Leden,
Ik wil mijn compressie gaan meten. Niet zozeer omdat er direct wat aan de hand is, maar ik vervang alle bobines en bougies dus dan is het een kleine moeite door om status motor eens te checken.
Echter zie ik in de handleiding voor een W204 2010 180 cgi blueefficiency dat er een aantal zekeringen zijn voor de pomp.
F3-F6-F19-F23-F27 en F42.
Neem aan dat pomp maar achter 1 zekering zit.
Ik wil deze uitschakelen zodat motor niet aanslaat tijdens compressietest. Je kan ook injectoren loskoppelen (stekkers los) maar zekering van pomp zou mijn voorkeur hebben en kun je makkelijker bij.
Graag het juiste antwoord. Dank je wel.
welke zekering trekken voor uitschakelen brandstofpomp
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10 mei 2022 17:55
- Mercedes-Benz: C klasse W204
- met vriendelijke groet, Patrick -
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Als je compressie meet zitten er toch geen bougies in ? dus kan de motor ook niet aan slaan Bij een compressie test dienen alle bougies verwijderd te zijn om zodoende de motor onbelast rond te laten draaien en een juiste compressie test te doen.!
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10 mei 2022 17:55
- Mercedes-Benz: C klasse W204
Dat klopt idd. Is ook meer uit veiligheid en het is ook niet nodig om brandstof in te spuiten voor niks. Dus ik dacht dan trek ik toch even een zekering. Maar betreft aanslaan heb je gelijk.
Aan de andere kant..... dat beetje brandstof wat verloren gaat ken er dan ook nog wel bij met de huidige prijzen
Aan de andere kant..... dat beetje brandstof wat verloren gaat ken er dan ook nog wel bij met de huidige prijzen
- met vriendelijke groet, Patrick -
- DeMegens
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
- Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
- Specialisatie: Morsen
- Locatie: Brabant
Op zich is het wel goed je brandstoftoevoer af te sluiten.
Officieel staat het ook zo in de handleiding van de meeste compressie testers. Al die onverbrande benzine in je uitlaat vind de katalysator op den duur niet zo leuk.
In de praktijk valt het allemaal wel mee waarschijnlijk.
Het is makkelijker om de stekkers van de injectoren af te halen als je daar zo bij kunt. Dan blijven ze dicht en spuit er ook niks in.
Je hebt wel kans op een motorlampje daarna.
Officieel staat het ook zo in de handleiding van de meeste compressie testers. Al die onverbrande benzine in je uitlaat vind de katalysator op den duur niet zo leuk.
In de praktijk valt het allemaal wel mee waarschijnlijk.
Het is makkelijker om de stekkers van de injectoren af te halen als je daar zo bij kunt. Dan blijven ze dicht en spuit er ook niks in.
Je hebt wel kans op een motorlampje daarna.