Wij hebben 19" Conti's en die zijn niet echt stil. Het zou wat stiller mogen maar ik vind het op zich wel meevallen. Ze staan echter loeihard opgepompt. 2.9 achter en 2.7 voor zo uit mijn hoofd. Vorig jaar stonden ze op 2.5 meen ik en dan zijn ze wat stiller. (225 voor en 255 achter trouwens).ddoomen schreef:Sinds eind april zitten mijn 18" zomerbanden er weer op. Dit zijn Continental Sportcontact 5 banden. Ik vind ze erg veel geluid maken t.o.v. mijn winterbanden.
Daarnaast is het me altijd al opgevallen dat er zo veel geluid via het dak/achterkant binnen komt als je in tunnels rijd.
Klinkt dit bekend in de horen?
c350e eigenaardigheden
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Heb er inmiddels 75k km op zitten en nog steeds tevreden.
Ik moet zeggen dat COMAND soms wel eens nukken heeft. 2 keer gehad dat ik geen traffic info had. Alles geprobeerd maar geen resultaat. Tankstop en alles werkt weer.
Inmiddels 2 linker deurleds kapot.
Vorige week heeft hij op de Duitse autobaan even 255km/h aangetikt. Zelfs dan heeft de auto en perfecte wegligging.
Over 2 weken gaat hij voor de C beurt.
Dan laat ik ook nog even de camera's voor de lane assist kalibreren. Die zijn door Carglass waardeloos ingeregeld.
Verder enorm tevreden.
Hoop inderdaad wel dat er wat meer met de updates van de kaarten gebeurt want ik heb de indruk dat dit na de overname van Here helemaal op zijn gat ligt.
Ik moet zeggen dat COMAND soms wel eens nukken heeft. 2 keer gehad dat ik geen traffic info had. Alles geprobeerd maar geen resultaat. Tankstop en alles werkt weer.
Inmiddels 2 linker deurleds kapot.
Vorige week heeft hij op de Duitse autobaan even 255km/h aangetikt. Zelfs dan heeft de auto en perfecte wegligging.
Over 2 weken gaat hij voor de C beurt.
Dan laat ik ook nog even de camera's voor de lane assist kalibreren. Die zijn door Carglass waardeloos ingeregeld.
Verder enorm tevreden.
Hoop inderdaad wel dat er wat meer met de updates van de kaarten gebeurt want ik heb de indruk dat dit na de overname van Here helemaal op zijn gat ligt.
Klinkt zeer bekend. Bij mij zitten de standaard velgen met Hankooks er op. Er is bij mij achteraf geluidisolerend glas in de voorportieren gekomen. Maar als ik door een tunnel rijd, is het net alsof er geen achteruit in de auto zit. (beetje overdreven)ddoomen schreef:Daarnaast is het me altijd al opgevallen dat er zo veel geluid via het dak/achterkant binnen komt als je in tunnels rijd.
Klinkt dit bekend in de horen?
Ik rijd nu 2 maanden een Mercedes C350 e T, bouwjaar 2017, ingevoerd uit Duitsland, 30.000 km, met nog 2 jaar Junge Stern-Garantie. De auto bevalt goed en is voorzien van alle mogelijke opties maar ik ben erg teleurgesteld over de elektrische actieradius. Die bedraagt volgens de meter 20 - 21 km maar ik heb vandaag bij 7 graden buiten temperatuur met veel moeite 7 kilometer gehaald in rustig lokaal verkeer. Vaak ben ik al 3 - 4 kilometer elektrisch bereik kwijt als ik nog geen kilometer heb gereden. Ik rij bewust rustig in de hybride-modus en met een zeer voorzichtige gasvoet om te voorkomen dat de benzinemotor bijschakelt. Dat het werkelijke verbruik een factor 3 hoger ligt dan wat de meter aangeeft vind ik eigenlijk niet kunnen voor een premium merk als Mercedes.
Hiervoor reed ik een Audi A3 e-Tron. Die had volgens de meter een bereik van 38 km. In de zomer haalde ik dat zonder problemen. Soms zelfs 42 km. In winterse omstandigheden kwam ik ongeveer op 25 km uit. Zeg maar 2/3 van de meterstand bij aanvang van de rit. Ik vraag me werkelijk af of mijn accu wel optimaal is. Dat zou toch eigenlijk na bijna 2 jaar geen issue mogen zijn!?
Hiervoor reed ik een Audi A3 e-Tron. Die had volgens de meter een bereik van 38 km. In de zomer haalde ik dat zonder problemen. Soms zelfs 42 km. In winterse omstandigheden kwam ik ongeveer op 25 km uit. Zeg maar 2/3 van de meterstand bij aanvang van de rit. Ik vraag me werkelijk af of mijn accu wel optimaal is. Dat zou toch eigenlijk na bijna 2 jaar geen issue mogen zijn!?
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
De capaciteit is eenvoudig te testen door een dealer.
7km moet makkelijk haalbaar zijn. Ik verwacht dat er ergens iets mis is.
En de “alle mogelijke opties” is ook extra gewicht. Ook zijn dan de eco wielen/banden vervallen. Allemaal niet gunstig voor het verbruik.
