Beste allen,
Ik heb de zoekfunctie gebruikt voor wat oudere ervaringen met all season banden maar zoek wat actuele ervaring van mensen in een soortgelijke situatie:
Ik heb een W221 S-klasse waar een 18 inch zomerset op zit met Conti's en in de winter een 17 inch set met winter Conti's. Nu kan ik voor ter vervanging van de zomerset een kale set andere velgen kopen of een set met goede zomerbanden.
Qua winter rijden gaat het om de Hollandse winters en 1 keer per jaar een paar dagen sneeuw in de alpen (dorpen, doorgaande wegen) wat onder de wielen van de S door gaat. Algehele kilometers zijn 12-15k km per jaar. Ik rij als de gemiddelde S klasse doelgroep: rustig en met beleid en hecht meer waarde aan comfort en rust dan aan gekleef op het klaverblad.
Nu komt dus de keuze:
A. de nieuwe kale set op verse all season banden zetten (Conti of Michelin) en de winterset de deur uit doen. Scheelt een wissel 2 keer per jaar en de opslagkosten.
B. de winterset aanhouden en de nieuwe set op zomerbanden kopen.
Heeft iemand ervaring in soortgelijke situatie met moderne all season A merk banden? Wat zouden jullie doen in dit geval en waarom?
Alvast bedankt voor het meedenken!
[W221] zomer en winterset of all seasons?
Persoonlijk zou ik in dit geval gaan voor de 4 seizoenen band. Het is het dan zowel op winter als zomer net niet.. thans als je op de grens gaat rijden. Dan ga je enigszins de beperkingen merken. Bij normaal rijgedrag niet.
Zowel met de GY 4vector en Michelins ervaring en beide erg tevreden zowel in de zomer als in de winter. Was overigens toen wel met een voorwiel aandrijver.
Update…
Je hebt het helemaal niet over 4 seizoen gehad.. mijn excuses
Zowel met de GY 4vector en Michelins ervaring en beide erg tevreden zowel in de zomer als in de winter. Was overigens toen wel met een voorwiel aandrijver.
Update…
Je hebt het helemaal niet over 4 seizoen gehad.. mijn excuses
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Nu voor een jaar of 4 rijd ik met Vredestein all seasons. Onder de personenwagens en de bedrijfswagens. Voor mij niets anders meer.
Zoals hierboven geschreven, ook wij rijden niet op de limiet. Ik vind het best zo, scheelt een hoop gedoe elk jaar.
Zoals hierboven geschreven, ook wij rijden niet op de limiet. Ik vind het best zo, scheelt een hoop gedoe elk jaar.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Deze test (https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm) geeft denk ik wel een goed overzicht van de voor- en nadelen.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- rickytt3
- Donateur
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 13 mei 2014 10:51
- Mercedes-Benz: W211 200K Classic 2007
- Locatie: Heemskerk
Omdat het optimale moment van wisselen niet altijd goed uitkomt heb ik gekozen voor Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 in de winter en Michelin Primacy 4 voor de zomer. Als ik dan vroeg in de herfst wissel, of terug juist wat laat, maakt het niet zoveel uit.
De 4Seasons bevallen uitstekend, ook in diepe sneeuw. Maar eerlijk is eerlijk, bij hogere temperaturen rijden de Michelins beter. In de zin dat ze stiller en zuiniger zijn.
Ik rijd zelden tot nooit op de limiet, maar beide sets voelen veilig en vertrouwd in alle omstandigheden.
De 4Seasons bevallen uitstekend, ook in diepe sneeuw. Maar eerlijk is eerlijk, bij hogere temperaturen rijden de Michelins beter. In de zin dat ze stiller en zuiniger zijn.
Ik rijd zelden tot nooit op de limiet, maar beide sets voelen veilig en vertrouwd in alle omstandigheden.
- WPS
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 03 okt 2008 22:23
- Mercedes-Benz: W221 S450 - R129 SL280 - W211 E 500 Avantgarde (ex) - W211 E 200 Kompressor (ex) - R129 SL 500 (ex) - W126 500 SEL (ex) - W124 300E 1991 (ex)
- Locatie: Oegstgeest
Dank voor alle input, ik ga voor een setje nieuwe all seasons. Nu nog even kijken waar ze het voordeligst zijn!
Ik zat nadien mijn bericht na te lezen en was ik in de veronderstelling dat je het woord 4 seizoen had geschreven. Nu zie ik het in je topic naam staan.. dacht dat ik gek aan het worden was
Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwe set zomer. Voor banden Inc montage heb ik bandenthuis wel eens ingeschakeld. Of ik dit de Benz aandurf weet ik nog niet (reviews internet)
Waar ik mijn voorkeur banden (ps5) momenteel het goedkoopste heb gezien is bandenleader. ( prima beoordeeld op internet)
Autobandenmarkt waar ik vaak mijn banden bestelde is momenteel een stuk duurder en willen / kunnen niet met de prijs mee van b leader. Wel daar altijd verse dot banden gehad.
