Hallo hier
Ik bezit nu een aantal maanden een 2008 C63 AMG welke ik met optische schade gekocht, wat inmiddels keurig hersteld is. en man wat ben ik blij met deze auto... nu het milieusmatig nog kan haha...
Ik doe alles liefst zelf, zo heb ik bijv de kwaal van de brekende cil.kopbouten ook zelf aangepakt door deze te vervangen voor de nieuwere bouten.
Echter heeft de airco het nooit gedaan, eerst eens laten afvullen met kleurmiddel om een evt lek op te sporen, en jahoor de condensor lek, deze vervangen en opnieuw laten vullen, maar nog geen koude lucht uit de ventilator roosters.. heb het eventjes gelaten voor wat het was. Maar voor van de zomer wil ik het wel gerepareerd hebben.. ik beschik over Xentry uitlees apparatuur en hiermee lees ik 0 fout meldingen op de airco, toerental van de aircopomp is afleesbaar en op de meeste temperatuur sensoren lees ik geen rare waarde.
Wat zie ik over het hoofd, verder geen andere lekkages geconstateerd.
Nu valt me de afgelopen paar keren eigenlijk ook op dat als ik de kachel stand op zeg even 24 of,26 graden draai, ik niet zulke warmte uit de roosters voel,
Kan het zijn schiet me nu te binnen dat ik misschien een verkeerd interieur filter heb ? Deze is wel nieuw en door mij vervangen...
Wat denken jullie ?
Groetjes
Wesley
W204 C63 AMG Geen Airco / verwarming temperatuur ook lager
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Wat doet je druk?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
Laatste keer was de koudmiddel druk 10,4 bar waarbij de norm 0,0/35,0 bar is
Dit was in combinatie met de koelvloeistof temp van 87,0 C
Buitentemp was 49,0c (geen rijwindkoeling?)
Stroomafname compressor was 910mA waarbij de norm 0 tot 1000mA is.
Toerental was 597 rpm
Ik zal morgen even een nieuwe meting doen via xentry
-
- Berichten: 2216
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Zuid-Holland staat bij je afschrift??? The place to be dan...
Mechanisch en het druksysteem lijkt het dus in orde.
Maar je kachel wordt ook niet warm terwijl dat ding je de tent uit moet stoken. Ik zou zelf eens richting de bediening gaan zoeken. kachelkraantjes/luchtkleppen worden met servokleppen bediend. Die kleppen kun je via een toetsencombinatie hun 0-stand opnieuw in laten regelen. Of de heveltjes van die kleppen zijn afgebroken.
Of een temperatuursensor in het interieur ligt dwars. Dat soort euvels.
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
Hahaha,
Alle interieur temp sensoren zijn ook gecontroleerd en waren iets warmer dan de buiten temperatuur die dag..
Ook de regelkleppen van alle standen kon ik via xentry opnieuw kalibreren en hij geeft hier geen fout melding op, kunnen ze dan alsnog fout staan ?
Ik voel wel dat er warmte uit de roosters geblazen wordt maar de warmte valt me tegen, voor mijn gevoel komt de temperatuur niet over met de stand waar ik hm op draai, maar blijft hij kouder
P.s. de airco leidingen blijven lauw, die worden niet koud als de airco ingeschakeld is.
Alle interieur temp sensoren zijn ook gecontroleerd en waren iets warmer dan de buiten temperatuur die dag..
Ook de regelkleppen van alle standen kon ik via xentry opnieuw kalibreren en hij geeft hier geen fout melding op, kunnen ze dan alsnog fout staan ?
Ik voel wel dat er warmte uit de roosters geblazen wordt maar de warmte valt me tegen, voor mijn gevoel komt de temperatuur niet over met de stand waar ik hm op draai, maar blijft hij kouder
P.s. de airco leidingen blijven lauw, die worden niet koud als de airco ingeschakeld is.
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
ik heb vanavond een nieuwe uitlezing gedaan via Xentry (vorige keer was uit augustus)
dit maal de volgende gegevens
Koudemiddel druk : 3.7 Bar (norm is 0 tot 35 bar)
Temp verdamper : 11.8'c
stroom afname compressor: 950mA
buitentemperatuur sensor: 11.0'c
buitentemperatuur 7.5'c
Temperatuur sensor interieur 13.1'c
temperatuur sensor interieur met geintegreerde ventilator 15.0'c
Koelvloeistof temp 79.0'c
motortoerental 640 RPM
er is een 6 bar druk verschil met de meeting uit augustus, kan dit door de buiten temperatuur komen zoveel ? of zit er toch in 5 maanden een mini lekkage ?
dit maal de volgende gegevens
Koudemiddel druk : 3.7 Bar (norm is 0 tot 35 bar)
Temp verdamper : 11.8'c
stroom afname compressor: 950mA
buitentemperatuur sensor: 11.0'c
buitentemperatuur 7.5'c
Temperatuur sensor interieur 13.1'c
temperatuur sensor interieur met geintegreerde ventilator 15.0'c
Koelvloeistof temp 79.0'c
motortoerental 640 RPM
er is een 6 bar druk verschil met de meeting uit augustus, kan dit door de buiten temperatuur komen zoveel ? of zit er toch in 5 maanden een mini lekkage ?
