230 SLK als eerste auto?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

03 jan 2022 15:44

Lees deze review eens en denk dan nog eens aan het onderwerp van dit topic. Oudere Hyundai’s staan niet bepaald bekend om een goede wegligging.

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... 0-fx-2000/
Logboek S500.
Gebruikersavatar
ruub-sterw201
Berichten: 6352
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
Mercedes-Benz: W201 + S203
Specialisatie: W201
Locatie: Sliedrecht

03 jan 2022 16:06

Gewoon doen man. Elke auto gaat levensgevaarlijk hard en elke auto krijg je uit de bocht op je 18e. Ik zal liever een bochtje missen jn een Mercedes dan in een suzuki uit de jaren 80.

Dat laatste heb ik zelf gedaan. Niets meer van over met 50 kmh.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03 jan 2022 18:19

ruub-sterw201 schreef: 03 jan 2022 16:06...Ik zal liever een bochtje missen jn een Mercedes dan in een suzuki uit de jaren 80.
Plus 100.000! We zijn nu eenmaal liefhebber van het beste en veiligste automerk 8-)

(Mede) daarom rijdt mijn dochter ook (haar 2e) A. Ze heeft een flink ongeluk met de eerste gehad... Bekijk de beelden van de andere 2 betrokken auto's maar eens: viewtopic.php?p=886237#p886237
#doeslief
Gebruikersavatar
Frank DP
Berichten: 777
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
Locatie: Putte, België
Contacteer:

03 jan 2022 19:38

Diante schreef: 03 jan 2022 14:51
Wellicht moet ik dan kiezen voor een gewone versie, de 200, dat het risico een stuk minder groot is dat je achterste voren komt te staan.
Zo je voor een 200 gaat liefst een facelift dan. Die hebben ook de kompressor. En al de facelifts hebben standaard de ESP. Van zodra je achtertrein uitbreekt stopt hij met tractie. Op ijs en sneeuw is het natuurlijk al te laat dan, maar dan zal de snelheid ook niet zo hoog zijn. want bij doorslippen geeft hij ook geen tractie meer. Wel niet leuk wanneer je bergop in de sneeuw moet. Dat gaat gewoon niet dan. Heb het zelf voor gehad en dan moest ik de ESP uitzetten en al zigzaggend naar boven rijden. Gelukkig kom je dat zelden tegen.

Het interieur aanpakken doe je beter direct goed. Die dipsponsjes zijn het echt niet. Best zoals bofkont zegt, alles uitbouwen en met volico producten herspuiten. Ik heb er ondertussen al een twaalftal gedaan en zijn allen zeer tevreden om het zo aangepakt te hebben. Indien je doorwerkt dan is het op een tiental uurtjes gefixed. Uitbouwen, bewerken en inbouwen inbegrepen.

Wat het dakprobleem betreft, ik heb een uitgebreide How to gemaakt hiervan. Er was een leiding geploft in de B-stijl en heb direct alles vervangen van de cilinder in het dak tot aan de pomp. Er zijn drie delen in d How to van gemaakt, de link is naar het eerste deel.

Succes er mee.
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen

*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Captain SLow
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2021 06:09
Mercedes-Benz: R230 SL500

03 jan 2022 22:05

Peter schreef: 03 jan 2022 18:19
ruub-sterw201 schreef: 03 jan 2022 16:06...Ik zal liever een bochtje missen jn een Mercedes dan in een suzuki uit de jaren 80.
Plus 100.000! We zijn nu eenmaal liefhebber van het beste en veiligste automerk 8-)

(Mede) daarom rijdt mijn dochter ook (haar 2e) A. Ze heeft een flink ongeluk met de eerste gehad... Bekijk de beelden van de andere 2 betrokken auto's maar eens: viewtopic.php?p=886237#p886237
Eerlijkheidshalve moet je er dan bij zeggen dat de twee andere auto's elkaar frontaal raakte en de Mercedes achterop de Micra reed.

En super veilig een R170 ..? https://youtu.be/NowP-0TAAgI
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

03 jan 2022 22:11

plorie schreef: 03 jan 2022 15:44 Lees deze review eens en denk dan nog eens aan het onderwerp van dit topic. Oudere Hyundai’s staan niet bepaald bekend om een goede wegligging.

