Voor wie niet regelmatig op buitenlandse (Mercedes)fora rondhangt, de M120 7,6 liter schijnt echt te bestaan.
Op bladzijde drie in deze link een verwijzing.
http://www.renntechmercedes.com/www/sit ... th0303.pdf
En dit zou 'm moeten zijn.
http://www.thebenztrader.com/details.php?id=2110
De bekende 7414 ccm M120 duidelijk voorbij. De ultieme M120.
No substitute for cubic inches. Wat mij betreft de geblazen versies (Lotec/A-Level) en pk geweldenaars van Pagani/CLK GTR SuperSport voorbij.
R129 RENNtech SL 760
Weide heeft weer eens iets bijzonder opgedoken
RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
Time you enjoy wasting is not wasted time.
- kickdownkiko
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Ik weet niet hoe betrouwbaar zo'n SL 760 is, maar daar heeft de eigenaar 'm niet voor laten maken, denk ik.55 AMG schreef:RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
Het is puur competitie natuurlijk. Groter, sterker, sneller, unieker dan de buurman. Dat zit in de aard van sommige mensen. En daar is, vind ik, niks mis mee. Anders reden we allemaal in Twingo's.
Niet iedereen wil als een mak schaap de kudde volgen.
Overigens mis ik op die 760 wel de swra. Staat toch een beetje kaal, zo bij die koplampen.
Wat mij betreft hoort bij een dikke motor ook een dik en compleet uiterlijk.
Zag dit eerder al bij een W124 500 E met 6,2 liter M119 motor. Zeer speciaal. Maar qua interieur maar zozo.
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Ik mis bij die R129 een foto van het blok!
http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... ?id=103577
En er zijn nog een paar buitenlandse fora waar deze SL 760 langskomt/langskwam. 500Eboard.com, benz.org.
Zo'n open luchtfilter komt op mij toch wat gekunsteld/wat hobby-achtig over. Dat vind ik dan weer jammer van zo'n grote naam uit de Tuning Scene. Want dat is RENNtech zeker.
Laat onverlet ( bij mij tenminste ) dat Hubraumerweiterung vakwerk is. Of het nou het onvervalste slijp- en freeswerk is voor een grotere cilinderdiameter(boring) of het krukasverhaal(slag), het is vakmanschap. En dat is, zo leerde ik vroeger, meesterschap.
En er zijn nog een paar buitenlandse fora waar deze SL 760 langskomt/langskwam. 500Eboard.com, benz.org.
Zo'n open luchtfilter komt op mij toch wat gekunsteld/wat hobby-achtig over. Dat vind ik dan weer jammer van zo'n grote naam uit de Tuning Scene. Want dat is RENNtech zeker.
Laat onverlet ( bij mij tenminste ) dat Hubraumerweiterung vakwerk is. Of het nou het onvervalste slijp- en freeswerk is voor een grotere cilinderdiameter(boring) of het krukasverhaal(slag), het is vakmanschap. En dat is, zo leerde ik vroeger, meesterschap.
Laatst gewijzigd door weide1 op 29 okt 2019 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 05 jun 2008 15:09
- Mercedes-Benz: 400E 6.0 AMG engine, E420, E550 en enkele andere merken.
- Locatie: Alabama, USA
De eigenaar en stichter van RENNtech, Hartmut Feyhl is buiten een persoonlijke vriend, ook de engineer van AMG die door AMG toenertijd in de 1980s naar de US gestuurd werd om AMG in de US op te richten en het project Hammer af te werken hier.55 AMG schreef:RENNtech is op zich een vrij serieus bedrijfje. Ik ben benieuwd hoe deze motor zich houdt onder zware belasting, vergeleken met die in een Pagani. Ik zou mijn geld toch eerder op een doorontwikkeld blok bij AMG zetten dan een one-off van een toen nog piepklein RENNtech. Maar bijzonder is het zeker.
Het zijn mensen als Harthmut die AMG gemaakt hebben tot wat het nu is.
En bij RENNtech kan je nog steeds terecht als je iets speciaals wil hebben, waar dat niet meer lukt bij een AMG die nu eigenlijk een serie band productie hebben waar individual wensen niet meer mogelijk zijn.
Misschien daarom dat een van de enkele (kind of illegal) Pagani Zonda's die er in de US zijn bij RENNtech terechtkwam om wat extra pks uit die AMG motor te halen.
Life is 100% fatal, might as well enjoy the time you've got.
Ulrich Gaufrès(Brabus), Lothar Rau(Hartge/Carlsson), Hartmut Feyhl(AMG/RENNtech). Het zijn slechts enkele van de vele grote namen uit de Duitse Tuning Industrie. FAl, mooi dat je Hartmut als persoonlijke vriend mag rekenen. Zou je hem even willen vragen of hij zijn M120 7,6 Liter one-off engine in een mooi artikel o.i.d. op zijn site wil plaatsen. Bij voorkeur hier.FAL schreef: De eigenaar en stichter van RENNtech, Hartmut Feyhl is buiten een persoonlijke vriend, ook de engineer van AMG die door AMG toenertijd in de 1980s naar de US gestuurd werd om AMG in de US op te richten en het project Hammer af te werken hier.
Het zijn mensen als Hartmut die AMG gemaakt hebben tot wat het nu is.
http://www.renntechmercedes.com/www/media/articles
Want de iconen uit het verleden zijn niet zomaar bijzondere auto's. Het is de erfenis uit een andere tijd. En die mag niet verloren gaan. Die moet worden gekoesterd.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3179
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Deze?weide1 schreef:Oud topic. Maar hier wordt bevestigd dat de RENNtech 7,5 en 7,6 liter wel degelijk bestaan.
- Bijlagen
-
- 55E93A05-1CF5-4F45-94B8-0D5789597D93.jpeg (196.39 KiB) 1371 keer bekeken
Hij is klaar. En hij rijdt.
https://www.youtube.com/watch?v=b1_lwH-NjhU
Eén ding, ik lees 703 LB FT. Dat is 953 Nm. De cilinderinhoud is 7578 cm³.
Dan lijkt mij 953 Nm voor een motor zonder turbo of Kompressor erg veel.
https://www.youtube.com/watch?v=b1_lwH-NjhU
Eén ding, ik lees 703 LB FT. Dat is 953 Nm. De cilinderinhoud is 7578 cm³.
Dan lijkt mij 953 Nm voor een motor zonder turbo of Kompressor erg veel.