Voor de X290 AMG GT heeft mercedes verschillende mogelijkheden voor wat betreft de spoiler die achter op de kofferklep staat. Zo zijn er twee verschillende statische spoilers (1x in glans zwart (optiecode U94) en 1x in carbon (optiecode U99)) en een (standaard verbouwde) kinetische spoiler die afhankelijk van de snelheid van de auto automatisch omhoog/omlaag gaat en die via 1 of 2 verschillende knoppen handmatig in 4 verschillende standen kan worden gezet (waarbij die spoiler nog steeds vanzelf verder omhoog gaat naarmate de snelheid hoger wordt).
Als die kinetische spoiler niet (goed) werkt dan geeft dat een foutmelding en rijdt de auto niet meer harder dan 160km/h en als de statische spoiler niet goed gecodeerd is, dan geeft dat eenzelfde snelheidsbeperkend probleem en daar hadden we vorig jaar al eens een AMG GT63s voor langs gekregen van een belgische mercedes dealer.
Men kreeg dat coderen maar niet voor elkaar nadat ze die auto om hadden gebouwd van een kinetische naar een statische spoiler (toen die auto bij ons gebracht werd zat de kinetische spoiler er weer op omdat men al maanden aan het proberen was om het coderen voor elkaar te krijgen en de klant in de tussentijd niet beperkt wilde worden tot een Vmax van 160kmh) en dat lukte mij ook niet in één keer...daar zat nog wel iets van "haken en ogen" aan dat coderen.
Wat verder opvallend was, is dat de schakelaars in de middenconsole (net als de U88 AMG knoppen aan het stuur) schakelaars zijn met kleine displays waar diverse verschillende afbeeldingen op weer gegeven kunnen worden. En het zou niet "typisch mercedes" zijn als er geen verschillende schakelaargroepen worden aangeboden afhankelijk van het wel of niet hebben van een kinetische spoiler en/of kleppen uitlaat.
Voor de GT die van kinetische spoiler naar statische spoiler is gegaan, was er geen andere schakelaargroep nodig en werd na het coderen van de auto de onderste schakelaar automatisch zwart en schoof de schakelaar voor de kleppen uitlaat vanzelf 1 positie naar boven.
Voor de GT die van statische naar kinetische spoiler is gegaan, moest er een andere (750+ euro ex btw kostende) schakelaargroep worden gemonteerd want ondanks het feit dat de auto zelf schakelaars zwart kan weergegeven, zat er in die auto een schakelaargroep met 1 plastic blinddeksel.
Het enige verschil tussen die 2 schakelaargroepen is dat bij het ontbreken van een optie voor de laatste schakelaarbezetting, mercedes normaal een schakelaargroep monteert met 1 blinddeksel die niet ingedrukt kan worden terwijl bij de omgecodeerde "volle" schakelaargroep met 1 geblindeerd zwart vlak dat zwarte vlak nog wel steeds ingedrukt kan worden (zonder dat er verder wat gebeurt)...
Bij de GT met statische spoiler hebben we het verdiepte vlak in de kofferklep nog moeten laten spuiten omdat na de demontage van de statische spoiler de lak in alle hoeken beschadigd was en dat is te zien als de kinetische spoiler omhoog staat maar verder was het allemaal wel (weer) goed te doen...en - eerlijk is eerlijk - ik kan wel wennen aan zo'n auto .
