht. Daar liggen ze momenteel nog steeds (iets met vakanties en te weinig personeel enzo).
Gelukkig kunnen we in de tussentijd door met de voorbereidingen voor het spuiten van de camouflage. Eerst besloten we alle losse onderdelen (bumpers, spiegels, etc.) te verwijderen (voor de zoveelste keer) en terug te brengen naar een "instap model"-look.
Achterbumper: De achterbumper geschuurd, gevuld, strak getrokken, nogmaals geschuurd, schoon gemaakt en vervolgens gespoten met kunststof bumper spray.
Zeer tevreden met het resultaat. Ook de beugels voor de stalen achterbumper zijn netjes in het matzwart gecoat
Spiegels:
Vervolgens waren de spiegelkappen aan de beurt. Eenmaal de kappen gedaan, vielen de bevestigingspoten van de spiegels ineens heel erg op (want lelijk). Het gevolg was dat de hele spiegel eraf is gehaald, de poten compleet uit elkaar zijn gehaald en ook gespoten in de "instap model bumper spray".
Spiegelkappen met nog niet behandelde bevestigingspoten
Poten ook gespoten
Voorbumper:
Uiteraard was de voorbumper het volgende onderdeel. De ML begint er nu echt als een basis model uit te zien.
Voorbumper 2 (we hadden een reserve om te kunnen gebruiken bij het maken van de stalen voorbumper onderdelen), gezaagd, voorbereid en gespoten.
Grille:
Nu de voorbumper gedaan was zag de grille er erg vaal uit. Die kreeg vervolgens dezelfde kuur. Ook hier mag het resultaat er zijn!
Bestaat ook uit meerdere onderdelen om e.o.a. reden
Tada!
We willen uiteraard geen zichtbare originele kleur meer op zichtbare delen van de auto (zoals in de naden van de deuren e.d.). We hebben er daarom voor gekozen om die onderdelen ook aan te pakken en mat zwart te spuiten. Daaroverheen is een 2K matte blanke lak gezet om het geheel wat sterker te maken.
Sponingen en side skirts in mat zwart
Binnen-randen van de deuren in mat zwart. Ook is hier het gesponsorde complete lederen interieur zichtbaar. Geweldig!
Het resultaat nu de deuren er weer in hangen (ik vond de deurloze look wel echt geweldig!). De 'overspray' zal natuurlijk worden weg-geschuurd als we aan de camouflage kleuren beginnen.
Mocht je ons trouwens willen volgen (dan krijg je iets sneller tussentijds updates), dan kan dat via Instragram @carcrapgarage
- Toni043
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Ziet er al top uit, je/jullie pakken echt alles aan he .
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2021 16:51
- Mercedes-Benz: 2000 - ML320 (W163) - film-camouflage
- Specialisatie: E-learning
- Locatie: Nederland
Kleine update:
De onderdelen zijn terug van de poeder coater. Veel kleine details afgevinkt, wat TLC voor de auto en de koplampen gerestaureerd. Het was lastig om ons in te houden de onderdelen niet meteen te proberen. De stalen voorbumper, brush guards en lier gemonteerd om te kijken hoe het staat. Super enthousiast hier!
Meningen?
CAMO TIJD!
De onderdelen zijn terug van de poeder coater. Veel kleine details afgevinkt, wat TLC voor de auto en de koplampen gerestaureerd. Het was lastig om ons in te houden de onderdelen niet meteen te proberen. De stalen voorbumper, brush guards en lier gemonteerd om te kijken hoe het staat. Super enthousiast hier!
Meningen?
CAMO TIJD!
- Toni043
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Ziet er top uit
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2021 16:51
- Mercedes-Benz: 2000 - ML320 (W163) - film-camouflage
- Specialisatie: E-learning
- Locatie: Nederland
Update:
We gaan vrijdag naar het Mercedes museum in Stuttgart. Kijken of we dezelfde 'vibe' voelen bij de écht filmauto als bij de versie in mijn garage. Daarnaast zijn er een aantal dingen die we willen weten. Ook zijn er behoorlijk veel vragen binnengekomen (via Instagram) van andere ML bouwers uit de US om naar bepaalde details te kijken. Maar goed, het doel is vooral om de juiste kleuren van de auto te bepalen. Er staat e.e.a. op internet, maar als we die kleuren in het echt zien, dan lijken dat niet de juiste. Mercedes zelf geeft geen antwoord op de vraag helaas, dus kortom, er is maar één manier om er achter te komen.