Wel heb ik een kortingscode gehad van…. Data… 5%
Mocht je dit willen, kan je mij een pm sturen.
Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwe set zomer. Voor banden Inc montage heb ik bandenthuis wel eens ingeschakeld. Of ik dit de Benz aandurf weet ik nog niet (reviews internet)
Waar ik mijn voorkeur banden (ps5) momenteel het goedkoopste heb gezien is bandenleader. ( prima beoordeeld op internet)
Autobandenmarkt waar ik vaak mijn banden bestelde is momenteel een stuk duurder en willen / kunnen niet met de prijs mee van b leader. Wel daar altijd verse dot banden gehad.
Wel heb ik een kortingscode gehad van…. Data… 5%
Mocht je dit willen, kan je mij een pm sturen.
- WPS
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 03 okt 2008 22:23
- Mercedes-Benz: W221 S450 - R129 SL280 - W211 E 500 Avantgarde (ex) - W211 E 200 Kompressor (ex) - R129 SL 500 (ex) - W126 500 SEL (ex) - W124 300E 1991 (ex)
- Locatie: Oegstgeest
Dank voor het aanbod! Bandenleader lijkt inderdaad scherp te kunnen aanbieden als het gaan om de Vredestein Quatrac Pro. In het verleden prima ervaring gehad met Vredestein en hoewel de voorkeur bij Conti of Michelin ligt denk ik niet dat het prijsverschil echt te rechtvaardigen is in dit geval en als ik de ervaringen met deze Quatracs lees.Krissc schreef: ↑15 jun 2022 19:11 Ik zat nadien mijn bericht na te lezen en was ik in de veronderstelling dat je het woord 4 seizoen had geschreven. Nu zie ik het in je topic naam staan.. dacht dat ik gek aan het worden was
Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwe set zomer. Voor banden Inc montage heb ik bandenthuis wel eens ingeschakeld. Of ik dit de Benz aandurf weet ik nog niet (reviews internet)
Waar ik mijn voorkeur banden (ps5) momenteel het goedkoopste heb gezien is bandenleader. ( prima beoordeeld op internet)
Autobandenmarkt waar ik vaak mijn banden bestelde is momenteel een stuk duurder en willen / kunnen niet met de prijs mee van b leader. Wel daar altijd verse dot banden gehad.
Wel heb ik een kortingscode gehad van…. Data… 5%
Mocht je dit willen, kan je mij een pm sturen.
Ik heb nu achter de GY ass5 MO die na 25 duizend kilometers op zijn. Ik vind het redelijk snel..ik heb wel begrepen dat dit
normaal is met uhp banden. De Michelins zijn aanzienlijk duurder en hebben geen MO codering. In deze test (interessant )
wordt ingegaan op OEM banden en niet OEM.
https://www.tyrereviews.com/Article/OE- ... -best-tyre
Als ik kijk maar de test en dit weg zet naar Mercedes dan denk ik dat Mercedes MO (geen MO1 /amg) zich hebben gericht op comfort en stilte
Nu de twijfel…ga ik voor een oudere MO band, wacht ik op een nieuw komende MO band of ga ik voor een geen OEM band.
normaal is met uhp banden. De Michelins zijn aanzienlijk duurder en hebben geen MO codering. In deze test (interessant )
wordt ingegaan op OEM banden en niet OEM.
https://www.tyrereviews.com/Article/OE- ... -best-tyre
Als ik kijk maar de test en dit weg zet naar Mercedes dan denk ik dat Mercedes MO (geen MO1 /amg) zich hebben gericht op comfort en stilte
Nu de twijfel…ga ik voor een oudere MO band, wacht ik op een nieuw komende MO band of ga ik voor een geen OEM band.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik rijd in de winter op all seasons (CrossClimate) en in de zomer op zomerbanden (eveneens Michelin) en dat op zowel de Benz als de Duracell express. Als in Nederland de winters dermate heftig zijn dat je daadwerkelijk winterbanden of de Nokian Hakkapeliitta's nodig hebt dan blijven we wel een paar daagjes thuiswerken.
Maar als je die luxe niet hebt dan zou je echte winterbanden kunnen overwegen.
Maar als je die luxe niet hebt dan zou je echte winterbanden kunnen overwegen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Mocht je met 'de Alpen' Oostenrijk bedoelen... Daar moeten winter- en allseasonbanden minimaal 4mm profiel hebben, In tegenstelling tot DE, NL en ik meen Zwitserland, waar dat alleen een advies is.
Buiten dat: ik zou altijd voor een zomerset en een winterset gaan. Al helemaal als je zelf wisselt en opslaat, en je dus ook geen 'lopende' kosten hebt.
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Ik zou voor de 4 seizoenbanden gaan heb ik ook gedaan scheelt wisselen ik ben verder geen maatstaf want ik maak te weinig km. De set met winterbanden verkocht succes met je keuze
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002