Mercedes G63 AMG designo Review & Testdrive by JMSpeedshop.com

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

05 feb 2022 14:50

Een dikke G-klasse.

Ik zelf had er nog nooit in gereden. dus stond zeker al een tijdje op mijn lijstje.
en ik moet zeggen ik vind dit wel wat wat. Je moet er niet al te serieus naar kijken want dit blijft natuurlijk een factory retromod

oud chassis oude body. nieuwe motor en aandrijflijn en nieuw interieur. ja ik vind het gewoon een hele mooi auto.
Een G63 heeft niet echt een doel denk ik los van fun car.

als je een G koopt voor waar hij voor bedoelt is kun je beter een v6 of v8 diesel nemen.

Rijgedrag van dit ladder chassis is er gewoon. precies wat je verwacht. maar toch het rijd best heel goed. blijft wel een beetje een hobbelbak.
maar eigenlijk heb ik me nergens aan geergerd. de kwaliteit van de body en de auto is wel goed zoals je van het oude design verwacht

dit is een 63 met een 5.5 biturbo motor de m157. deze is niet geheel bullit proof. er zijn nogal wat dingen die fout kunnen gaan met deze motor
nou is de motor in deze auto in de video helemaal uit elkaar geweest en zijn alle dingen vervangen die problemen kunnen geven.
grootste issue is de ketting en de geleiders in combinatie met de spanner. dit is een fabrieks fout waar een modificatie op geweest is .

verder. de rest van de issue's met bougie verstuivers en olie verbruik. dit komt eigenlijk neer. op die onderhoud.en vervang dingen als ze iets anders doen dan ze moeten doen. zo voorkom je problemen. het blijft een perfromance auto. en ja de motor is gevoeliger voor issue's als een bv de m113.

verder gave bak. als ik het geld voor de aanschaf en het onderhoud. ging ik er zeker in rijden :D

hier is de video
WillemH
Berichten: 5952
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

05 feb 2022 15:45

Dacht dat de m157 juist weer redelijk sterk was, welke is naar jouw mening kwalitatief beter? De oude 6.2 of de 5.5 bi turbo
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

05 feb 2022 17:09

Zowel de M156 als de M157 hebben hun probleempjes die op het www breed uitgemeten worden, bij goed onderhoud en normaal gebruik zullen ze niet meer problemen hebben dan andere MB motoren, alleen zal het prijskaartje voor reparatie van deze motoren wat negatiever uitvallen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
johan84
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

11 feb 2022 22:36

WillemH schreef: 05 feb 2022 15:45 Dacht dat de m157 juist weer redelijk sterk was, welke is naar jouw mening kwalitatief beter? De oude 6.2 of de 5.5 bi turbo
beide motor hebben problemen. eigenlijk is de m113 de beste motor van de laatste 20jaar

maar de m156 heeft een aantal basis dingen. dat als je die vervangt of je hebt een laat model heb je de meeste dingen gehad en komen de problemen niet weer

grootste issue's met de m156 is de verstellers van de nokkenassen . die komt weer maar zijn oplossingen voor.
nokkenassen stotters zijn de grootste en duurste problemen .

de m157 heeft veelal de meeste problemen met de ketting en de geleiders. en versteller problemen die olie druk verliezen bij stilstand.
maar ook zijn er veel issues die niet echt gemeld worden of weinig over vind maar die er zeker wel zijn
zoals het loslopen van oliepomp tandwiel wat dan tussen de distributie loopt.

wat je ook tegen komt is dat de cilinder lijners compleet leeg geschraapt worden
ik persoonlijk sla deze liever over, maar denk oook dat veel gevallen gewoon goed onderhoud nodig hebben en dan kan je veel dingen voorkomen denk k
Plaats reactie