Bedrading:
Omdat we dus nog niet aan de camouflage konden werken, hebben we alle LED spots erbij gepakt en bepaald hoe we dat het beste konden aansluiten en routen.
Het plan:
- 4x dezelfde LED spots, zowel in de bumper als op de spiegels. Ik vind de 'originele' die men op de filmauto heeft gebruikt (2 verschillende) namelijk gewoon niet mooi genoeg.
- 2x zoeklichten op het dak. Deze komen eigenlijk van een andere variant van de Jurassic Park ML's, maar ik vind ze cool, dus die moeten erop als we aan het dakrek beginnen.
- 1x licht-bar op de voorkant van het dakrek.
We hebben ervoor gekozen om een extra zekeringenkastje te installeren onder de kap. Hier zitten zekeringen en relais in. Vanuit hier gaat bedrading naar de lampen, aardingspunten en naar het controle paneeltje in het interieur. Aangezien het dakrek nog even op zich laat wachten (de auto past namelijk niet meer onder mijn hefbrug als er een dakrek op zit en ik wil hem niet buiten zetten) hebben we wel alle bedrading voor het dakrek al gereed gemaakt.
Na alles vakkundig te hebben aangesloten is dit het resultaat: Fender flares:
By far het moeilijkste onderdeel zijn de spatbord randen. Er is werkelijk geen enkele kruimel informatie over te vinden. Het is nergens te koop, maar het is ook niet bekend of ze het wellicht van een andere auto/model afkomstig is. Als we hadden geweten dat we naar Stuttgart zouden gaan had ik nog even gewacht met deze fender flares tot we alle afmetingen hadden. Maar goed, we wilde door, dus hier zijn we.
De flares zijn gemaakt van glasvezel, glad gemaakt en uiteindelijk gespoten met dezelfde bumper-spray als de bumpers, achterklep-lip en spiegels (en de B stijlen in de toekomst).
Zeer tevreden over het resultaat, ookal kloppen ze niet 100%. Anyhow, tijd om hem af te maken en er lekker mee te gaan touren
Mocht je ons willen volgen op Instagram: @carcrapgarage
We gaan vrijdag naar het Mercedes museum in Stuttgart. Kijken of we dezelfde 'vibe' voelen bij de écht filmauto als bij de versie in mijn garage. Daarnaast zijn er een aantal dingen die we willen weten. Ook zijn er behoorlijk veel vragen binnengekomen (via Instagram) van andere ML bouwers uit de US om naar bepaalde details te kijken. Maar goed, het doel is vooral om de juiste kleuren van de auto te bepalen. Er staat e.e.a. op internet, maar als we die kleuren in het echt zien, dan lijken dat niet de juiste. Mercedes zelf geeft geen antwoord op de vraag helaas, dus kortom, er is maar één manier om er achter te komen.
Bedrading:
Omdat we dus nog niet aan de camouflage konden werken, hebben we alle LED spots erbij gepakt en bepaald hoe we dat het beste konden aansluiten en routen.
Het plan:
- 4x dezelfde LED spots, zowel in de bumper als op de spiegels. Ik vind de 'originele' die men op de filmauto heeft gebruikt (2 verschillende) namelijk gewoon niet mooi genoeg.
- 2x zoeklichten op het dak. Deze komen eigenlijk van een andere variant van de Jurassic Park ML's, maar ik vind ze cool, dus die moeten erop als we aan het dakrek beginnen.
- 1x licht-bar op de voorkant van het dakrek.
We hebben ervoor gekozen om een extra zekeringenkastje te installeren onder de kap. Hier zitten zekeringen en relais in. Vanuit hier gaat bedrading naar de lampen, aardingspunten en naar het controle paneeltje in het interieur. Aangezien het dakrek nog even op zich laat wachten (de auto past namelijk niet meer onder mijn hefbrug als er een dakrek op zit en ik wil hem niet buiten zetten) hebben we wel alle bedrading voor het dakrek al gereed gemaakt.
Na alles vakkundig te hebben aangesloten is dit het resultaat: Fender flares:
By far het moeilijkste onderdeel zijn de spatbord randen. Er is werkelijk geen enkele kruimel informatie over te vinden. Het is nergens te koop, maar het is ook niet bekend of ze het wellicht van een andere auto/model afkomstig is. Als we hadden geweten dat we naar Stuttgart zouden gaan had ik nog even gewacht met deze fender flares tot we alle afmetingen hadden. Maar goed, we wilde door, dus hier zijn we.
