Beste,
Betreft een E220CDI van 2010 - W212.
De wagen verliest op "willekeurige" momenten zo goed als alle vermogen. Met veel moeite haal je er dan nog 90km/u uit.
De motor afleggen en opnieuw starten verhelpt het probleem (tijdelijk).
Er zijn geen foutmeldingen op het dashboard.
Mijn garagist heeft recent een sensor op de turbo vernieuwd. Ook het membraan en de rubbers van de turbo werden vernieuwd omdat er vacuümproblemen vermoed werden.
Heeft allemaal niets uitgehaald.
Garagist zegt nu dat er turbodrukverschillen zijn en raadt aan om de volledige turbo te vernieuwen.
Wat zijn hier de meningen, a.u.b?
Alvast bedankt!
Turboprobleem - drukverschillen
Ik zou eerst een goeie en duidelijke diagnose laten stellen. En turbo is stuk of niet, motor aan/uit zou geen verschil moeten maken. Turbo blijft mechanisch en kun je niet resetten. Ik denk toch iets met de aansturing of bewaking hiervan.
-
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Kijk even of er een scheur(tje) in de turboslang zit. Eenvoudig te zien/voelen.
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
-
- Berichten: 581
- Lid geworden op: 03 jul 2012 15:30
- Mercedes-Benz: Mercedes C220cdi 2011
- Locatie: Flevoland
Ik weet niet waar u woont, maar op Urk zit Jaap Pul, de dieseldokter.
Je zou er eens een bezoekje aan kunnen wagen.
Heeft mij onlangs ook geholpen met een turboprobleem, en i.p.v. een nieuwe turbo van €1400,- was het probleem voor 30 euro verholpen.
Had ook met vacuüm te maken.
Je zou er eens een bezoekje aan kunnen wagen.
Heeft mij onlangs ook geholpen met een turboprobleem, en i.p.v. een nieuwe turbo van €1400,- was het probleem voor 30 euro verholpen.
Had ook met vacuüm te maken.