7km moet makkelijk haalbaar zijn. Ik verwacht dat er ergens iets mis is.
En de “alle mogelijke opties” is ook extra gewicht. Ook zijn dan de eco wielen/banden vervallen. Allemaal niet gunstig voor het verbruik.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Bij mij schiet ‘s morgens direct de verwarming aan, dwz de stoelverwarming. Dat scheelt ook behoorlijk.
Omdat de motor zelf geen warmte afgeeft is de elektrische kachel ook een grote energievreter.
Omdat de motor zelf geen warmte afgeeft is de elektrische kachel ook een grote energievreter.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ik vond onlangs dit filmpje over de electrische range: https://youtu.be/xA8QuWtcp-8
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
7km is inderdaad bizar weinig, maar het klopt dat de verwarming bakken met stroom vraagt. Beter is de auto vooraf te verwarmen (er moet dan wel met 16A worden geladen) en daarna de kachel/airco helemaal uit te zetten of anders op 16 graden. Besef ook dat de versnellingsbak koud is en dus een hogere mechanische weerstand zal hebben bij lage temperaturen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 nov 2020 23:24
- Mercedes-Benz: C-klasse 350e hybride
Sinds eergister een C 350 e aangeschaft met 100.000km op de teller, nog geen 10km gereden en er vallen me 2 dingen op.
1. De automaat schakelt soms alsof je voet van het koppelingspedaal afglijdt en perongeluk de koppeling erop laat klappen, best schrikwekkend...
Dit hoor ik vaker terugkomen in dit forum.
2. De actieradius van elektrischrijden valt heel erg tegen, per 500m gaat er een kilometer van de aangegeven radius af, zelf wanneer er helemaal niet hard wordt opgetrokken en geen rem wordt gebruikt..
Nu de positieve kant van de auto; de auto is belachelijk snel en super luxe bekleed! De meesturende lampen zijn super gaaf en het feit dat de auto muisstil is is genieten.
De adaptive cruise control en lane assist nog niet uit geprobeert.
1. De automaat schakelt soms alsof je voet van het koppelingspedaal afglijdt en perongeluk de koppeling erop laat klappen, best schrikwekkend...
Dit hoor ik vaker terugkomen in dit forum.
2. De actieradius van elektrischrijden valt heel erg tegen, per 500m gaat er een kilometer van de aangegeven radius af, zelf wanneer er helemaal niet hard wordt opgetrokken en geen rem wordt gebruikt..
Nu de positieve kant van de auto; de auto is belachelijk snel en super luxe bekleed! De meesturende lampen zijn super gaaf en het feit dat de auto muisstil is is genieten.
De adaptive cruise control en lane assist nog niet uit geprobeert.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 nov 2020 23:24
- Mercedes-Benz: C-klasse 350e hybride
Ik heb hiervoor een paar auto's gehad, niet zo luxe als deze, maar die radio's gingen in de winter dagen idd "chirpen" bij de koude start voor 2 minuten ongeveer. Waarom? Nooit geweten...Borgmonster schreef: ↑13 okt 2015 23:06 Ik ken het ook en dacht dat het de cd speler is.
Ik kan me niet voorstellen dat het een likje vet is op zo'n nieuwe wagen.
Na jullie ideeën ben ik wel benieuwd wat het écht is...
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Dat "chirpen" ofwel de "krekel" is al veel over geschreven. Dat is de communicatie tussen auto en sleutel via ultrasoon (alhoewel hoorbaar) geluid. Iedere keer dat je dit hoort wordt er een nieuwe code afgesproken tussen sleutel en auto.
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen Ik heb veel meer kilometers en mijn auto is ouder. Ik haal wel iets betere waardes. Maar ik val sowieso buiten de garantie mbt de accu.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
In hybride mode gaat de motor constant aan en uit. Ik was benieuwd wat dit deed met de koelvloeistoftemperatuur. In de binnenstad bereikt dit nooit de 90 graden en fluctueert. Op de snelweg wel 90 graden maar bij een beetje gas los daalt dit naar 80 en lager. Hoort dit bij de techniek en vooral is het gezond voor de motor?
In hybride mode gaat de motor constant aan en uit. Ik was benieuwd wat dit deed met de koelvloeistoftemperatuur. In de binnenstad bereikt dit nooit de 90 graden en fluctueert. Op de snelweg wel 90 graden maar bij een beetje gas los daalt dit naar 80 en lager. Hoort dit bij de techniek en vooral is het gezond voor de motor?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Goede vraag!
In m’n Golf zie ik dat de olietemperatuur nog slechts 55 graden is als de koelvloeistof de 90 graden aantikt.
Aan de andere kant: de olie is tegenwoordig zo hoogwaardig dat ook bij een lagere temperatuur vast wel een goede smering wordt verkregen. Tenminste, als de olie al overal zit waar die moet zitten...
In m’n Golf zie ik dat de olietemperatuur nog slechts 55 graden is als de koelvloeistof de 90 graden aantikt.
Aan de andere kant: de olie is tegenwoordig zo hoogwaardig dat ook bij een lagere temperatuur vast wel een goede smering wordt verkregen. Tenminste, als de olie al overal zit waar die moet zitten...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij