Kofferklep komt niet omhoog

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20875
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 nov 2021 09:48

Na alle discussies en de uitkomst daarvan is dat juist wél interessant, ook voor toekomstige forummers.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2292
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

27 nov 2021 09:22

plorie schreef: 26 nov 2021 09:48 Na alle discussies en de uitkomst daarvan is dat juist wél interessant, ook voor toekomstige forummers.
Hoezo, nu we dit weten zet je hem bij storing toch gewoon op het hoogste nokje als ik dat allemaal had geweten en gezien er is wel op gewezen maar het zeskantje draait zo makkelijk dat het lijkt dat het geen verschil maakt. Maar ik zal eens kijken of ik het zo kan zien en er dan een foto van maken. staat ie al op het hoogste nokje dan heeft het bij storing geen zin er aan te draaien denk ik.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

29 nov 2021 07:57

Als het teveel moeite is, vooral niet doen hoor.
Maar ik denk dat het geen moeite kost omdat de veer ontspannen is als de klep open staat. Hij heeft die voorspanning juist nodig in gesloten toestand om die klep dat duwtje te geven.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2292
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

29 nov 2021 11:39

JantjeV8 schreef: 29 nov 2021 07:57 Als het teveel moeite is, vooral niet doen hoor.
Maar ik denk dat het geen moeite kost omdat de veer ontspannen is als de klep open staat. Hij heeft die voorspanning juist nodig in gesloten toestand om die klep dat duwtje te geven.
Iets vriendelijker mag ok hoor en het is niet te veel moeite ik had al gezegd dat ik het zou doen alleen het is voor mij nu mosterd na de maaltijd.
\ik heb net gekeken het blokje staat op het 2e vlakje dus niet op de dikste vlak. is lastig te fotograveren maar wel poging gedaan.
nieuwe veer 2.JPG
nieuwe veer 2.JPG (71.81 KiB) 223 keer bekeken
nieuwe veer 2.JPG
nieuwe veer 2.JPG (71.81 KiB) 223 keer bekeken
Bijlagen
nieuwe veer.JPG
nieuwe veer.JPG (74.61 KiB) 223 keer bekeken
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

29 nov 2021 13:58

motorhan schreef: 29 nov 2021 11:39
JantjeV8 schreef: 29 nov 2021 07:57 Als het teveel moeite is, vooral niet doen hoor.
Maar ik denk dat het geen moeite kost omdat de veer ontspannen is als de klep open staat. Hij heeft die voorspanning juist nodig in gesloten toestand om die klep dat duwtje te geven.
Iets vriendelijker mag ok hoor en het is niet te veel moeite ik had al gezegd dat ik het zou doen
Ik lees het nu even terug, met de 1e 'moeite' bedoel ik inderdaad licht cynisch 8-) de moeite die u er in moet stoppen om ons de gevraagde info te voorzien. Techneuten zijn nou eenmaal nieuwsgierig naar dergelijke oplossingen en hebben ook tijd besteedt om met u mee te denken.

In de 2e zin is het woord 'moeite' puur bedoeld voor het makkelijk/niet makkelijk verdraaien van dat stel-dingetje.

Algemeen bedoel ik er niks verkeerds mee, ik wil niemand afzeiken, en ook zeker niet de bedoeling om stemming te maken, dat voorop gesteld.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2292
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

29 nov 2021 15:42

snorremans_14 schreef: 23 nov 2021 14:00
motorhan schreef: 23 nov 2021 13:34 Net een telefoontje gekregen de nieuwe scharnierveren zitten er op en de klep komt nu weer helemaal open. De dascam was goed aangesloten maar als contact wordt aangezet krijgt ie op 1 niet meteen voldoende spanning net geen 12 volt en als de motor start dan komt ie wel boven de12 volt. dat kan worden verholpen met een adapter onder de asbak te monteren maar dat wordt dan weer een volgende keer. zo blijven we nog even bezig.
Dat je kofferklep weer helemaal opent is mooi alleen het verhaal van de adapter die van 9 of 10 of 11 volt 12 volt moet maken vind ik op zich een dubieus verhaal.
Als je het contact aanzet heb je 12 volt, het zei dat de accu te zwak is of de dash-cam toch op een punt is aangesloten die geen 12 volt nodig heeft om te werken.
JantjeV8 schreef: 29 nov 2021 13:58
motorhan schreef: 29 nov 2021 11:39
JantjeV8 schreef: 29 nov 2021 07:57 Als het teveel moeite is, vooral niet doen hoor.
Maar ik denk dat het geen moeite kost omdat de veer ontspannen is als de klep open staat. Hij heeft die voorspanning juist nodig in gesloten toestand om die klep dat duwtje te geven.
Iets vriendelijker mag ok hoor en het is niet te veel moeite ik had al gezegd dat ik het zou doen
Ik lees het nu even terug, met de 1e 'moeite' bedoel ik inderdaad licht cynisch 8-) de moeite die u er in moet stoppen om ons de gevraagde info te voorzien. Techneuten zijn nou eenmaal nieuwsgierig naar dergelijke oplossingen en hebben ook tijd besteedt om met u mee te denken.

In de 2e zin is het woord 'moeite' puur bedoeld voor het makkelijk/niet makkelijk verdraaien van dat stel-dingetje.

Algemeen bedoel ik er niks verkeerds mee, ik wil niemand afzeiken, en ook zeker niet de bedoeling om stemming te maken, dat voorop gesteld.
De beide accu's zijn nieuw dus daar kan het niet aan liggen ik vind het ook vreemd maar ik ben geen deskundige dus ik ga er niet meer tegen in. en laat een nieuwe poging doen met een andere kabel.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2292
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

29 nov 2021 15:45

JantjeV8 schreef: 29 nov 2021 13:58
motorhan schreef: 29 nov 2021 11:39
JantjeV8 schreef: 29 nov 2021 07:57 Als het teveel moeite is, vooral niet doen hoor.
Maar ik denk dat het geen moeite kost omdat de veer ontspannen is als de klep open staat. Hij heeft die voorspanning juist nodig in gesloten toestand om die klep dat duwtje te geven.
Iets vriendelijker mag ok hoor en het is niet te veel moeite ik had al gezegd dat ik het zou doen
Ik lees het nu even terug, met de 1e 'moeite' bedoel ik inderdaad licht cynisch 8-) de moeite die u er in moet stoppen om ons de gevraagde info te voorzien. Techneuten zijn nou eenmaal nieuwsgierig naar dergelijke oplossingen en hebben ook tijd besteedt om met u mee te denken.

In de 2e zin is het woord 'moeite' puur bedoeld voor het makkelijk/niet
makkelijk verdraaien van dat stel-dingetje.

Algemeen bedoel ik er niks verkeerds mee, ik wil niemand afzeiken, en ook zeker niet de bedoeling om stemming te maken, dat voorop gesteld.
Dat ik wel begrepen hoor, maar ik vond dat ik er wel op mocht reageren
en het werkt nog steeds perfect. dus tot een volgende keer.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Plaats reactie