S205 C-Klasse Estate waar opletten?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

05 mei 2022 21:57

Hoi beste MB leden,

Ik weet niet of ik het in juiste rubriek post, maar ik heb een vraag aan jullie.

Ik ga binnenkort een c-klasse 220cdi station wagen (bj2015) bezichtigen. Wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten bij zo’n auto. De auto heeft 165dkm op de teller. Verder heeft de auto leuke opties zoals panodak, parkeerassistant, half lederen sportstoelen, automaat, night pakket etc..

Alvast bedankt voor jullie bericht. :goedzo:
Gebruikersavatar
buuntje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
Locatie: België

06 mei 2022 07:51

Mury10 schreef: 05 mei 2022 21:57 Verder heeft de auto leuke opties zoals panodak,
Heel leuk, maar gaat ook vaak stuk.
Om die reden heb ik er net één gezocht zonder panoramisch dak.
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

06 mei 2022 14:14

Half leer of half nep leer? Ik denk het laatste. Dit scheurt nogal vaak.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
ex-mooseman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2016 10:52
Mercedes-Benz: 2018 C220d Kombi AMG Sport Edition

06 mei 2022 14:47

Ik heb achtereenvolgens een correct uitgeruste S205 C200d Avantgarde met AMG-line interieur, en nu heb ik een S205 C220d AMG-line automaat die wat rijkelijker in de opties is gedoken.

Met de twee samen heb ik dus een 150.000 km ervaring in S205'en.

* werkt de start/stop nog ? Die van mij gaf er aan 70.000 km de brui aan.
* toestand van het leder (zowel het artico-kunstleder als het echte leder zijn gevoelig aan sleet)
* heeft het panoramisch dak zijn broodnodige onderhoud gehad ? Als je ermee rijdt ga je het al snel horen knarsen indien niet.
* het panoramisch dak brengt veel licht in de wagen, en is ook bij hogere snelheden nog aangenaam open te rijden, maar je verliest wel enkele centimeters hoofdruimte.
* indien luchtvering: weet dat die nogal eens durft stuk te gaan, en dit prijzige herstellingen zijn.
* de standaard zwarte pianolakplastiek op de middenconsole is extreem krasgevoelig
* je wil de Comand, niet de Garmin-navigatie. En je wil recente kaarten en software.
* je wil de Burmeister, niet de standaard-audio
* liever eentje met dan zonder achteruitrijcamera (parkeersensoren zijn immers niet top)
* de standaard halogeenverlichting is maar armtierig, de HighPerformance LED zijn al een stuk beter, het Intelligent Light System is helemaal goed



Voor de rest: een zalige wagen, ik zou direct een derde kopen, mocht er iets meer knieruimte zijn voor mijn achterpassagiers.
ChrisL
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jan 2017 23:16
Mercedes-Benz: S205 C200

06 mei 2022 22:07

Mury10 schreef: 05 mei 2022 21:57 Hoi beste MB leden,

Ik weet niet of ik het in juiste rubriek post, maar ik heb een vraag aan jullie.

Ik ga binnenkort een c-klasse 220cdi station wagen (bj2015) bezichtigen. Wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten bij zo’n auto. De auto heeft 165dkm op de teller. Verder heeft de auto leuke opties zoals panodak, parkeerassistant, half lederen sportstoelen, automaat, night pakket etc..

Alvast bedankt voor jullie bericht. :goedzo:
Laat een keuring uitvoeren... Het type gebruik van de auto maakt heel veel verschil in de punten die naar boven komen. Als de auto bv een periode stil heeft gestaan gaan de NOX sensoren en accu stuk. Als hij als bv Taxi is gebruikt komen er weer andere punten boven. Schades kan je ook niet altijd makkelijk herkennen. Check de VIN op diverse auto check websites.
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

07 mei 2022 13:24

buuntje schreef: 06 mei 2022 07:51
Mury10 schreef: 05 mei 2022 21:57 Verder heeft de auto leuke opties zoals panodak,
Heel leuk, maar gaat ook vaak stuk.
Om die reden heb ik er net één gezocht zonder panoramisch dak.
Dit wordt een vakantie auto. Gaan dus hele reis maken. Het lijkt mij dus fijn met panodak.
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

07 mei 2022 13:25

Maus2000 schreef: 06 mei 2022 14:14 Half leer of half nep leer? Ik denk het laatste. Dit scheurt nogal vaak.
Ik denk half nep leer. Hoe kan ik dat zien eigenlijk?
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

07 mei 2022 13:32

ex-mooseman schreef: 06 mei 2022 14:47 Ik heb achtereenvolgens een correct uitgeruste S205 C200d Avantgarde met AMG-line interieur, en nu heb ik een S205 C220d AMG-line automaat die wat rijkelijker in de opties is gedoken.

