Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

23 feb 2022 08:53

Mooster schreef: 21 feb 2022 10:14 Mooie vooruitgang weer!! Wat wordt de eind kleur? Heel benieuwd naar het eind resultaat!
Vraagje, gaan er nog beschermhoezen over de stangen van de hydraulische veerpoten? Lijkt me dat er zo zand en andere ongewenste troep aan de, altijd wat vettige, stangen blijft kleven wat de seals sneller opvreet.
kleur weeett ik nog niet helemaal zeker. worrd wel een donkere kleurr denk ik. ook denk ik dat het 1 kleur is dus niet een two tone met met de onderbeplating lichter. dat is hoee ik er nu over denk maar dan kan nog veranderen.

zeker bescherm hoezen. maarr zonder kan ik nu zien wat de hoogte is voor de eindstoot rubbers die er tussen moeten voor het laagste niveau straks dus hoezen komen er zeker tussen. dit is alleen voor pre-fit
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

23 feb 2022 09:12

Misschien 009 saphirschwarz? Klaas de Poel heeft een 124 500 in die kleur (staat op de website onder Private).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

27 feb 2022 15:11

Helmy schreef: 23 feb 2022 09:12 Misschien 009 saphirschwarz? Klaas de Poel heeft een 124 500 in die kleur (staat op de website onder Private).
zeker mooie kleur . is meer zwart als blauw. zet hem er bij op
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1604
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

27 feb 2022 16:04

Lijkt soms Zwart, maar in de zon prachtig Blauw ..

359U Tanzanite blue metallic finish
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

13 mar 2022 21:41

De laatste beetjes aan de motor ruimte

De SLS vering voor in de auto. dit is zoals velen weten niet orgineel. veel van de onderdelen die ik gebruik wel.
de R129 is geleverd met de optie sls voor en achter en standaard was dit op de R129 SL600 en op de W201 Evo modelen
ook optioneel op alle W201 modellen was de sls voor en achter
dacht dat de 2.5 16v standaard ook sls had achter. de combi heeft vanaf de W123 ook standaard sls tot en met de W210 waarna het luchtvering kreeg. ook is de W140 uitgevoerd met sls achter weet niet zeker of dit standaard was

Nu kies is voor sls voor omdat ik achter in de combi dit ook al heb . en wil deze optie houden
nu heb ik de ervaring als je een auto verbouwd door meer of minder gewicht te krijgen in de auto. er altijd gezocht moet worden naar de beste veer en schokbreker afstelling.

Dit is bij sls een stuk makkelijker . je hebt eigenlijk een hulpveer. en een hydraulische veer de accumulator met stikstof druk
deze accumulator gaat een stuk makkelijk om met iets meer gewicht.
nou wil ik de hoogte kunnen verstellen voor en achter vanuit de auto en ik wil de schokbreken stijfheid kunnen verstellen
dit ga ik doen doormiddel van 2 smoringen op elke veerpoot die ik kan instellen en ik kan dan schakelen met een hydraulische keuze ventiel
tussen de comfort stand en sport stand.

ik heb het systeem voor de schokbreker verstelling voor geinstaleerd. dit is te zien in deze video.
hier na ga ik de hoogte verstelling installeren. dit wil ik testen voor ik de motor en alle aanbouw delen uit de auto haal om de motorruimte te spuiten en te renoveren. met al het gewicht erin kan ik kijken of dit werkt zoals ik het wil hebben

Hier is de video
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1563
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

15 mar 2022 23:39

Machtig in het kwadraat kerel! Hydraulische aanpasbar achter en voorvering op een s124. Ondanks prima airmatic ervaringen ben ik wel fan van de achter sls op de s124. tis mij te veel werk om dat er voor ook netjes op te gooien, respect!
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

17 apr 2022 18:10

Weer even tijd gehad wat nuttigs te doen aan de auto

De voorvering werkt !! nou ja deels los van wat afstellingen die ik moet doen
Maar ik heb het systeem lek dicht en ik kan doormiddel van het bedienen van de pomp op de hand via een schroefmachine op pompen
en dan weer handmatig laten zakken

kleine uitleg het systeem werkt net als achter op combi modellen. met een level valve. deze bypassed de olie naar de retour als hij op niveau is en asl hij de laag staat sluit hij de retour af en pomp olie naar de schokbrekers. als hij te hoogstaat drukt hij de checkvalve open en flowed de olie uit de schokbrekers samen met de retour olie van de pomp mee terug naar het reservoir.

de eerste test had ik de veren nog gemonteerd alleen deze zijn te sterk om de auto volledig te kunnen laten zakken zodat het hydraulische veer systeem ook zijn werk kan doen. hier ga ik later wat mee doen. als ik het werkelijk gewicht compleet heb in de auto zoals alle vloeistoffen en het volledige interieur

voor nu heb ik de veren verwijderd. dit geeft ook het voordeel dat ik het systeem wat hoger kan belasten omdat nu de volledig druk op de schokbrekers komt. nu kan ik goed zien of alle afdichtingen werken naar behoren. dit is het geval alles ik lekvrij. ook blijft de auto op niveau als ik heb een nacht laat staan. dus de level valve lekt niet door. goed teken dus.

