Hallo, mijn naam is André, 58 jaar en sinds 2 jaar in bezit van een ML W164, 2007 en 280.000 gelopen.
Ik ben nieuw hier op het forum en eerlijk gezegd niet bekent met forums of heel veel internetgebruik, zal wel een generatiedingetje zijn.
Ik rijdt naar volle tevredenheid in de ML maar sinds vorig jaar schakelt de bak niet meer op hetzelfde moment dat je het verwacht. Op een gegeven moment ken je je auto door en door en weet je exact wanneer hij zou moeten schakelen.
Ik ben een rustige rijder en hij schakelt dan normaal tussen de 1600-1800 toeren door naar de volgende versnelling. Regelmatig vergeet hij te schakelen en komt er dan bij 2500 achter dat hij iets vergeten is en schakelt dan alsnog door, soms 2 versnellingen kort na elkaar.
Het valt op dat als ik de snelweg opdraai en bijvoorbeeld 110 rijdt op cruise control dat hij nog steeds in 6 zit en er 3 km later achterkomt dat het een bak met 7 versnellingen is waarna hij keurig 2000 toeren maakt zoals altijd in 7
Bak is vorig jaar gespoeld en nieuw filter etc, maar dit heeft niet mogen baten. Onlangs bij de mercedesspecialist geweest met de klacht en hij net als de kiespijn bij de tandarts die op slag verdwenen is, schalkelt de ML als een zonnetje.
Alles uitgelezen en natuurlijk geen foutcodes, wel voor de zekerheid de bak gereset, afgerekend en nog steeds dezelfde klacht……, maar niet als er een monteur in de buurt is.
Iemand hier die deze verschijnselen kent en een tip heeft?
W164 320cdi versnellingsbak
Dat is dus gebeurt , dit bedoelde ik met resetten van de bak wat is gebeurt dus, maar vervolgens blijft het probleem zich voordoen. Vandaag ook weer veel b-wegen gereden, keurig 80-85 gereden wat normaal in de 7e versnelling kan maar vandaag in 6 met dus onnodig veel toeren…., ook met de flipper aan het stuur dan niet in een hogere versnelling te krijgen…..
-
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Hij is gespoeld dus van binnen vers, vacuum komt op deze dingen niet meer voor, bowdenkabels ook niet en de olie-stekker volgens mij ook niet meer. Dan blijft elektronica over. Ik denk dat je dan met deze kwalen beter bij een automaten-specialist langs kunt gaan. Die gaan de drukken en signalen meten en kunnen dan diepgaander diagnose stellen.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Dan hij ook aan het regenereren zijn.MlBenzie schreef: ↑23 jun 2022 20:49 Dat is dus gebeurt , dit bedoelde ik met resetten van de bak wat is gebeurt dus, maar vervolgens blijft het probleem zich voordoen. Vandaag ook weer veel b-wegen gereden, keurig 80-85 gereden wat normaal in de 7e versnelling kan maar vandaag in 6 met dus onnodig veel toeren…., ook met de flipper aan het stuur dan niet in een hogere versnelling te krijgen…..
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***