Bij mij hikt ie dus alleen bij gas los en gas geven, niet bij constant toeren.
W177 problemen
Zojuist contact gehad met de dealer. Ze hebben het probleem nog niet kunnen vinden.
De automaat is opnieuw ingeleerd en de bougies zijn vervangen. Morgen gaan ze voor de zekerheid naar de kleppen kijken, echter gaf de dealer aan dat het dan vaak gepaard gaat met onregelmatig lopen van de motor. Dat is niet het geval.
Valt dit onder de garantie? Bougies niet, maar het hele onderzoek en eventueel vervangen van de kleppen?
De automaat is opnieuw ingeleerd en de bougies zijn vervangen. Morgen gaan ze voor de zekerheid naar de kleppen kijken, echter gaf de dealer aan dat het dan vaak gepaard gaat met onregelmatig lopen van de motor. Dat is niet het geval.
Valt dit onder de garantie? Bougies niet, maar het hele onderzoek en eventueel vervangen van de kleppen?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
vervangen van de kleppen word gehele cilinderkop, tuurlijk valt dat onder de fabriekgarantie
ze hebben gewoon shit gebouwd.
ze hebben gewoon shit gebouwd.
Auto is naar verwachting morgenvroeg klaar als de rit met koude motor ok is.
Echter hoor ik in 5min twee verschillende dingen.
1. Er zijn onderdelen besteld, nog niet binnen. Verwachting morgen klaar.
2. Auto is klaar, morgenvoeg laatste test met koude motor.
Jammer dat de communicatie met dealers vaak vaag/onvolledig verloopt. De auto staat er al sinds maandagochtend dus hoop dat die morgen klaar is. Ik heb geen recht op vervangend vervoer vanuit mobilo, ook hier denk ik dat je als dealer best wat kan betekenen voor je klant als de auto zo lang daar staat.
Echter hoor ik in 5min twee verschillende dingen.
1. Er zijn onderdelen besteld, nog niet binnen. Verwachting morgen klaar.
2. Auto is klaar, morgenvoeg laatste test met koude motor.
Jammer dat de communicatie met dealers vaak vaag/onvolledig verloopt. De auto staat er al sinds maandagochtend dus hoop dat die morgen klaar is. Ik heb geen recht op vervangend vervoer vanuit mobilo, ook hier denk ik dat je als dealer best wat kan betekenen voor je klant als de auto zo lang daar staat.
Nou ben vandaag ook weer terug geweest bij de dealer, heb aldaar ook de klachten weer aan gekaart
Weet je wat ik toen te horen kreeg:
We doen helemaal niets meer aan deze specifieke klacht, we kijken er ook niet meer na.
Uw auto heeft (volgens ons) geen probleem er zijn geen foutmeldingen in het systeem en voldoet verders volgens fabrieks specificaties.
Als u het hiermee niet eens bent dan moet ik maar aantonen dat de klachten die ik heb NIET aan fabrieks specificaties voldoen...
Lekker is dat, wat een service zeg en dat van een officiële dealer...
Naast dat was de klacht waar ik vandaag bij de dealer was ook nog niet eens verholpen en moest ook daarvoor weer terug.
(start/stop systeem werkt 9 van de 10 keer niet, geeft oranje lampje aan, tot voor een paar weken geleden heeft dat altijd prima gewerkt)
Heb direct een afspraak gemaakt bij een andere dealer, want dit vind ik echt belachelijk.
Weet je wat ik toen te horen kreeg:
We doen helemaal niets meer aan deze specifieke klacht, we kijken er ook niet meer na.
Uw auto heeft (volgens ons) geen probleem er zijn geen foutmeldingen in het systeem en voldoet verders volgens fabrieks specificaties.
Als u het hiermee niet eens bent dan moet ik maar aantonen dat de klachten die ik heb NIET aan fabrieks specificaties voldoen...
Lekker is dat, wat een service zeg en dat van een officiële dealer...
Naast dat was de klacht waar ik vandaag bij de dealer was ook nog niet eens verholpen en moest ook daarvoor weer terug.
(start/stop systeem werkt 9 van de 10 keer niet, geeft oranje lampje aan, tot voor een paar weken geleden heeft dat altijd prima gewerkt)
Heb direct een afspraak gemaakt bij een andere dealer, want dit vind ik echt belachelijk.
Mijn auto is weer terug geweest, mogelijk dat cilinderkop nóg een keer vervangen moet gaan worden....B3rt schreef: ↑13 jan 2021 22:15 Nou ben vandaag ook weer terug geweest bij de dealer, heb aldaar ook de klachten weer aan gekaart
Weet je wat ik toen te horen kreeg:
We doen helemaal niets meer aan deze specifieke klacht, we kijken er ook niet meer na.
Uw auto heeft (volgens ons) geen probleem er zijn geen foutmeldingen in het systeem en voldoet verders volgens fabrieks specificaties.
Als u het hiermee niet eens bent dan moet ik maar aantonen dat de klachten die ik heb NIET aan fabrieks specificaties voldoen...
Lekker is dat, wat een service zeg en dat van een officiële dealer...
Naast dat was de klacht waar ik vandaag bij de dealer was ook nog niet eens verholpen en moest ook daarvoor weer terug.