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
- Bijlagen
-
- 2017-Nissens-Werkdrukken-R134A-NL-2017.pdf
- (873.03 KiB) 40 keer gedownload
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
Dag Raimon,
dank voor deze PDF, helaas heb ik niet het gereedschap om hoge en lage druk on afhankelijk te meten, ik zit er aan te denken om hier gereedschap voor aan te schaffen, helaas kan ik via Xentry gok ik alleen hoge druk meten
ik kom hier op terug !
dank voor deze PDF, helaas heb ik niet het gereedschap om hoge en lage druk on afhankelijk te meten, ik zit er aan te denken om hier gereedschap voor aan te schaffen, helaas kan ik via Xentry gok ik alleen hoge druk meten
ik kom hier op terug !
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
daar was ik dan weer
ik heb vandaag wederom de Airco laten afvullen, er stond in eerste instantie dat de lage druk geen druk had en de hoge druk wel druk, later werd dit op hoge en lage druk gelijk,
systeem laten leeg halen en toen opnieuw gevuld, toen wat mij nooit eerder opviel dat de binnenwerk van de airco pomp niet mee draait, de monteur van het vullen keek even goed naar de airco pomp en zag dit dus helaas, met de hand draait het binnenwerk wel soepeltjes, ik vermoed dat dus de magneet koppeling defect is, of niet goed aangesloten zit, we gaan het eens goed bekijken.. anders wordt het misschien toch het vervangen van een airco pomp
ik heb vandaag wederom de Airco laten afvullen, er stond in eerste instantie dat de lage druk geen druk had en de hoge druk wel druk, later werd dit op hoge en lage druk gelijk,
systeem laten leeg halen en toen opnieuw gevuld, toen wat mij nooit eerder opviel dat de binnenwerk van de airco pomp niet mee draait, de monteur van het vullen keek even goed naar de airco pomp en zag dit dus helaas, met de hand draait het binnenwerk wel soepeltjes, ik vermoed dat dus de magneet koppeling defect is, of niet goed aangesloten zit, we gaan het eens goed bekijken.. anders wordt het misschien toch het vervangen van een airco pomp
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Een keer spanning meten en indien goed dan stroom meten. Hij kan ook met een reden de boel niet aansturen.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Je kunt ook de magneet koppeling doormeten en vervangen , zelfs de spoelen zij los te koop je hebt dan speciaal gereedschap nodigCloudini schreef: ↑07 feb 2022 15:27 daar was ik dan weer
ik heb vandaag wederom de Airco laten afvullen, er stond in eerste instantie dat de lage druk geen druk had en de hoge druk wel druk, later werd dit op hoge en lage druk gelijk,
systeem laten leeg halen en toen opnieuw gevuld, toen wat mij nooit eerder opviel dat de binnenwerk van de airco pomp niet mee draait, de monteur van het vullen keek even goed naar de airco pomp en zag dit dus helaas, met de hand draait het binnenwerk wel soepeltjes, ik vermoed dat dus de magneet koppeling defect is, of niet goed aangesloten zit, we gaan het eens goed bekijken.. anders wordt het misschien toch het vervangen van een airco pomp
alle losse onderdelen zijn te koop ook de rubbertjes
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
Gerardwb
helaas heb ik geen gewone magneet koppeling in mijn airco compressor, ik ben erachter dat de W204 een koppelingloze (Clutchless) compressor is, oftewel deze draait altijd mee, echter door een Solonoid aan de achterkant van de pomp wordt door de druk van de hoge en lage druk een schijf intern verplaatst van hoek die op zijn beurt ervoor zorgt dat de zuigers in de airco pomp op en neer gaan, de hoek van deze schijf bepaald hoe hard het airco systeem werkt. (variabel dus)
bij mij blijft de schijf haaks staan waardoor er dus geen beweging is van de zuigers EN draait de gehele schijf niet eens omdat de aandrijving defect is, de poelie en de multiriem draaien prima, maar de meenemer van de poelie naar de as van de pomp is los van elkaar.
inmiddels een andere airco pomp gekocht en wacht ik nog even op een moment dat ik deze kan gaan monteren
wordt vervolgd !
helaas heb ik geen gewone magneet koppeling in mijn airco compressor, ik ben erachter dat de W204 een koppelingloze (Clutchless) compressor is, oftewel deze draait altijd mee, echter door een Solonoid aan de achterkant van de pomp wordt door de druk van de hoge en lage druk een schijf intern verplaatst van hoek die op zijn beurt ervoor zorgt dat de zuigers in de airco pomp op en neer gaan, de hoek van deze schijf bepaald hoe hard het airco systeem werkt. (variabel dus)
bij mij blijft de schijf haaks staan waardoor er dus geen beweging is van de zuigers EN draait de gehele schijf niet eens omdat de aandrijving defect is, de poelie en de multiriem draaien prima, maar de meenemer van de poelie naar de as van de pomp is los van elkaar.
inmiddels een andere airco pomp gekocht en wacht ik nog even op een moment dat ik deze kan gaan monteren
wordt vervolgd !
- Cloudini
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jan 2011 20:50
- Mercedes-Benz: 190 2.5-16v EVO II, C63 AMG
- Specialisatie: Monteur
- Locatie: zuid-holland
Ja ik gok van wel aangezien ik er geen fout meldingen is met uitlezen en ik de spanning kan aflezen bij de op parameters op de laptop,
Er is lettelijk te zien dat de poelie los draait van de meenemer aan de airco pomp,
Ik heb inmiddels een andere pomp klaar liggen waarbij dit niet het geval is,