Met de twee samen heb ik dus een 150.000 km ervaring in S205'en.

* werkt de start/stop nog ? Die van mij gaf er aan 70.000 km de brui aan.
* toestand van het leder (zowel het artico-kunstleder als het echte leder zijn gevoelig aan sleet)
* heeft het panoramisch dak zijn broodnodige onderhoud gehad ? Als je ermee rijdt ga je het al snel horen knarsen indien niet.
* het panoramisch dak brengt veel licht in de wagen, en is ook bij hogere snelheden nog aangenaam open te rijden, maar je verliest wel enkele centimeters hoofdruimte.
* indien luchtvering: weet dat die nogal eens durft stuk te gaan, en dit prijzige herstellingen zijn.
* de standaard zwarte pianolakplastiek op de middenconsole is extreem krasgevoelig
* je wil de Comand, niet de Garmin-navigatie. En je wil recente kaarten en software.
* je wil de Burmeister, niet de standaard-audio
* liever eentje met dan zonder achteruitrijcamera (parkeersensoren zijn immers niet top)
* de standaard halogeenverlichting is maar armtierig, de HighPerformance LED zijn al een stuk beter, het Intelligent Light System is helemaal goed



Voor de rest: een zalige wagen, ik zou direct een derde kopen, mocht er iets meer knieruimte zijn voor mijn achterpassagiers.
Super bedankt voor je reactie! Ik ga dit allemaal nachecken/navragen. Aantal opties zitten er niet op. Zoals, luchtvering en burmeister (niet nodig eigenlijk). Wel de xenon en command systeem.
ChrisL
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jan 2017 23:16
Mercedes-Benz: S205 C200

07 mei 2022 13:37

Voor de rest: een zalige wagen, ik zou direct een derde kopen, mocht er iets meer knieruimte zijn voor mijn achterpassagiers.
[/quote]

Super bedankt voor je reactie! Ik ga dit allemaal nachecken/navragen. Aantal opties zitten er niet op. Zoals, luchtvering en burmeister (niet nodig eigenlijk). Wel de xenon en command systeem.
[/quote]

xenon is volgens mij nooit geleverd op de S205... Alleen LED
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

07 mei 2022 13:42

UPDATE:

De auto is van bj2015. Is in 2018 ingevoerd. Heeft tot heden 1 privé / 1 zakelijk eigenaar gehad.
Het is een 220cdi Ambition Night Pakket. 4 zgan banden rondom. 125kW/170pk.
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

07 mei 2022 14:06

ChrisL schreef: 07 mei 2022 13:37 Voor de rest: een zalige wagen, ik zou direct een derde kopen, mocht er iets meer knieruimte zijn voor mijn achterpassagiers.
Super bedankt voor je reactie! Ik ga dit allemaal nachecken/navragen. Aantal opties zitten er niet op. Zoals, luchtvering en burmeister (niet nodig eigenlijk). Wel de xenon en command systeem.
[/quote]

xenon is volgens mij nooit geleverd op de S205... Alleen LED
[/quote]

Zo zien de koplampen eruit. Zijn volgens mij wel de LED
Bijlagen
C8FEF6D4-32AB-4BDB-864C-691B9CD9700E.png
C8FEF6D4-32AB-4BDB-864C-691B9CD9700E.png (539.24 KiB) 857 keer bekeken
Krissc
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 jun 2020 19:27

07 mei 2022 19:16

Ik heb de benzine versie. Motorisch zal ik dit dan ook niet bespreken. Momenteel 2 jaar in bezit en 45k kilometers ervaring, een groentje dus in vergelijking met andere reageerders. In 2 jaar tijd geen klachten! 8-) 1 keer een defecte assistant camera (onder garantie vervangen)

Ik heb de 7 traps automaat. Erge fijne automaat die in comfort af en toe wat traag reageert en in sport stand weer net te zenuwachtig is. Schijnt wel naar rijgedrag aan te passen. Wij zijn niet van die trappers… dus..

Van 2 naar 3 af en toe voelbaar, andere versnellingen niet. Momenteel wel af en toe van bvb 7 naar 1 voor afremmen bij een verkeerslicht een flink terugschakel klap. . Zal dit van de week even met de dealer bespreken of het normaal is.

Zoals eerder genoemd command navigatie moet je hebben.

ILS ook erg fijn, gezien je foto zal dit er niet opzitten. Google geeft bij mij aan normale led verlichting

Pano dak erg fijn, gebruik het zelden maar het extra licht is fijn. Of het gevoelig is voor storing weet ik niet. Komende onderhoudsbeurt zou het raam nagekeken / onderhouden worden.