(start/stop systeem werkt 9 van de 10 keer niet, geeft oranje lampje aan, tot voor een paar weken geleden heeft dat altijd prima gewerkt)
Heb direct een afspraak gemaakt bij een andere dealer, want dit vind ik echt belachelijk.
Even afwachten wat Mercedes zelf hiervan zegt.
@B3rt, ik zou er echt naar vragen of het niet het bekende issue met kop is.
Dat had ik dus gedaan, hun reactie was als dat het geval zou zijn dan zou dit in de meetwaarden zichtbaar moeten zijn en daar was niets aan te zien, alles was volgens hun binnen de normen.
Kreeg ook nog als extra opmerking mee dat het hele internet vol staat met adviezen die nergens op slaan.
Volgens de dealer is er niets aan de hand en daarmee moest ik het mee doen, vanuit de Mercedes dealer werd er gewoonweg niet meer naar dit probleem gekeken, dat hadden ze me wel duidelijk gemaakt.
De dealer ging niet meer verder onderzoeken, zei waren er klaar mee dus...
Oh dat is niet echt netjes.
Ik heb hetzelfde probleem en had ook aangegeven over de cilinderkoppen. Dat zou ook in de metingen naar voren moeten komen. De metingen zijn allemaal goed en geen foutmeldingen.
Echter vind de dealer zelf ook dat het bonkerig gedrag vertoont. Ze hebben er wat reinigingsspul ingegooid en moet even aankijken of dat effect heeft.
Ik zit toch te denken om een ander merk hatchback aan te schaffen. Ik vind het wel jammer, voor mij is dit verreweg de mooiste hatchback en mooie specs.
Ik heb hetzelfde probleem en had ook aangegeven over de cilinderkoppen. Dat zou ook in de metingen naar voren moeten komen. De metingen zijn allemaal goed en geen foutmeldingen.
Echter vind de dealer zelf ook dat het bonkerig gedrag vertoont. Ze hebben er wat reinigingsspul ingegooid en moet even aankijken of dat effect heeft.
Ik zit toch te denken om een ander merk hatchback aan te schaffen. Ik vind het wel jammer, voor mij is dit verreweg de mooiste hatchback en mooie specs.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ter info:
Een aantal motoren gaat op 2 cilinders werken bij lage belasting. Dit geeft een minder mooie rondloop en bij plotseling optrekken moet hij mogelijk op een ongunstig moment over naar 4 cilinders.
Ik meen dat dit in S uit is. Proberen je klachten eens in S te beoordelen.
Een aantal motoren gaat op 2 cilinders werken bij lage belasting. Dit geeft een minder mooie rondloop en bij plotseling optrekken moet hij mogelijk op een ongunstig moment over naar 4 cilinders.
Ik meen dat dit in S uit is. Proberen je klachten eens in S te beoordelen.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Bij onze auto is er inmiddels lekke uitlaatkleppen aangetroffen. Advies van Mercedes Techniek is om de complete cilinderkop te vervangen, echter is deze pas in juni leverbaar volgens de dealer. Omdat dat het te lang duurt gaan ze de huidige cilinderkop uitbesteden voor revisie...
Daar kan je ook nog wel iets over zeggen. Je cilinderkop wordt gevlakt en geslepen bij een revisie, mocht je in de toekomst weer tegen hetzelfde probleem aanlopen buiten de garantieperiode dan zit je met een kop die al een keer aan de beurt is geweest...
Dat is een terecht punt.
Kan een automaat ook impact hebben op het rijgedrag? Dus een schokje bijvoorbeeld bij constante snelheid (omdat die bijv twijfelft om te schakelen) of schokjes bij het langzaam vermogen opbouwen/accelereren? Waardoor ook een twijfel ontstaat om door te schalelem of niet
Kan een automaat ook impact hebben op het rijgedrag? Dus een schokje bijvoorbeeld bij constante snelheid (omdat die bijv twijfelft om te schakelen) of schokjes bij het langzaam vermogen opbouwen/accelereren? Waardoor ook een twijfel ontstaat om door te schalelem of niet
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12 mei 2019 18:27
- Mercedes-Benz: W177 A250 2018
- Locatie: Maastricht
Ze zijn toevallig bij mijn A250 nu ook de cilinders aan het controleren. En dat voor een auto met maar 54k op de teller vind ik dit wel een beetje schokkend. Daarnaast val ik ook nog eens net (3maanden) buiten de garantie waardoor ik dit waarschijnlijk zelf moet betalen....
Monteur was aardig om me te vertellen dat ze dit 2 maanden terug ook tegen kwamen bij een andere A250, maar die zat nog in de garantieperiode. Denk dat ik maar een keer ga aankloppen mij Mercedes Nederland i.p.v. de dealers, met de hoop dat ze het uit coulance onder de garantie zetten.
Monteur was aardig om me te vertellen dat ze dit 2 maanden terug ook tegen kwamen bij een andere A250, maar die zat nog in de garantieperiode. Denk dat ik maar een keer ga aankloppen mij Mercedes Nederland i.p.v. de dealers, met de hoop dat ze het uit coulance onder de garantie zetten.
Laatst gewijzigd door tastiestemperor op 25 mar 2021 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.