greetingz,
Steve230479
X290 AMG GT63s van statische naar kinetische spoiler
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de AMG GT63s met statische spoiler
- IMG_7389.jpg (81.55 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s met statische spoiler
- IMG_7388.jpg (81.2 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s met statische spoiler
- IMG_7418.jpg (69.66 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s met statische spoiler
- IMG_7421.jpg (68.76 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s met statische spoiler
- IMG_7424.jpg (68.94 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de originele schakelaargroepen met 1 zwarte blinddeksel
- IMG_7386.jpg (58.08 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de originele schakelaargroep met 1 zwarte blinddeksel
- IMG_7381.jpg (67.66 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s zonder spoiler
- IMG_7439.jpg (67.02 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s zonder spoiler en met (door de statische spoiler) beschadigde lak
- IMG_7448.jpg (79.23 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s zonder spoiler en met (door de statische spoiler) beschadigde lak
- IMG_7446.jpg (79.57 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s zonder spoiler en met (door de statische spoiler) beschadigde lak
- IMG_7444.jpg (93.05 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s zonder spoiler en met (door de statische spoiler) beschadigde lak
- IMG_7445.jpg (87.55 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s zonder spoiler en met (door de statische spoiler) beschadigde lak
- IMG_7443.jpg (70.72 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de binnenzijde van de kofferklep zonder delen voor de kinetische spoiler
- IMG_7430.jpg (54.01 KiB) 3086 keer bekeken
-
- wat kabelwerk tbv de aan te sluiten kinetische spoiler
- IMG_7441.jpg (71.53 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de binnenzijde van de kofferklep met de stuurunit en 1 van de 2 motoren voor de kinetische spoiler
- IMG_7465.jpg (71.43 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s met kinetische achterspoiler
- IMG_7484.jpg (54.96 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de nieuwe schakelaargroep met extra spoiler schakelaar
- IMG_7449.jpg (51.14 KiB) 3086 keer bekeken
-
- het extra display in het kombi instrument waarmee de stand van de spoiler wordt weergegeven - de spoiler staat nu in de laagste stand
- IMG_7452.jpg (68.61 KiB) 3086 keer bekeken
-
- het extra display in het kombi instrument waarmee de stand van de spoiler wordt weergegeven - de spoiler staat nu in de hoogste stand
- IMG_7453.jpg (65.34 KiB) 3086 keer bekeken
-
- de AMG GT63s met statische spoiler
- IMG_7380 (640 x 480).jpg (85.87 KiB) 3086 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
...en het beperkte (codeer)werk aan de belgische AMG GT63s...hier had ik niet veel foto's van gemaakt aangezien de spoiler zelf door de dealer vervagen zou worden en wij alleen het codeerwerk op moesten lossen...
greetingz,
greetingz,
- Bijlagen
-
- de AMG GT63s met kinetische spoiler
- IMG_4535.jpg (74.17 KiB) 3082 keer bekeken
-
- V8 bi-turbo 4matic+ (dat men het maar weet)
- IMG_4534.jpg (67.57 KiB) 3082 keer bekeken
-
- de weergave van de kinetische spoilerstand in het kombi instrument
- IMG_4541.jpg (70.73 KiB) 3082 keer bekeken
-
- de bediening van de kinetische spoiler vanaf de U88 AMG stuurwiel knoppen
- IMG_4539.jpg (55.67 KiB) 3082 keer bekeken
-
- de schakelaar voor de kinetische spoiler in de middenconsole
- IMG_4542.jpg (57.85 KiB) 3082 keer bekeken
-
- de foutmelding nadat de kinetische spoiler is ontkoppeld
- IMG_4553.jpg (66.16 KiB) 3082 keer bekeken
-
- nadat de kinetische spoiler is ontkoppeld, kan er geen spoilerstand meer worden weergegeven
- IMG_4543.jpg (74.27 KiB) 3082 keer bekeken
-
- nadat de kinetische spoiler is ontkoppeld, kan die niet meer bediend worden vanaf de U88 AMG stuurwiel knoppen en wordt die gedimd weergegeven
- IMG_4546.jpg (51.2 KiB) 3082 keer bekeken
-
- nadat de kinetische spoiler is ontkoppeld, kan die niet meer bediend worden vanaf de middenconsole knop en wordt die gedimd weergegeven in combinatie met een uitroepteken
- IMG_4547.jpg (51.29 KiB) 3082 keer bekeken
-
- de AMG GT63s
- IMG_4570.jpg (94.74 KiB) 3082 keer bekeken
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Jee, dat is toch allemaal wel bruut geweld wat daar staat...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Zelfs beeldschermen in stuurwielknoppen. Dat kost wat aan ontwikkeling en productie!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat maken ze echt ruimschoots goed met de marge op de auto en de optieprijzen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
voor die groene GTR staat ook nog een W211 E55 maar die valt niet meer zo op op de foto
andere AMG GT63s omringd door ander "bruut geweld"
greetingz,
- Bijlagen
-
- IMG_0593 (640 x 480).jpg (89.78 KiB) 2887 keer bekeken
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Maybach
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
die zwarte die voor de groene GTR op de brug staat en waarvan nog net 1 achterlicht te zien is - of die zilveren E63 die geen E55 is?
en die maybach...wat een verschrikkelijke (vaute) auto's zijn dat alhoewel ik wel moet zeggen dat die 62s achterin wel fenomenaal luxe en ruim is...maarja - achter het stuur zit je dan weer met een draaicirkel van een vrachtwagen
greetingz,
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik zag een paar dagen terug de SUV hier rijden (in two tone colour)...
vaute, vauter, vautst...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z