Standaard audio is gewoon niet goed. Ik heb er een volledige Steg laten inbouwen met DSP versterker en twee subs. Er zijn ook leden die alleen de speakers hebben vervangen van bvb Focal en ook erg tevreden zijn.

Daarbij… het akoestische glas is ook fijn om te hebben.

Ik weet niet wat deze auto zou moeten kosten maar ik zou persoonlijk zelf altijd een keuring laten uitvoeren als deze niet bij een dealer vandaan komt of geen garantie heeft. Mijn auto is in onderhoud bij de officiële mercedes dealer, heeft ook nog verlengde garantie.

Succes met je keuze, wij hebben erg geen spijt van gehad.
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

14 mei 2022 01:50

UPDATE: de auto had super veel gebruikssporen aan de buitenkant. Deuren waren zeer slecht gespoten etc. Dus de koop ging niet door.
Heb ondertussen een andere gevonden uit Duitsland. Op de foto’s ziet de auto er super netjes uit. 149.xxx km gelopen. Volledig dealer onderhouden, 2de eigenaar. Dit keer geen panodak helaas. Wat zou de bpm ongeveer kosten?? Het gaat om een c220cdi 2015 autom. Volledig leder stoelen. Co uitstoot: 108
Mbenz220
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mei 2015 19:14
Mercedes-Benz: C220 cdi

15 mei 2022 12:27

Krissc schreef: 07 mei 2022 19:16 Ik heb de benzine versie. Motorisch zal ik dit dan ook niet bespreken. Momenteel 2 jaar in bezit en 45k kilometers ervaring, een groentje dus in vergelijking met andere reageerders. In 2 jaar tijd geen klachten! 8-) 1 keer een defecte assistant camera (onder garantie vervangen)

Ik heb de 7 traps automaat. Erge fijne automaat die in comfort af en toe wat traag reageert en in sport stand weer net te zenuwachtig is. Schijnt wel naar rijgedrag aan te passen. Wij zijn niet van die trappers… dus..

Van 2 naar 3 af en toe voelbaar, andere versnellingen niet. Momenteel wel af en toe van bvb 7 naar 1 voor afremmen bij een verkeerslicht een flink terugschakel klap. . Zal dit van de week even met de dealer bespreken of het normaal is.

Zoals eerder genoemd command navigatie moet je hebben.

ILS ook erg fijn, gezien je foto zal dit er niet opzitten. Google geeft bij mij aan normale led verlichting

Pano dak erg fijn, gebruik het zelden maar het extra licht is fijn. Of het gevoelig is voor storing weet ik niet. Komende onderhoudsbeurt zou het raam nagekeken / onderhouden worden.

Standaard audio is gewoon niet goed. Ik heb er een volledige Steg laten inbouwen met DSP versterker en twee subs. Er zijn ook leden die alleen de speakers hebben vervangen van bvb Focal en ook erg tevreden zijn.

Daarbij… het akoestische glas is ook fijn om te hebben.

Ik weet niet wat deze auto zou moeten kosten maar ik zou persoonlijk zelf altijd een keuring laten uitvoeren als deze niet bij een dealer vandaan komt of geen garantie heeft. Mijn auto is in onderhoud bij de officiële mercedes dealer, heeft ook nog verlengde garantie.

Succes met je keuze, wij hebben erg geen spijt van gehad.
Ik heb een s205 c250 benzine. Dat verhaal van het afremmen voor een stoplicht is bij mij ook het geval geweest m.i.v traag reageren. Daarnaast gebeurt bij mij tijdens het opschakelen van 1 naar 2 met een schokje. Het schijnt dat het te verhelpen is als je de auto chipt, Of dat waar is geen idee. Voor de rest in sinds 2018 trouwe eigenaar geen gekke dingen gehad :goedzo:
Mury10
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: Clk C209 cabriolet

27 mei 2022 02:51

Update:

Vandaag een mooie c220 cdi prestige gekocht.
De auto ziet er super mooi uit. Kleur metallic grijs (zilver grijs). Bouwjaar 2015.
Heeft een aantal leuke opties:
Sportstoelen elektrisch en lucht functie
Half nep leder
Volledige led koplampen
Grootbeeld. Ik denk dat het een command systeem is
Achteruitrijcamera
Voor-achter parkeersensoren
Winten en zomet set met velgen 17 inch
Chrome sierlijsten
Km stand rond 178dkm. Kort geleden beurt gehad.

Min punten:
Geen elektrische bagageklep
Geen burmester geluidsinstall.
Geen donkere ramen achter
Geen panodak

Dit wordt dit jaar ons vakantie auto. Hoop dat we genoeg aan ruimte hebben :))
Plaats reactie