C200 kompressor s203 jaar 2004, heb al een paar keer gehad dat mijn accu zodanig leeg was dat ik de auto niet meer starten zonder hulp.
Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen, in het verleden gebeurde het wel eens dat als ik de sleutel uit het contact haalde de radio bleef spelen ,sleutel er weer in dan er uit en de radio ging uit verder geen aandacht aan gegeven. Ook gebeurde het wel dat als ik afrem voor een stoplicht dat het leek of de auto even op drie poten liep, dat deed die heel erg kort daarna liep hij weer goed ,had daar soms weken geen last van dan liep de auto als een zonnetje. Als het probleem zich voordeed had ik de code po171 po 172.
Ook heb ik wel eens als ik de deuren sluit met de ab dat het een ander geluid was en dacht toen, gingen de deuren nou wel dicht ,dat was wel het geval.
Afgelopen week stond ik in Brielle met een accu van 10,2 volt (auto had maar twee dagen stil gestaan) met starthulp kon ik weer starten en naar huis. (Ook viel de auto toen ik bijna thuis was uit ,pook in de n stand gezet starten en weer lopen)Thuis aangekomen amper tang op de dynamo kabel en gaf toen 30 tot 35 amp aan. (Onder het rijden geeft die 14,2 volt aan stationeer 13,5 )Ook maar even lekstroom gemeten tussen de min kabel en minpool van de accu en had een lekstroom van 700 Milliampères.
Er zijn ook dagen bij dat de auto wel een paar dagen stil kan staan zonder dat de accu leeg is,wel gezakt naar 11,8 volt maar kon wel starten.
Als de fout gevonden is gaat er wel een nieuwe accu in want die heeft wel op zijn donder gehad.
Zou dat kunnen komen door het contactslot of mogelijk door de centrale deurvergrendeling.
Is er iemand die mij kan vertellen waar de besturing of zekering van de Centrale deurvergrendeling zit zodat ik dat los kan halen om weer te meten op lekstroom ,Of zijn deze uit te lezen.
Grt Ed
C200 kompressor s203 jaar 2004 lekstroom
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Als je die 700mA meet, en je trekt één voor één de zekeringen, dan zou je zeggen dat er een moment komt dat dit stopt. Zekering na het trekken weer gelijk terugplaatsen. Als het probleem niet stopt, zou het in de dynamo / spanningsregelaar kunnen liggen, die heeft namelijk geen gekleurde zekering.
Als ik het mis heb, corrigeer gerust.
Als ik het mis heb, corrigeer gerust.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- deregt
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 17 aug 2010 19:14
- Mercedes-Benz: C200 kompr combi automaat 2004
- Locatie: Rijswijk (ZH)
De zekering trekken heb ik gedeeltelijk al gedaan,zekering kast dashboard gaf geen resetstaat,nu de zekering kasten voor bij de motor en links achterin,ben afhankelijk van mijn zoon daar ik met gezondheid klachten zit zal het niet zo vlug gaan.Vandaar de gerichte vraag waar de zekering van de centrale deurvergrendeling zit.
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Heb je er nog een gebruikershandleiding bij? Daar moet toch een zekeringoverzicht in staan?
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
als ik googel op s203 fuse diagram, kom ik dit tegen. Kan je hier wat mee?
https://fuseandrelay.com/mercedes/203.html
https://fuseandrelay.com/mercedes/203.html
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- deregt
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 17 aug 2010 19:14
- Mercedes-Benz: C200 kompr combi automaat 2004
- Locatie: Rijswijk (ZH)
Denk het wel,dank je ik ga er mee aan de slagMr. Viano schreef: ↑30 jun 2022 12:45 als ik googel op s203 fuse diagram, kom ik dit tegen. Kan je hier wat mee?
https://fuseandrelay.com/mercedes/203.html