wat me wel is op gevallen is dat ik geen vering heb uit de veerbollen. dit waren ook oude bollen die ik had liggen uit een donor auto. ik weet niet of ze lek waren. wat nu blijkt deze zijn gewoon lek. voor de mensen bekent met een combi met niveau regeling. als je lekker veerbollen hebt is het gewoon keihard. 0 vering. ook moest ik 2.5ltr olie vullen in het systeem. dat is vrij veel voor dit systeem is mijn schatting . maar als je veerbollen lek zijn is dit een reservoir die je vol laat lopen . en ja vloeistof is niet samendruk. dus is het keihard

voor nu goed progressie geboekt. dit was eigenlijk het laatste deel. nu kan alles uit de auto en naar behoren weer gecoat worden motorruimte wil ik wat roest reparatie doen en spuiten. kabelboom aanpassen en dergelijke dus een goed punt in het project

hierbij de video
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

17 apr 2022 18:50

Blijft leuk om te volgen en om te zien wat je heb uitgedacht en dat het functioneert
M.v.g
Gebruikersavatar
nd-photo.nl
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 apr 2022 23:44
Mercedes-Benz: 2005 Mercedes CLS55 AMG
Specialisatie: Hobby DIY
Locatie: Toverland, Sevenum
Contacteer:

21 apr 2022 23:59

Vet project!
Mercedes CLS55 AMG (2005) / Instagram / YouTube
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

16 mei 2022 18:19

Voor alles er uit gaat toch nog maar even de uitlaat gebouwd.

Ik had de dempers besteld en die waren er tot mijn verbazing eerder dan de lever datum. Dat is ook wel is lekker
Ik heb een midden en eind demper met 3". middend emper 11" achter deper 22" .
De dempers van magnaflow heb ik ook bij de 190 V12 gebruikt en ook bij andere auto's in het verleden en ben er wel tevreden over

De achter demper is de grootste in 3" van magnaflow en de midden demper is de grootste waar ik ruimte voor had.
Beetje geluid is wel leuk maar haal liever een dempertje weg in de toekomst dan dat ik achteraf liever minder geluid had.

dus ben benieuwd hoe dit straks gaat klinken
volledig uitlaat vanaf de turbo is 304 ss voor de turbo is alles staal.
ik kan best eens stukje lassen maar spruitstukken en RVS ik ben er niet zo'n fan van en vind het ook zonde van mijn geld. dikke RVS las bochten zijn 2x de prijs dan staal. en dikwandig staal spruitstuk rot echt niet zomaar weg

De uitlaat word gewrapped voor tot achter

Nu nog een paar kleine dingetjes en dan gaat echt alles eruit . Motor bak achteras. en de motorruimte leeg kwa kabelboom en dergelijke
zodat ik alles netjes kan maken. hierna kan het in de verf. Motor ruimte word weer zwart net alsbij de 190 V12 vind dit wel netjes staan
en doet niet af aan de exterior kleur straks

hier is de video
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

04 jul 2022 17:25

update

ik ben gestart paar weekjes terug met het demonteren van de auto. Nu dat ik weet dat alles past
heb ik de achteras verwijderd. incl de leidingen. dus de underbody kaal zodat ik eventuele reperatie kan doen en opnieuw coaten

motor en bak is ook verwijderd. dit is te zien in de 1e video hier onder

in de 2e video is te zien dat ik de bedradings boom van de motor ruimte heb verwijderd en alles heb gelabeld.
ik wil de motorruimte spuiten en de kabelboom moet aangepast worden dus dit is ook beter buiten de auto
voor het opnieuw spuiten van de motorruimte moet ook echt alles eruit
dus helemaal leeg alles schoongemaakt en geschuurd met scotch bright. alle roest en kale kleppen behandeld met roest omzetter/epoxy
dit geld ook voor de motorkap aan de binnenzeide
ik spuit dit allemaal zwart omdat als ik de buitenkant wil spuiten alles weer uit elkaar zou moeten. en zwart is een goede basis kleur voor een motorruimte vind ik en makkelijk bij te werken als je iets beschadigd.

hier zijn de video's
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

04 jul 2022 17:34

Echt geweldig weer 8-) 8-) :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1227
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

08 jul 2022 11:45

Gaat weer lekker vooruit!
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Gebruikersavatar
Toni043
Berichten: 1050
Lid geworden op: 27 dec 2020 16:30
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Zuid Limburg

18 sep 2022 13:14

Heb me geabonneerd 👍🏻. Mooi project!
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

20 sep 2022 11:50

na vakantie en andere tijd verslindende dingen die af en toe nodig zijn heb ik weer tijd gevonden om echt met de auto aan de gang te gaan

De verder opbouw van het chassis en de motor ruimte is begonnen
ik heb de laatste ongeveer 1.5 maand de underbody in 3 lagen rubber coating gezet

dus nu ben ik begonnen met de voorwiel ophanging weer te installeren incl alle delen. ook de kabelboom van de auto aangepast en alles eruit gehaald wat niet meer gebruikt word dus dat is meerendeel de oude motor aansturing. de ABS is wel gebleven wel heb ik de achter sensor niet meer terug kunnen plaatsen omdat deze normaal in het diff zit en dat gaat bij een w210 diff niet dus dit ook aangepast.

ook de achteras terug geplaatst. wel een tegenvaller dat de dikkere w210 stabi toch niet past. onder een station past hij dus niet omdat de bulten voor veerbollen net in de weg zitten. beetje jammer. dus de oem stabi geplaatst. is wel 6mm dunner. nou vangt de vering en schokbrekers wel een hoop op maar toch. had liever de dikkere gehad.

voor niveaus regeling geinstalleerd incl alle leidingen . met nieuwe veerbollen.

het volgende is de niveau regeling achter inbouwen met alle aanpassing en er gaat gestart worden met de demontage van de motor voor de
revisie zover de motor dat nodig gaat hebben.

hier is de video
Plaats reactie