De flares zijn gemaakt van glasvezel, glad gemaakt en uiteindelijk gespoten met dezelfde bumper-spray als de bumpers, achterklep-lip en spiegels (en de B stijlen in de toekomst).
Zeer tevreden over het resultaat, ookal kloppen ze niet 100%. Anyhow, tijd om hem af te maken en er lekker mee te gaan touren
Mocht je ons willen volgen op Instagram: @carcrapgarage
- Toni043
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Zuid Limburg
Ziet er al puik uit. Ben benieuwd naar het eind resultaat!
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2021 16:51
- Mercedes-Benz: 2000 - ML320 (W163) - film-camouflage
- Specialisatie: E-learning
- Locatie: Nederland
Update:
Stuttgart:
Afgelopen maand zijn we in Stuttgart gaan kijken naar de 'screen used' film auto die daar op display staat in het Mercedes-Benz museum. Ik moet Mercedes-Benz bedanken voor het feit dat we een uur voor openingstijd aanwezig mochten zijn en op ons gemak alle details van de auto konden bekijken, fotograferen en aanraken. Dat laatste was belangrijk om de kleuren te scannen die we nodig hadden om onze ML te kunnen spuiten.
Het meest bijzondere detail was dat de 'stalen' bumpers eigenlijk niet van staal bleken te zijn, maar van glasvezels . Het blijft een film-auto natuurlijk. Verder bleek dat ze de auto 2 dagen voordat ze nodig waren voor het filmen nog compleet hebben overgespoten, omdat de kleuren niet in orde waren. Ook interessant. Helaas hadden we de 'fender flares' al laten maken. Deze had ik na ons bezoek aan Stuttgart waarschijnlijk anders laten maken.
Kleuren:
We hebben in totaal 6 kleuren van de auto gehaald. Onze stalen bumpers en tralies waren al gepoedercoat, de bumpers zijn qua kleur spot-on. De tralies (daarvan wisten we al dat het niet de juiste kleur was) moeten een stuk donkerder gemaakt worden. De kleuren beige, lichtgroen, donkergroen en donker-donkergroen (bijna zwart) zijn gemaakt.
De ML is uit elkaar getrokken voor zover nodig. Daarna is hij geschuurd, de deukjes zijn eruit gelepeld en er is wat roest preventie- en verwijdering gedaan. De garage daarna afgeplakt, ventilatie geïnstalleerd en de compressor klaar gemaakt. Aardig wat werk waarbij we erachter kwamen dat het handiger is om de ML in 3 fases te spuiten. De achterklep en passagierskant eerst, dan de motorkap en bestuurderskant en tot slot het dak.
De kleuren zijn in een specifieke volgorde gespoten. Eerst het beige, daarna lichtgroen, dan donkergroen en tot slot het donker-donkergroen. Uiteraard konden we het niet laten om zo snel mogelijk alle opsmuk te installeren om te zien hoe het eruit ziet. Echt top!
Uiteraard verdient zo'n apparaat een nieuw logo (de oude was nogal vervaagd). En een Jurassic Park logo kan natuurlijk niet ontbreken. Dus op de plek waar normaal de AMG logo's zitten hebben wij het JP logo. Ook de afdekkap van de motor hebben we in de kleuren gespoten en voorzien van een nieuw logo. Om het af te maken hebben we de letters opnieuw met de hand erop geschilderd.
Het dak is vanwege de brug in mijn garage nog niet gedaan (daar was simpelweg de ruimte niet voor). Het idee was om het bij mijn schoonvader in de schuur af te maken, maar inmiddels is de temperatuur zo laag dat spuiten niet verstandig is. Wachten dus tot het weer wat warmer is buiten.
Ook de wielen moeten nog lichtgroen gespoten worden. We hebben een extra set velgen gevonden die momenteel geschuurd worden. Daarna moeten de banden nog omgezet worden.
Inmiddels rijdt de ML gewoon weer en zijn er al wat ritten mee afgelegd (vooral voor het ophalen van de kindjes op school). De reacties zijn geweldig. Veel mensen die het herkennen. Verbazingwekkend eigenlijk, want het is niet de meest populaire film uit de franchise.
