Mercedes C63S AMG Combi Review & Testdrive by JMSpeedshop.com

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

08 jul 2021 22:55

Zo deze week een leuke ochtend gehad, Met dit monstertje

Ik heb de laatste jaren er een beetje een spot van gemaakt zoveel mogelijk AMG te rijden en te beleven.
waarom. AMG geeft karaker een ander karakter aan een Mercedes. zonder alles weg te gooien
Dat is ook bij deze W205 het is echt een mercedes. maar het is heel sportief.. de vorige modellen zoals de w203 en w204
hebben nog echt naar mijn mening het zakelijk interieur, wat naar mijn mening de wat ouder rijders aantrekt

Dit interieur is meer gericht op de hele rijders markt , Het is gewoon goed. het lijkt heel ingewikkeld en veel als je instapt
maar ik ben blij dat je nog wel knopjes hebt voor veel opties en dat niet alles al via een scherm gaat.
de kwaliteit is mooi en goed afgewerkt. alles is goed te vinden, dit was de eerst keer dat ik in een w205 stapte. ik heb geen uitleg gehad over de menu's en het was allemaal duidelijk en goed te vinden.

oke nu echt over AMG 4.0 V8 biturbo hot V. ik denk dat dit de beste motor is die AMG heeft gebouwd. je kan er eigelijk niets over vinden en het belangrijkste is dat de hardware van de motor goed is dus het draaiende gedeelte. Wat bij de 6.2 uit de w204 nogal wat voeten in de aarde heeft gehad. deze m177 is nu 7 jaar op de markt en je kan na een aantal vallende sensoren best zeggen dat dit een betrouwbare motor is . ook het algemen brandstof verbruik is goed. En tuurlijk kan je zeggen. wat maakt het uit als je zo'n auto rijd. ik denk dat het uitmaak als je een redelijk verbruik kan halen ga je hem meer rijden. deze auto zou volgende fabrieks waar 8,2ltr op 100km moeten kunnen doen
het verbruikt wat de eigenaar er mee haalt is ongeveer 14-12 ltr op 100km maar dit is wel stads en combi km en denk dat dit voor een auto met 500pk heel goed is. dit ga je met een 6.2 na v8 of de 5.5 kompressor echt nooit halen. die auto's lopen makkelijk 19-17 ltr op 100km

ook vind ik de het aanzicht onder de kap mooi er is best wel wat te zien en niet alleen maar plastic. mooi de 2 turbo's inzicht
de rij eigenschappen zijn echt goed. de auto heeft echt een goed comfort modes. ook bij deze S wat voorheen de perfromance pack was
is deze echt goed te rijden. ook voor je vrouw die een hekel heeft aan een hard onderstel en veel herrie..
deze auto kan heel beschaafd zijn en best een redelijk zacht onderstel hebben in de lichtste onderstel modus.

ik heb ook de c63 pp gereden en die is echt niet stil en daar kan je best een nier gordel bij gebruiken. dat is gewoon de werkelijkheid
toch wil ik wel zeggen een w204 c63 pp is wel een auto die ik best zou kopen. maar ik zou hem niet elke dag willen rijden

deze w205 c63s is een goede familie auto. die je vrouw die een hekel heeft aan autorijden niet weigert om de boodschappen te halen
je kunt echt in seconden van hooligan naar comfort en stil en dat is wat je wil. vind ik :D
oja harde cijfers 510pk 700nm 4.1 sec -100km het normale c63 model 476pk 650nm 4.2sec 100km

echt een mooi auto hier is de video
Gebruikersavatar
Steefje
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 apr 2010 23:43
Mercedes-Benz: W221 S500 4-Matic W109 300 SEL 3.5
Locatie: Ovezande

12 jul 2021 18:14

Gaaf ding, maar toch vind ik de 6,2 net wat mooier klinken.
Plaats reactie