Goede avond ,mede liefhebbers van mercedes.
Ik heb een vraag over de lucht balg .
Mijn rechter luchtbalg was stuk, heb rechts en links vervangen echter na 3 weken is de rechter weer stuk
Deze zit dan scheef onder de wagen met een knik er in kan het komen door dat een schokdemper stuk is ? Dat de rechter luchtbalg dan te veel stoten te verwerken krijgt?
Groet Danny
Lucht balg w211/ stationwagon
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 jul 2021 20:06
- Mercedes-Benz: S211
Ja klopt heb er 1000 km mee gereden zonder problemen heb ze eerst op druk gebracht en deze ook meermaals gecontroleerd en de stand en hoek waren goed
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Wat Plorie bedoeld:
Toen hij gemonteerd werd, is toen de balg eerst op druk gebracht toen de auto nog op de brug/krik stond, dus enigzins met bungelende pootjes. Want als je de auto eerst helemaal met z'n buik op de grond laat zakken, dan de auto start en zichzelf op hoogte laat zetten, dan is de kans groot dat je je nieuwe balg inscheurt. Een beginnende scheur die nu verder gescheurd is.
Eerst controleren:
- Leidingen op aansluiting niet lek? (Zeepsop).
- Leidingen op ventielenblok niet lek, danwel ventielenblok inwendig lek?
Controle luchtbalg:
Auto van de grond.
Leiding naar betreffende balg op ventielenblok los nemen en vacuum trekken met vacuumpompje. Andersom kan natuurlijk ook, aansluiting maken op je compressor, beetje opblazen en luisteren of de balg sist.
Toen hij gemonteerd werd, is toen de balg eerst op druk gebracht toen de auto nog op de brug/krik stond, dus enigzins met bungelende pootjes. Want als je de auto eerst helemaal met z'n buik op de grond laat zakken, dan de auto start en zichzelf op hoogte laat zetten, dan is de kans groot dat je je nieuwe balg inscheurt. Een beginnende scheur die nu verder gescheurd is.
Eerst controleren:
- Leidingen op aansluiting niet lek? (Zeepsop).
- Leidingen op ventielenblok niet lek, danwel ventielenblok inwendig lek?
Controle luchtbalg:
Auto van de grond.
Leiding naar betreffende balg op ventielenblok los nemen en vacuum trekken met vacuumpompje. Andersom kan natuurlijk ook, aansluiting maken op je compressor, beetje opblazen en luisteren of de balg sist.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Door die knik scheurt het metaal in de luchtveer de balg. Ik heb wel eens van die blauwe wigjes voor se juiste montagehoek gezien.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 jul 2021 20:06
- Mercedes-Benz: S211
Ja klopt deze heb ik ook gebruikt bij het installeren van de balgen , ik heb zelf een vermoeden dat het komt door druk verlies en deze dan dubbel gaat zitten waardoor er weer een nieuwe scheur in komt heb een nieuwe besteld , daarna het hele systeem nog maar eens gaan nalopen op lekkages. Volgens de mercedes dealer kon het niet komen door een defecte schokbreker
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 jul 2021 20:06
- Mercedes-Benz: S211
Weet iemand hier misschien wat het artikel nummer van de stekker op de luchtbalg is ? Heb de 3 pins aansluiting met ads dus groet Danny
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 jul 2021 20:06
- Mercedes-Benz: S211
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Anders Bilstein balgen monteren. Die zitten door de onderste voet, altijd goed. Heb je die blauwe wig ook niet voor nodig.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 aug 2008 00:00
- Mercedes-Benz: Sinds kort eigenaar van W211. E55 AMG estate Japan.inport. 2004.
- Specialisatie: schilder
- Locatie: vera Spanje
Hallo luitjes .ik zit hier in Spanje ,wou graag van jullie weten wat een balg kost in Nederland ,zou hier bij de Mercedes dealer 1500 euro kwijt zijn voor twee . terwijl ik geen niveau regeling in de wagen heb .En dan moeten ze nog gemonteerd worden .
groet J van der Baan (BADMUTS)
groet J van der Baan (BADMUTS)