Hoeveel koppel kan de w177 a220 aan?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
1080
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2019 12:35
Mercedes-Benz: Vito 111 CDI W639. A220 4matic V177

12 jan 2021 22:31

Wilde hem chippen en de meeste adressen doen 250 pk en 400nm koppel. Maar bij autochippen.nl doen ze 240pk en 450nm koppel. Omdat ik 4matic heb wilde ik liever meer koppel dan die 10pk. Maar is dit wel zo goed voor de bak? Las op andere fora al dat mensen veel klachten hadden over de bak. Wilde het niet nog meer gaan belasten.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

12 jan 2021 23:00

Heb je dan wel de juiste auto gekocht?
Logboek S500.
1080
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2019 12:35
Mercedes-Benz: Vito 111 CDI W639. A220 4matic V177

12 jan 2021 23:20

plorie schreef: 12 jan 2021 23:00 Heb je dan wel de juiste auto gekocht?
Want?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

12 jan 2021 23:41

Had je dan niet beter een zwaardere motor genomen? Dan weet je dat motor, bak en remmen daar tenminste op afgestemd zijn.
Logboek S500.
1080
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2019 12:35
Mercedes-Benz: Vito 111 CDI W639. A220 4matic V177

13 jan 2021 13:52

plorie schreef: 12 jan 2021 23:41 Had je dan niet beter een zwaardere motor genomen? Dan weet je dat motor, bak en remmen daar tenminste op afgestemd zijn.
De volgende zwaardere motor is een A35. Schiet jij mij ff 10k voor?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 jan 2021 14:19

Dat is altijd het punt. Wil meer maar is te duur, dus daarom maar chippen. Terwijl mogelijk de rest daar niet op berekend is, maar daar hoor je zelden iets over.
Logboek S500.
Novazezi
Berichten: 108
Lid geworden op: 06 jan 2016 10:58
Mercedes-Benz: S212 V8 biturbo W212 63AMG
Specialisatie: Compounding
Locatie: Tiel

13 jan 2021 15:04

Mercedes heeft verschillende type automatische versnellingen.

De 7G-tronic kan 400nm of 700nm aan en breekt als glas wanneer je het koppellimiet flink overschrijdt. Wij hebben een 740nm sterke 350cdi waarbij het koppellimiet elke keer de automaat in de beveiliging gooit. Uiteindelijk is de tuning terug gezet naar 690nm na een automaatbak spoeling. Nu rijden we al 50.000km zonder problemen.

De 8G-DCT kan officieel 540nm verwerken, Mercedes knoopt er geen motoren aan met meer dan 500nm af-fabriek dus dat zegt genoeg.

De A220 BENZINE(!) heeft de 7G-tronic dus ga er maar vanuit dat het de 400nm versie is.
De A220 DIESEL(!) heeft de 8G-DCT.

Ik zou ten alle tijden onder die nm-grens blijven en NOOIT vol vermogen in 1e of 2e versnelling aanspreken. Als je geen rolsnelheid hebt maar wel het koppel door de aandrijving wilt jagen krijgt alles flink op zijn donder.

En als iemand pops 'n bangs aanbied moet je hard wegrennen. Dit is een trucje waarbij ze de verbrandde lucht bij het verlaten van de cilinder wat benzine mee geven. De knallen komen door ongecontroleerde verbranding in je uitlaat na de motor, dus in je Turbo('s) of katalysator bijvoorbeeld. Hier is niks 'goed' aan en zou ik alleen doen als ik de auto zou verkopen......

** Ik geef geen garanties **
1080
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2019 12:35
Mercedes-Benz: Vito 111 CDI W639. A220 4matic V177

14 jan 2021 00:54

plorie schreef: 13 jan 2021 14:19 Dat is altijd het punt. Wil meer maar is te duur, dus daarom maar chippen. Terwijl mogelijk de rest daar niet op berekend is, maar daar hoor je zelden iets over.
Of, of let op: wat als je het chipt binnen de marges? Precies dus wat ik wil. De 220 en 250 hebben al de zelfde motor. Er zit genoeg potentie in. Of moeten we gewoon alle soorten prestatie aanpassingen voor auto's uit de raam gooien? Beetje rare reactie.
Laatst gewijzigd door 1080 op 14 jan 2021 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
1080
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2019 12:35
Mercedes-Benz: Vito 111 CDI W639. A220 4matic V177

14 jan 2021 00:56

Novazezi schreef: 13 jan 2021 15:04 Mercedes heeft verschillende type automatische versnellingen.

De 7G-tronic kan 400nm of 700nm aan en breekt als glas wanneer je het koppellimiet flink overschrijdt. Wij hebben een 740nm sterke 350cdi waarbij het koppellimiet elke keer de automaat in de beveiliging gooit. Uiteindelijk is de tuning terug gezet naar 690nm na een automaatbak spoeling. Nu rijden we al 50.000km zonder problemen.

De 8G-DCT kan officieel 540nm verwerken, Mercedes knoopt er geen motoren aan met meer dan 500nm af-fabriek dus dat zegt genoeg.

De A220 BENZINE(!) heeft de 7G-tronic dus ga er maar vanuit dat het de 400nm versie is.
De A220 DIESEL(!) heeft de 8G-DCT.

Ik zou ten alle tijden onder die nm-grens blijven en NOOIT vol vermogen in 1e of 2e versnelling aanspreken. Als je geen rolsnelheid hebt maar wel het koppel door de aandrijving wilt jagen krijgt alles flink op zijn donder.