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... 0-fx-2000/
Het model die ik bedoel is het nieuwere model, dus moet beter zijn dan het model ervoor.
(zie bijgevoegde foto)

Frank DP schreef: 03 jan 2022 19:38
Diante schreef: 03 jan 2022 14:51
Wellicht moet ik dan kiezen voor een gewone versie, de 200, dat het risico een stuk minder groot is dat je achterste voren komt te staan.
Zo je voor een 200 gaat liefst een facelift dan. Die hebben ook de kompressor. En al de facelifts hebben standaard de ESP. Van zodra je achtertrein uitbreekt stopt hij met tractie. Op ijs en sneeuw is het natuurlijk al te laat dan, maar dan zal de snelheid ook niet zo hoog zijn. want bij doorslippen geeft hij ook geen tractie meer. Wel niet leuk wanneer je bergop in de sneeuw moet. Dat gaat gewoon niet dan. Heb het zelf voor gehad en dan moest ik de ESP uitzetten en al zigzaggend naar boven rijden. Gelukkig kom je dat zelden tegen.

Het interieur aanpakken doe je beter direct goed. Die dipsponsjes zijn het echt niet. Best zoals bofkont zegt, alles uitbouwen en met volico producten herspuiten. Ik heb er ondertussen al een twaalftal gedaan en zijn allen zeer tevreden om het zo aangepakt te hebben. Indien je doorwerkt dan is het op een tiental uurtjes gefixed. Uitbouwen, bewerken en inbouwen inbegrepen.

Wat het dakprobleem betreft, ik heb een uitgebreide How to gemaakt hiervan. Er was een leiding geploft in de B-stijl en heb direct alles vervangen van de cilinder in het dak tot aan de pomp. Er zijn drie delen in d How to van gemaakt, de link is naar het eerste deel.

Succes er mee.
Het facelift model is zwaarder dan het oudere model, dit scheelt precies weer één wegenbelasting categorie, 50,- euro per maand is voor iemand die net zijn rijbewijs heeft al pittig denk ik.
Wil met zoveel mogelijk dingen rekening houden.

Als ik de SLK opgehaald heb dan schors ik hem tijdelijk voordat ik ermee ga rijden, wil eerst even in rust het dak in orde maken (dank voor de link!) en de auto na laten kijken door een garage.
Ik verwacht wel één reparatie namelijk, kon de auto kopen met een geldige APK voor de vraagprijs, zonder was het 400,- euro minder.

Dan kan ik tevens inderdaad de midden console en dashboard delen eruit halen en spuiten, maar even kijken, wellicht doe ik dat later in de zomerperiode, aangezien ik dan wil switchen van auto. (wil dan met mijn CLK cabrio gaan rijden)
Bijlagen
hyundai-coupe-2-7i-v6-fx-clima-automaat-cruisec (1).jpg
hyundai-coupe-2-7i-v6-fx-clima-automaat-cruisec (1).jpg (169.1 KiB) 871 keer bekeken
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2991
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

29 jan 2022 21:57

En dat een SLK 230pk heeft? ;)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
Diante
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
Locatie: Dronten
Contacteer:

27 mar 2022 23:27

Heb inmiddels een betere auto gevonden en aangeschaft, een '98 SLK 200 met schakelbak, onderhoudsboekjes erbij, alleen wat veel km's, ruim 294.000.

Hij is goed onderhouden, dus daar maak ik mij niet zoveel zorgen om.

Moet wel het één en ander aan gebeuren maar daar ben ik al druk mee bezig.
Net een nieuwe set koplampen met knipperlichten aangeschaft, nieuwe banden komen er nog op, schijfremmen en ruitenwissers zijn als nieuw.
Later nog een nieuwe grill (enkele bevestigingspunten van het plastic zijn kapot) en een nieuw bekleed hemeltje want die is gebobbeld vanwege olielekkage.
(dit probleem is al opgelost door de vorige eigenaar, hij heeft alleen het hemeltje niet vernieuwd)

De motorruimte heeft een grote schoonmaakbeurt nodig maar die glimt inmiddels weer.
Dashboard en console heb ik grotendeel eruit voor een nieuwe spuitbeurt en de bestuurderstoel wordt een naad van opnieuw gestikt want die was los.
Later nog de olie verversen met filter en een polijstbeurt en dan ziet de auto er weer top uit.
Bijlagen
103517536.jpg
103517536.jpg (200.71 KiB) 485 keer bekeken
103517550.jpg
103517550.jpg (176.28 KiB) 485 keer bekeken
103517544.jpg
103517544.jpg (142.55 KiB) 485 keer bekeken
103517520.jpg
103517520.jpg (205.47 KiB) 485 keer bekeken
103517528.jpg
103517528.jpg (158.56 KiB) 485 keer bekeken
DSC01546.JPG
DSC01546.JPG (184.9 KiB) 485 keer bekeken
Plaats reactie