Anyhow, het dak nog kleuren, de wielen nog kleuren en de tralies opnieuw voorzien van de juiste kleur. Dan nog een dakrek. Ook zijn we inmiddels in gesprek met een bedrijf die misschien het 'bubble roof' kunnen maken .
Stuttgart:
Afgelopen maand zijn we in Stuttgart gaan kijken naar de 'screen used' film auto die daar op display staat in het Mercedes-Benz museum. Ik moet Mercedes-Benz bedanken voor het feit dat we een uur voor openingstijd aanwezig mochten zijn en op ons gemak alle details van de auto konden bekijken, fotograferen en aanraken. Dat laatste was belangrijk om de kleuren te scannen die we nodig hadden om onze ML te kunnen spuiten.
Het meest bijzondere detail was dat de 'stalen' bumpers eigenlijk niet van staal bleken te zijn, maar van glasvezels . Het blijft een film-auto natuurlijk. Verder bleek dat ze de auto 2 dagen voordat ze nodig waren voor het filmen nog compleet hebben overgespoten, omdat de kleuren niet in orde waren. Ook interessant. Helaas hadden we de 'fender flares' al laten maken. Deze had ik na ons bezoek aan Stuttgart waarschijnlijk anders laten maken.
Kleuren:
We hebben in totaal 6 kleuren van de auto gehaald. Onze stalen bumpers en tralies waren al gepoedercoat, de bumpers zijn qua kleur spot-on. De tralies (daarvan wisten we al dat het niet de juiste kleur was) moeten een stuk donkerder gemaakt worden. De kleuren beige, lichtgroen, donkergroen en donker-donkergroen (bijna zwart) zijn gemaakt.
De ML is uit elkaar getrokken voor zover nodig. Daarna is hij geschuurd, de deukjes zijn eruit gelepeld en er is wat roest preventie- en verwijdering gedaan. De garage daarna afgeplakt, ventilatie geïnstalleerd en de compressor klaar gemaakt. Aardig wat werk waarbij we erachter kwamen dat het handiger is om de ML in 3 fases te spuiten. De achterklep en passagierskant eerst, dan de motorkap en bestuurderskant en tot slot het dak.
De kleuren zijn in een specifieke volgorde gespoten. Eerst het beige, daarna lichtgroen, dan donkergroen en tot slot het donker-donkergroen. Uiteraard konden we het niet laten om zo snel mogelijk alle opsmuk te installeren om te zien hoe het eruit ziet. Echt top!
Uiteraard verdient zo'n apparaat een nieuw logo (de oude was nogal vervaagd). En een Jurassic Park logo kan natuurlijk niet ontbreken. Dus op de plek waar normaal de AMG logo's zitten hebben wij het JP logo. Ook de afdekkap van de motor hebben we in de kleuren gespoten en voorzien van een nieuw logo. Om het af te maken hebben we de letters opnieuw met de hand erop geschilderd.
Het dak is vanwege de brug in mijn garage nog niet gedaan (daar was simpelweg de ruimte niet voor). Het idee was om het bij mijn schoonvader in de schuur af te maken, maar inmiddels is de temperatuur zo laag dat spuiten niet verstandig is. Wachten dus tot het weer wat warmer is buiten.
Ook de wielen moeten nog lichtgroen gespoten worden. We hebben een extra set velgen gevonden die momenteel geschuurd worden. Daarna moeten de banden nog omgezet worden.
Inmiddels rijdt de ML gewoon weer en zijn er al wat ritten mee afgelegd (vooral voor het ophalen van de kindjes op school). De reacties zijn geweldig. Veel mensen die het herkennen. Verbazingwekkend eigenlijk, want het is niet de meest populaire film uit de franchise.
Anyhow, het dak nog kleuren, de wielen nog kleuren en de tralies opnieuw voorzien van de juiste kleur. Dan nog een dakrek. Ook zijn we inmiddels in gesprek met een bedrijf die misschien het 'bubble roof' kunnen maken .
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Haha, geweldig. Nog een dinosaurus en het is af. Je zou voor de gein ooit eens naar Moordrecht kunnen gaan, daar is een of andere zotte Dino-experience op een golfbaan.
https://dinoexperiencepark.nl/jurassic-golf/
https://dinoexperiencepark.nl/jurassic-golf/
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"