Benieuwd wat je gevonden hebt
560 SEC '90 slecht stationair
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ja, dat is in dit geval wel spannend……..
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Frank 117
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 22 dec 2006 20:07
- Mercedes-Benz: W112 300 SE Coupé '66 W126 560 SEC '88
- Locatie: Knokke
En thuisgekomen!
Toch niet te geloven hoe snel Marco allerlei kleine foutjes gedetecteerd en opgelost heeft.
Kleine dingetjes, jawel, maar alles samen toch met grote gevolgen.
Verschillende tekortkomingen die elkaar hebben beïnvloed.
Gelukkig geen groot gebrek zoals bvb een slechte cilinderkop of zo.
Ik begon al te vrezen in die richting....
Wat is er gebeurd?
Bij aansluiten op de Sun kast bleek de CO en HC waarde veel te hoog: verkeerde afstelling.
Na afstelling liep hij stationair veel te laag, was voorheen ook al zo en draaide nog rottig.
Dan de hoofdverdachte nagekeken: klepspeling en eventueel vastzittende stoters nagekeken.
Maar dat was wel allemaal binnen de norm.
Alle rubberen slangen boven het spruitstuk en rond de stationair regeling bleken keihard, dus de hele injectie eraf en vervangen.
Ook de rubberen onderkant van de LMM vervangen, was eveneens voor verbetering vatbaar.
De EGR bleek ook niet helemaal dicht: weg met dat ding en afgedopt.
Alles weer gemonteerd, en Eureka: liep al een stuk beter!
Weer aan de kast, nog wat manipuleren aan CO en stationair regeling, en ja hoor, motortje draait eindelijk zoals het hoort!
Na een rit van bijna drie uur (auto op aanhanger) was alles afgekoeld, heb de SEC nog afgeladen en binnengezet.
Koude start en warmloopregeling zijn ook prima.
Bedankt Marco!
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Mooi om te horen FrankFrank 117 schreef: ↑24 okt 2021 11:10En thuisgekomen!
Toch niet te geloven hoe snel Marco allerlei kleine foutjes gedetecteerd en opgelost heeft.
Kleine dingetjes, jawel, maar alles samen toch met grote gevolgen.
Verschillende tekortkomingen die elkaar hebben beïnvloed.
Gelukkig geen groot gebrek zoals bvb een slechte cilinderkop of zo.
Ik begon al te vrezen in die richting....
Wat is er gebeurd?
Bij aansluiten op de Sun kast bleek de CO en HC waarde veel te hoog: verkeerde afstelling.
Na afstelling liep hij stationair veel te laag, was voorheen ook al zo en draaide nog rottig.
Dan de hoofdverdachte nagekeken: klepspeling en eventueel vastzittende stoters nagekeken.
Maar dat was wel allemaal binnen de norm.
Alle rubberen slangen boven het spruitstuk en rond de stationair regeling bleken keihard, dus de hele injectie eraf en vervangen.
Ook de rubberen onderkant van de LMM vervangen, was eveneens voor verbetering vatbaar.
De EGR bleek ook niet helemaal dicht: weg met dat ding en afgedopt.
Alles weer gemonteerd, en Eureka: liep al een stuk beter!
Weer aan de kast, nog wat manipuleren aan CO en stationair regeling, en ja hoor, motortje draait eindelijk zoals het hoort!
Na een rit van bijna drie uur (auto op aanhanger) was alles afgekoeld, heb de SEC nog afgeladen en binnengezet.
Koude start en warmloopregeling zijn ook prima.
Bedankt Marco!
greetings Evan
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Top! Een paar andere ogen/handjes en even opnieuw de boel nalopen doet soms inderdaad wonderen.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Zo zie je maar weer hoe lastig het is om over een toetsenbord even snel diagnose te moeten stellen.
Het inderdaad een optel som van veel kleine zaken die gerelateerd zijn aan de leeftijd .
Moet wel even gezegd worden dat het een super mooie strakke Sec is . Motor liep echt als een pannenkoek en na een dagje sleutelen zeker mooi strak .
Vind er nog af en toe een kleine hikje in zitten die te verwijten is aan een slechte verdelerkap oude kabels en bougies .
Maar hij klinkt goed gezond
Het inderdaad een optel som van veel kleine zaken die gerelateerd zijn aan de leeftijd .
Moet wel even gezegd worden dat het een super mooie strakke Sec is . Motor liep echt als een pannenkoek en na een dagje sleutelen zeker mooi strak .
Vind er nog af en toe een kleine hikje in zitten die te verwijten is aan een slechte verdelerkap oude kabels en bougies .
Maar hij klinkt goed gezond
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Mooi man
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Lekker hoor.
Nu maar genieten dan.
gr J
Nu maar genieten dan.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Mooi om mee te lezen, en zoals Jeroen schreef: grote genieten kan beginnen!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Super, en mooi dat er geen echt grote problemen waren!
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Gewoon origineel .
90% van alle rubbers van de motor( en andere onderdelen ) haal ik origineel .
Dan weet je zeker dat je de juiste hebt . En soms is het ook nog goedkoper dan immitatie
90% van alle rubbers van de motor( en andere onderdelen ) haal ik origineel .
Dan weet je zeker dat je de juiste hebt . En soms is het ook nog goedkoper dan immitatie
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
En hiermee heeft het forum zich wederom bewezen denk ik zo.