En als iemand pops 'n bangs aanbied moet je hard wegrennen. Dit is een trucje waarbij ze de verbrandde lucht bij het verlaten van de cilinder wat benzine mee geven. De knallen komen door ongecontroleerde verbranding in je uitlaat na de motor, dus in je Turbo('s) of katalysator bijvoorbeeld. Hier is niks 'goed' aan en zou ik alleen doen als ik de auto zou verkopen......

** Ik geef geen garanties **
Kijk dit zijn de antwoorden die ik zocht! Ik heb de 7G inderdaad. Helemaal top, ik ga dan voor de 250pk 400nm tune. Pops 'n bangs was ik sowieso niet van plan om te nemen. Beetje snelheid zonder extra aandacht is genoeg :D
Youngbelegen
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2021 23:07
Mercedes-Benz: A250

13 jan 2022 22:20

1080 schreef: 14 jan 2021 00:56
Kijk dit zijn de antwoorden die ik zocht! Ik heb de 7G inderdaad. Helemaal top, ik ga dan voor de 250pk 400nm tune. Pops 'n bangs was ik sowieso niet van plan om te nemen. Beetje snelheid zonder extra aandacht is genoeg :D
Is het nog gelukt en zo ja, zou jij je ervaring hier willen delen?
Jhonna
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 dec 2021 08:01
Mercedes-Benz: A220

16 jan 2022 21:38

plorie schreef: 13 jan 2021 14:19 Dat is altijd het punt. Wil meer maar is te duur, dus daarom maar chippen. Terwijl mogelijk de rest daar niet op berekend is, maar daar hoor je zelden iets over.
Dat is toch z'n vraag niet.. Wat een ondoordachte reactie ook, de eerstvolgende motor is een A35. Niet alleen heb je dan een andere motor, je hebt ook gewoon een andere wagen (een A35 rijd sportief, iemand dat daar niet van houd kiest bewust voor een a220/a250 maar wilt misschien dus wel kracht). Het gaat niet alleen om prijs, het gaat om zoveel meer. Daarbij is het a220/a250 blok gebaseerd op de A35 blok, dus dit is gewoon een terrechte vraag.
Jhonna
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 dec 2021 08:01
Mercedes-Benz: A220

16 jan 2022 21:43

Novazezi schreef: 13 jan 2021 15:04 Mercedes heeft verschillende type automatische versnellingen.

De 7G-tronic kan 400nm of 700nm aan en breekt als glas wanneer je het koppellimiet flink overschrijdt. Wij hebben een 740nm sterke 350cdi waarbij het koppellimiet elke keer de automaat in de beveiliging gooit. Uiteindelijk is de tuning terug gezet naar 690nm na een automaatbak spoeling. Nu rijden we al 50.000km zonder problemen.

De 8G-DCT kan officieel 540nm verwerken, Mercedes knoopt er geen motoren aan met meer dan 500nm af-fabriek dus dat zegt genoeg.

De A220 BENZINE(!) heeft de 7G-tronic dus ga er maar vanuit dat het de 400nm versie is.
De A220 DIESEL(!) heeft de 8G-DCT.

Ik zou ten alle tijden onder die nm-grens blijven en NOOIT vol vermogen in 1e of 2e versnelling aanspreken. Als je geen rolsnelheid hebt maar wel het koppel door de aandrijving wilt jagen krijgt alles flink op zijn donder.

En als iemand pops 'n bangs aanbied moet je hard wegrennen. Dit is een trucje waarbij ze de verbrandde lucht bij het verlaten van de cilinder wat benzine mee geven. De knallen komen door ongecontroleerde verbranding in je uitlaat na de motor, dus in je Turbo('s) of katalysator bijvoorbeeld. Hier is niks 'goed' aan en zou ik alleen doen als ik de auto zou verkopen......

** Ik geef geen garanties **
Ik ben zelf ook opzoek naar een chiptune van mijn a220. Het valt mij op dat bij vertrouwde bedrijven (dvx performance in Belgie en br-performance) er vaak toch rond de 400nm getunded wordt, maar vaak zelfs hoger (410, 420 of 430). Ik zie amper tunes die lager zijn, worden de koppelingen daar goed getest of is het een kwestie van "hij rijd, lange termijn zien we wel". Ik ben best een leek als het aankomt op motors en koppelingen maar als een schakelblok 400nm aankan, en hij wordt vervolgens ook getuned op 400nm is dat dan niet hartstikke slecht voor die bak aangezien je op je limiet zit? Of is dat niet zo zwart-wit
1080
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2019 12:35
Mercedes-Benz: Vito 111 CDI W639. A220 4matic V177

21 jul 2022 17:54

Youngbelegen schreef: 13 jan 2022 22:20
1080 schreef: 14 jan 2021 00:56
Kijk dit zijn de antwoorden die ik zocht! Ik heb de 7G inderdaad. Helemaal top, ik ga dan voor de 250pk 400nm tune. Pops 'n bangs was ik sowieso niet van plan om te nemen. Beetje snelheid zonder extra aandacht is genoeg :D
Is het nog gelukt en zo ja, zou jij je ervaring hier willen delen?
Hey sorry hele late reactie maar ik heb hem dus laten chippen bij BR-Performance. Bevalt me goed, rete snel met de 4matic. Hou rustig a35/s3tjes bij(wel esp uitschakelen en zelf schakelen). Maar schakelen schokt wel soms. Heb ik eigenlijk altijd gehad met autos die gechipt zijn. Verder gewoon tevreden.
Plaats reactie