Heb het filmpje een paar keer bekeken, weinig op aan te merken, maar zou iets stiller kunnen/mogen liggen. Blok is ook geen smerig vet hok, ziet er keurig droog uit.
Nu zie je verder niet de rook uit de pijp.
In elk geval moet het aan de voorkant in orde zijn, hoewel ik je demper niet goed kan zien lijkt de multiriem wel rustig rond te lopen.
Als je het echt uitgezocht wil hebben, denk ik dat je een stapje verder moet. Pomptiming controleren, verstuivers controleren, compressiemeting en in het ergste geval de pompopbrengst (laten) controleren bij een dieselspecialist. Het kan ook een hydraulisch stotertje zijn die niet helemaal meewerkt. Ik hoor niet echt iets tikkeren, maar het kan ook vast zitten in plaats van te los.
Is het vacuumsysteem in orde? Staat het stopzettertje op de brandstofpomp niet te klapperen?
Resonantie OM601
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Dankjewel
Stopzettertje?
Stopzettertje?
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Ik zal morgen ff een foto maken voor je, nu te donker.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Nog niet met daglicht thuis geweest, dus is er nog niet van gekomen. Morgen weer een poging.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Fijn! Dankjewel
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Bij deze! Motor starten en kijken of de stopknop helemaal stilstaat.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Hulde! Ik ga er direct even bekijken.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Tankfilter en het kleine filter voor de brandstofpomp vervangen. Alle spanrol gerelateerde zaken ook. Trillingen niet verminderd en geratel van het blok erger....Verbruik is wel beter, starten geen probleem.
Suggesties?
Suggesties?
- Bijlagen
-
- filter.JPG (33.09 KiB) 509 keer bekeken
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Er door iemand met kennis naar laten kijken want je komt er zelf niet uit.
-
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Wat is er uit de compressiemeting gekomen?BenzMercedes schreef: ↑19 okt 2021 12:56 Eerst Lempforder en nu Febi. Beide geen succes. Afgelopen weekend door Duitsland gereden met reinigingsmiddel in de tank. Nog altijd trillend blok. Komende maandag wordt de compressie meten en worden de verstuivers afgeperst. Maar dat is niet aannemelijk toch? Een snaar strakke toerenteller, start altijd in 1x en loopt verder goed.
Heb jij ook bestelnummer van die verschillende dempers?
Wat is er uit de verstuivers gekomen?
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
De 190 blijkt een brandstofleiding verstopping te hebben gehad. Oorzaak zijn algen in het systeem door lange stilstand en biodiesel. Inmiddels opgelost.
Resume: het motorblok trilde heviger dat zou moeten. Zeker voor deze km-stand. In eerste instantie dachten we aan uitgedroogde motorsteunen, maar die vervangen. Dit bleek ook weinig effect te hebben. Verstuivers en compressie werd uitgesloten. Toen ik vermogensverlies ontdekte, werd de link gelegd met brandstoftoevoer. Alle filters vervanger en ook het filter in de tank. Deze was flink verontreinigd. Omdat de auto voor langere tijd stil heeft gestaan met relatief weinig brandstof kwam de bio-brandstof in beeld. Biodiesel is een ramp wanneer je er weinig mee gaat rijden, aldus de ANWB. Onze diesel (B7) wordt tegenwoordig bijgemengd met 7% biodiesel (plantaardige olie en dierlijk vet). Milieudefensie spreek er zelfs schande van, maar het zorgt ook voor roestvorming in je tank: er komt namelijk water in je tank. Zo erg, dat zelfs algen een kans maken flink te groeien met alle gevolgen van dien. In de boten-wereld is dit al een bekend probleem en daar worden al chemische middelen gebruikt om dit tegen te gaan. Tip: zet de a.to altijd weg met een volle tank als je langere tijd niet gaan rijden. En misschien preventief zo nu en dan een anti-water middel zoals Bardahl Water Remover additief.
Resume: het motorblok trilde heviger dat zou moeten. Zeker voor deze km-stand. In eerste instantie dachten we aan uitgedroogde motorsteunen, maar die vervangen. Dit bleek ook weinig effect te hebben. Verstuivers en compressie werd uitgesloten. Toen ik vermogensverlies ontdekte, werd de link gelegd met brandstoftoevoer. Alle filters vervanger en ook het filter in de tank. Deze was flink verontreinigd. Omdat de auto voor langere tijd stil heeft gestaan met relatief weinig brandstof kwam de bio-brandstof in beeld. Biodiesel is een ramp wanneer je er weinig mee gaat rijden, aldus de ANWB. Onze diesel (B7) wordt tegenwoordig bijgemengd met 7% biodiesel (plantaardige olie en dierlijk vet). Milieudefensie spreek er zelfs schande van, maar het zorgt ook voor roestvorming in je tank: er komt namelijk water in je tank. Zo erg, dat zelfs algen een kans maken flink te groeien met alle gevolgen van dien. In de boten-wereld is dit al een bekend probleem en daar worden al chemische middelen gebruikt om dit tegen te gaan. Tip: zet de a.to altijd weg met een volle tank als je langere tijd niet gaan rijden. En misschien preventief zo nu en dan een anti-water middel zoals Bardahl Water Remover additief.
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Heb al vele dingen in mijn tank gegooid maar nog nooit ergens last van gehad. Wel voornamelijk in de tijd dat ik nog dagelijks reed inderdaad. Wilde net die HVO diesel eens gaan tanken eerdaags.
Fijn dat je auto het weer doet zoals ie dat hoort te doen!
Fijn dat je auto het weer doet zoals ie dat hoort te doen!
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Aha, ja toch wel hoor. Alg in de tank, dat heeft al veel bedrijven heel veel geld gekost, en anderen heel veel opgeleverd.
Jouw conventionele om601 stookt het in principe nog gewoon weg. Maar een cdi of tdi staat er op stil. Je kunt het hele circuit schoon maken, nieuwe filters steken en dan eerst nog zo'n additief toevoegen die die alg doodt. Anders heb je het over een paar weken weer.
Een mooie dieslontwikkeling is de zogenaamde 'blauwe diesel'. Compleet plantaardig en niet fossiel. Geen gedonder met alg meer. Goeie ontwikkeling volgens mij.
Jouw conventionele om601 stookt het in principe nog gewoon weg. Maar een cdi of tdi staat er op stil. Je kunt het hele circuit schoon maken, nieuwe filters steken en dan eerst nog zo'n additief toevoegen die die alg doodt. Anders heb je het over een paar weken weer.
Een mooie dieslontwikkeling is de zogenaamde 'blauwe diesel'. Compleet plantaardig en niet fossiel. Geen gedonder met alg meer. Goeie ontwikkeling volgens mij.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Volgens mij is blauwe diesel juist plantaardig en de oorzaak van de ellende; minder zwavel dat reguliere diesel. Zolang je genoeg rijdt en tank niet leeg gaat rijden zal het meevallen.