Hallo,
Ik heb mijn A250 (W176 / 2013) nu al 3 jaar en dit is zijn 3 onderhoudsbeurt. De dashboard gaf service A5 aan. Ik heb hem nu bij de dealer staan.
Volgens de habdleiding hoort een service a beurt een kleine onderhoudsbeurt te zijn. Nu krijg ik echter een offerte van €750!! De bougies etc. worden ook vervangen.
Ik vraag me nu echter wel af of dit bedrag niet erg hoog is? De man zei wel dat het een grote uitgebreide onderhoudsbeurt is maar dit is normaal gesproken toch B service?
Het valt me wel op dat ik bij Mercedes vaak de hoofdprijs betaal. Wijkt vaak af van normale onderhoudstarieven die op de websites staan. Er is ook nooit sprake geweest van een defect ofzo. Het zijn meestal "aanvullende" werkzaamheden.
Valt dit jullien ook wel eens op?
Servicebeurt A5 erg duur? (W176)
- Atweehonderdvijftig
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 sep 2019 13:32
- Mercedes-Benz: W176 / A 250
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat wordt er aanvullend gedaan buitenom de bougies dan? Ik neem aan dat je een gespecificeerde offerte krijgt, anders valt er weinig te beoordelen.
Wil je goedkoop uit zijn, dan is de dealer niet het aangewezen adres. Wil je merkconform onderhoud en evt. doorlopende carrosseriegarantie en Mobilo enz, dan is de dealer wel de aangewezen plek.
Wil je goedkoop uit zijn, dan is de dealer niet het aangewezen adres. Wil je merkconform onderhoud en evt. doorlopende carrosseriegarantie en Mobilo enz, dan is de dealer wel de aangewezen plek.
Logboek S500.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Naast de service indicatie die je gelijk in beeld krijgt, worden er ook aan de hand van enkele parameters extra werkplaatscodes gegenereerd die staan voor bepaalde aanvullende zaken. Die A5 vertelt dus nooit het hele verhaal, het is een referentie maar er zal volgens mij altijd wel een werkplaatscode aanhangen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Atweehonderdvijftig
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 sep 2019 13:32
- Mercedes-Benz: W176 / A 250
Bedankt voor de reacties.
- ElGriffo
- Berichten: 8346
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dan zijn ze bij jouw dealer helaas niet in staat het je goed uit te leggen.
Helaas gebeurd dat vaker
Helaas gebeurd dat vaker
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ook de weinig rijder zal naast olie en oliefilter na x tijd ook de overige filters en bougies moeten laten vervangen. En als dat volgens MB voorgeschreven is zullen ze dat uiteraard proberen uit te voeren. En ja, dan kunnen de kosten best snel oplopen.
-
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Wen er maar aan. Ik heb in de 8 jaar dat ik nu MB rij nog nooit meegemaakt dat ik wegkom met de standaardbeurt. Wel vreemd dat MB het kennelijk niet voor elkaar krijgt om van te voren in te schatten wat er bij welke beurt gedaan moet worden. Ik heb lang geleden een paar Mazda’s gereden waarbij de merkdealer voor een beurt zelden of nooit hoger uitkwam dan het dtandaardbedrag.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- JosCLK
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Valt wel mee toch? Ik verbaas me nog steeds over de jaarlijkse onderhoudsinterval bij de huidige Mercedes modellen. Bij bijvoorbeeld een Porsche 911 Turbo S (991) wordt meer gekeken naar kilometrage en kan er bijna twee jaar tussen de onderhoudsbeurten zitten. Mijn vorige SL R230 gaf zelf aan wanneer het tijd was voor een onderhoudsbeurt en dit kon ook wel oplopen naar 1,5 jaar. Nu maakt het niet uit of je 6.000 of 20.000 kilometer per jaar rijdt, standaard is de onderhoudsinterval 1 jaar. Nieuwe Mercedes modellen hebben dus meer en vaker onderhoud nodig dan de vorige modellen. Hoezo vooruitgang.
Dit wekt sterk de indruk dat Mercedes hiermee het aantal werkplaatsbezoeken (onnodig?) wil verhogen. Tegenargumenten zullen ongetwijfeld over de houdbaarheid van de motorolie gaan. Ook ben je de Mobilo pechhulp na een jaar kwijt.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Als je weet hoe Google werkt, kun je voordat je kiest voor een bepaald merk/model zelf wel een inschatting maken waar je ongeveer tegen aan zult lopen inzake (dealer/universeel) onderhoud... uiteraard is de acceptatie van de uitkomst van zo'n zoekopdracht ietwat afhankelijk met welke insteek je die zoekopdracht doet (men zoekt onderbouwing van een vooringenomen keuze dan wel men probeert de wederhelft mee te krijgen of louter informatie om een goede afweging te kunnen maken)
Als je lang in dezelfde auto blijft rijden is dealer onderhoud vaak niet duurder uit (mijn in ziens) dan universeel onderhoud (er vanuit gaande dat men zich wel aan het voorgeschreven onderhoud houd)
Over exact 10 jaar bij 24.500 km per jaar ben ik jaarlijks gemiddeld € 2.110,- aan 99% dealeronderhoud kwijt geraakt met een S211
Bij dat onderhoud zitten een paar zaken die een universeel garage echt niet had kunnen oplossen (SBC bv) maar ook (merk) banden enzo...
Doorgaans is het auto brengen, thuisgebracht worden, weer opgehaald worden en dezelfde dag weer rijden...
Dus dat is 175 euro per maand investeren (voor mij vandaag de dag 1 volle tank brandstof) in mijn mobiliteit...
Dat is de stand van voor Corona, momenteel is het wezenlijk minder aangezien er amper gereden wordt.
Als je lang in dezelfde auto blijft rijden is dealer onderhoud vaak niet duurder uit (mijn in ziens) dan universeel onderhoud (er vanuit gaande dat men zich wel aan het voorgeschreven onderhoud houd)
Over exact 10 jaar bij 24.500 km per jaar ben ik jaarlijks gemiddeld € 2.110,- aan 99% dealeronderhoud kwijt geraakt met een S211
Bij dat onderhoud zitten een paar zaken die een universeel garage echt niet had kunnen oplossen (SBC bv) maar ook (merk) banden enzo...
Doorgaans is het auto brengen, thuisgebracht worden, weer opgehaald worden en dezelfde dag weer rijden...
Dus dat is 175 euro per maand investeren (voor mij vandaag de dag 1 volle tank brandstof) in mijn mobiliteit...
Dat is de stand van voor Corona, momenteel is het wezenlijk minder aangezien er amper gereden wordt.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Het was niet mijn bedoeling om een dealer af te zeiken alleen de constatering dat MB het niet voor elkaar krijgt om de onderhoudskosten enigszins betrouwbaar te voorspellen terwijl andere merken dat wel redelijk goed kunnen.
Persoonlijk zit ik er ook niet zo mee, ik kijk bij MB niet eens naar de op internet voorgespiegelde bedragen. MB rijden is nu eenmaal wat duurder.
Persoonlijk zit ik er ook niet zo mee, ik kijk bij MB niet eens naar de op internet voorgespiegelde bedragen. MB rijden is nu eenmaal wat duurder.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.