Beste allen,
De station (S211, 270cdi, 2003, 161000km) is achter door zijn hoeven gezakt, hij ligt linksachter iets lager dan rechts achter. Toen ik de auto ontgrendelde sloeg de compressor even aan en stopte toen.
Ik weet dat de volgende zaken verdacht zijn nu: Compressor, luchtbalgen of verdeelventiel.
Hoe kan ik hier onderscheid tussen maken? Het advies zal zijn alles preventief vervangen, maar ik weet niet hoelang ik de diesel nog ga rijden (het aantal km is in corona tijd stukken minder en de wegenbelasting niet echt).
En hoe krijg ik de auto uit de garage en bij de autogarage?
Graag tips over hoe een (kleine) diagnose te stellen.
hugo
s211; niveauregeling kapot
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Lijkt erop dat de compressor sowieso de geest heeft gegeven wat logisch is bij
continu draaien als er een balg lek is.
De rubber balgen gaan gemiddeld 10 jaar mee.
De 1e keer (balgen lek) heb ik een nieuwe compressor gemonteerd, goed te doen linksvoor, maar
3/4 jaar geleden voor een revisiesetje gegaan en dat werkt prima.
Compressor 2 is versleten door een piepklein lekje in de kunststof leiding in de
buurt van de compressor, kennelijk een keer klem gezeten.
Als je de auto voor omhoog kan krijgen, het linkerwiel demonteert en de voorste
bodemplaten verwijderd zie de compressor hangen.
Met deze ben je voor 3 tientjes klaar:
https://www.veo-store.nl/Modificaties-R ... Porsche-VW
Voorbeeld video :
https://youtu.be/Mp-qoqWuEg4
(er komen 2 soorten rubber pakking voor, de ronde en rond met een hoek, je ziet vanzelf welke
nieuwe erin moet)
Na zoveel jaren is het ook raadzaam om een nieuw relais voor de compressor te monteren
continu draaien als er een balg lek is.
De rubber balgen gaan gemiddeld 10 jaar mee.
De 1e keer (balgen lek) heb ik een nieuwe compressor gemonteerd, goed te doen linksvoor, maar
3/4 jaar geleden voor een revisiesetje gegaan en dat werkt prima.
Compressor 2 is versleten door een piepklein lekje in de kunststof leiding in de
buurt van de compressor, kennelijk een keer klem gezeten.
Als je de auto voor omhoog kan krijgen, het linkerwiel demonteert en de voorste
bodemplaten verwijderd zie de compressor hangen.
Met deze ben je voor 3 tientjes klaar:
https://www.veo-store.nl/Modificaties-R ... Porsche-VW
Voorbeeld video :
https://youtu.be/Mp-qoqWuEg4
(er komen 2 soorten rubber pakking voor, de ronde en rond met een hoek, je ziet vanzelf welke
nieuwe erin moet)
Na zoveel jaren is het ook raadzaam om een nieuw relais voor de compressor te monteren
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ik heb zojuist de revisie van de compressor uitgevoerd, dat was goed te doen. Alleen slaat hij niet aan na het terug plaatsen. Ook het relais vervangen. Heeft iemand een idee hoe de compressor te testen of hoe kan ik de auto dwingen om de compressor aan te laten slaan.
Ik ben benieuwd.
Update gelukt! Achteras staat weer op originele hoogte. Nu kijken of dat morgen ochtend nog zo is.
Bedankt voor de reactie.
Ik ben benieuwd.
Update gelukt! Achteras staat weer op originele hoogte. Nu kijken of dat morgen ochtend nog zo is.
Bedankt voor de reactie.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Stap 1 gezet voor weinig
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Kan het niet zijn dat er een zekering is door gebrand omdat de compressor overuren heeft gedraaid om de auto omhoog te pompen? (Geen idee welke zekering)
Krijg je wel spanning op de stekker?
Krijg je wel spanning op de stekker?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
In de update onderaan het bericht staat toch : gelukt en morgen kijken of de auto nog hoog staat
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Lees het nu
Bedankt voor de oplettendheid
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Prima adres en Jarno aardige vent met veel
MB kennis
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat is niet je compressor maar je SBC pomp, en dat hoort zo (al hoeft hij dat niet altijd te doen bij ontgrendeling)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Dat denk ik ook.
Als je de auto ontgrendeld doet hij wel een 'wake-up call', dan zet hij de auto uit zich zelf in rijhoogte terug, maar wel vanuit het voorraadketeltje. De compressor spreekt hij daar niet voor aan.
Als je de auto ontgrendeld doet hij wel een 'wake-up call', dan zet hij de auto uit zich zelf in rijhoogte terug, maar wel vanuit het voorraadketeltje. De compressor spreekt hij daar niet voor aan.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik heb in de bijna 12 jaar dat ik in mijn S211 rij nog nooit gezien dat de auto zichzelf in rijhoogte terug zet met ontgrendeling.
Zou ook niet moeten, want dat betekent dat hij dan zakt als hij geparkeerd staat, en dat betekent weer 98 van de 100x dat minimaal 1 balg lek is.
het enige is dat hij wel eens lucht uitlaat als hij daarvoor zwaar belast is geweest, want om 1 of andere reden gebeurt dat namelijk bij mij niet altijd gelijk als de auto op slot gezet wordt, maar soms ook weer wel... (dus ik zal misschien wel een hangend ventieltje hebben, het zal mijn tijd wel duren)
Zou ook niet moeten, want dat betekent dat hij dan zakt als hij geparkeerd staat, en dat betekent weer 98 van de 100x dat minimaal 1 balg lek is.
het enige is dat hij wel eens lucht uitlaat als hij daarvoor zwaar belast is geweest, want om 1 of andere reden gebeurt dat namelijk bij mij niet altijd gelijk als de auto op slot gezet wordt, maar soms ook weer wel... (dus ik zal misschien wel een hangend ventieltje hebben, het zal mijn tijd wel duren)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bij een standaard S211 met gewone veren aan de voorzijde niet.
Airmatic zou kunnen, nooit gehad.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik hoor bij eigenlijk nooit wat ? De luchtpomp en de SBC pomp eigenlijk ook niet .
Staat altijd netjes op hoogte .
Er moet dus ergens een lek zitten of een andere oorzaak
Staat altijd netjes op hoogte .
Er moet dus ergens een lek zitten of een andere oorzaak
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed