Dag allen,
In mijn te leveren A W177 zit de optie 504 Speed Sign Recognition. Echter is er ook de optie 513 Traffic Sign Recognition. Doen beide hetzelfde en is dit dan puur marketingwise zo gekozen? Of zit er een verschil in 504 en 513?
Ik heb gezocht via Google en hier, maar kon niet echt het duidelijke verschil vinden..
Dank alvast!
Verschil in bordenherkenning
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Kan je er ook verder niet mee helpen, maar dit is misschien leuk om te vergelijken ...
https://www.youtube.com/watch?v=ME9844VEs38
https://www.youtube.com/watch?v=UclIMYVe-RE
https://www.youtube.com/watch?v=ME9844VEs38
https://www.youtube.com/watch?v=UclIMYVe-RE
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Volgens mij gebruikt 504 alleen de cameradata en is 513 de grote broer en combineert camera- en navigatiedata (en daarom alleen met de grote(re) navigatie/MBUX verkrijgbaar)
En in combinatie PAY zit achter 513 ook nog de automatische snelheidsaanpassing...
En in combinatie PAY zit achter 513 ook nog de automatische snelheidsaanpassing...
Die had ik ook gezien inderdaad, dat is volgensmij optiecode 513. Die leest de borden dmv een camera.. maar doet 504 dat dan ook?deJongTimer schreef: ↑10 mei 2022 15:12 Kan je er ook verder niet mee helpen, maar dit is misschien leuk om te vergelijken ...
https://www.youtube.com/watch?v=ME9844VEs38
https://www.youtube.com/watch?v=UclIMYVe-RE
Zou optiecode 504 alleen op basis van navigatiedata zijn, en dan die data doorsturen + projecteren in het scherm voor je neus. Waarbij het verschil is dat optie 513 óók de matrixborden ed. leest..?
Dat zou goed kunnen inderdaad!
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Volgens de prijslijst van dit jaar is 504 standaard en 513 optioneel.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
513 heeft een uitgebreider softwarepakket en gebruikt camera en mapdata.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
En dat laatste wil je zo snel mogelijk uit zetten als je auto op de snelweg ineens hard in de remmen gaat omdat er gedacht wordt dat op een heel klein stukje een limiet van 70 km/u geldt.En in combinatie PAY zit achter 513 ook nog de automatische snelheidsaanpassing.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Als zo,n bord in zicht komt gaspedaal lichtjes indrukken. de snelheid wordt dan niet aangepast.
Borden op afrit naar bv benzine station met lagere snelheid worden ook vaak gezien met gevolg ingrijpen in de snelheid.
Rijdend op 80 km weg worden de 60 km borden op de parallelweg ook gelezen ,.met gevolg ingreep op de snelheid..
We zijn nog ver verwijderd van geheel automatisch rijden..
Borden op afrit naar bv benzine station met lagere snelheid worden ook vaak gezien met gevolg ingrijpen in de snelheid.
Rijdend op 80 km weg worden de 60 km borden op de parallelweg ook gelezen ,.met gevolg ingreep op de snelheid..
We zijn nog ver verwijderd van geheel automatisch rijden..
Laatst gewijzigd door gerson op 11 mei 2022 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
in mijn geval was er geen bord te zien ( althans het is mij niet opgevallen) , wellicht een foutje in de kaart. Ik zal het wel weer eens aanzetten en dat traject nog een keer rijden om te kijken of het weer gebeurt. In theorie kan ik het nut van het systeem wel inzien, maar dan moet het wel perfect werken.Als zo,n bord in zicht komt gaspedaal lichtjes indrukken. de snelheid wordt dan niet aangepast.
Borden op afrit naar bv benzine station met lagere snelheid worden ook vaak gezien met gevolg ingrijpen in de snelheid.
We zijn nog ver verwijderd van geheel automatisch rijden..
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ja dit gebeurd ook als je niet sneller mag en dat is knap irritant Hier heb ik nog geen trucje op gevonden. Je ziet het niet aan komen..
Je bent zo wel constant bezig met het opvangen en terugstellen van de ingrepen door het systeem.
Blijf je wel alert van.
Toen ik een keer door Oostenrijk op een N weg die ook dorpen doorkruisten reed, en waarbij de max snelheid constant verandert tussen 100, 80 en 50 km/h werkte het systeem perfect. Rijdend in NL zijn er eigenlijk te veel foute ingrepen om het systeem als handige extra te ervaren.
Op zich werkt het systeem uitstekend, doet wat het moet doen.
Men (overheid) heeft er echter geen rekening mee gehouden waar en hoe de verkeersborden te plaatsen.
Verkeersdeskundigen kunnen nog wel een cursusje gebruiken gezien de vele obstakels en (overbodige) borden op de weg.
Heeft ook weer een voordeel : door de vele borden zie je de windmolens niet meer.
Men (overheid) heeft er echter geen rekening mee gehouden waar en hoe de verkeersborden te plaatsen.
Verkeersdeskundigen kunnen nog wel een cursusje gebruiken gezien de vele obstakels en (overbodige) borden op de weg.
Heeft ook weer een voordeel : door de vele borden zie je de windmolens niet meer.