Tilburg is een uur rijden. Ik kan je autochippen.nl (dtmobility) adviseren. Heb er ook een uur voor moeten rijden, maar op de terugweg vond ik dat niet erg
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
En een halfuurtje verder is Raamsdonkveer. Super tuner BR performance. Heeft een facebook. Kijk daar eens op. Kijk niet naar afstanden maar vooral naar een goede tuner met een bank in plaats van luchtchips.
Ik heb daar een stage2 laten doen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Jongens daar doen de laatst tijd echt next level projecten. Ze zijn er nu ook in geslaagd om de CPC modules van de 63 AMG modellen te omzeilen waardoor ze wel harder als 305km per uur gaan. Ik volg ze op instagram namelijk en heb er mijn Vito naar volle tevredenheid laten aanpassen.
https://www.instagram.com/autochippen.nl/?hl=nl
Beste leden ,
Iemand ervaring met het chippen van de MB
C180 break van 2019
9traps automaat ?
Volgens de site van br prefomance zou ik +- 19 pk winst hebben en een 60 nm winnen .
Zou dit merkbaar zijn in acceleratie van de wagen ?
Alvast bedankt
Iemand ervaring met het chippen van de MB
C180 break van 2019
9traps automaat ?
Volgens de site van br prefomance zou ik +- 19 pk winst hebben en een 60 nm winnen .
Zou dit merkbaar zijn in acceleratie van de wagen ?
Alvast bedankt
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Die 60 nm aan extra koppel ga je zeker merken. Het hogere koppel is eigenlijk belangrijker dan de aantallen in pk’s.
Chiptunen of niet?
Heb mijn eerste Vito 114 Cdi gekocht uit 2018. Met 18000 km op de teller. Vind ik hem al lekker fel maar zit te twijfelen om hem software matig omhoog te laten schroeven. De twijfel zit in slijt het blok niet harder? Moeten er andere remmen op?
Ook wil ik graag dikke velgen erop leggen, wat is de maximale inchmaat?
Wie kan mij hiermee helpen?
groeten van een erg blije Vito rijder
Heb mijn eerste Vito 114 Cdi gekocht uit 2018. Met 18000 km op de teller. Vind ik hem al lekker fel maar zit te twijfelen om hem software matig omhoog te laten schroeven. De twijfel zit in slijt het blok niet harder? Moeten er andere remmen op?
Ook wil ik graag dikke velgen erop leggen, wat is de maximale inchmaat?
Wie kan mij hiermee helpen?
groeten van een erg blije Vito rijder
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Heb zelf mijn Vito ook laten chiptunen. Het zou zonde zijn wanneer je het niet zou laten toepassen. De motor van zowel de 114 cdi als de 116 cdi zijn exact hetzelfde. Je hebt nu dus een elektronisch begrensde 116 cdi. Mijn Vito werd zelfs ook nog een stuk zuiniger na tuning.tomvito schreef: ↑09 dec 2020 07:54 Chiptunen of niet?
Heb mijn eerste Vito 114 Cdi gekocht uit 2018. Met 18000 km op de teller. Vind ik hem al lekker fel maar zit te twijfelen om hem software matig omhoog te laten schroeven. De twijfel zit in slijt het blok niet harder? Moeten er andere remmen op?
Ook wil ik graag dikke velgen erop leggen, wat is de maximale inchmaat?
Wie kan mij hiermee helpen?
groeten van een erg blije Vito rijder
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Tenzij jij daar een zak Croky in stopt, zitten er weinig chips in een K-jetronic.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Je auto levert standaard al 175 pk ondanks de opgegeven 157pk. Mercedes is zeer bescheiden met de vermogensopgave.
Koppel is ook 275 nm ipv 250nm. Diverse rollenbank tests geven dit aan.
Daarom bevreemd het mij dat NL tuners bijna allemaal aangeven de auto tot 175 pk te kunnen opvoeren. Dit is immers al wat de auto standaard ongeveer levert? Koppel klopt over het algemeen wel. In Duitsland heeft men het doorgaans over 195 pk (tot 210pk) en 310 nm. Dat zijn de waarden die je realistisch gezien mag verwachten na tuning.
Die 60nm ga je zeker voelen zoals al aangegeven is. 20 pk ook wel. Mijn C180 zal om die reden ook getuned gaan worden in de toekomst. Altijd eerst even een poosje standaard rondrijden zodat je het verschil echt gaat merken en het gevoel hebt in een totaal andere auto te rijden. Da's het leukst
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Bedenk me dat jouw C180 de 1.5T heeft in tegenstelling tot mijn oude 1.6T. Hetzelfde vermogen volgens het boekje maar wellicht wel een verschil mbt tuning. Vast geen grote verschillen denk ik.AndyP schreef: ↑05 jan 2021 16:28Je auto levert standaard al 175 pk ondanks de opgegeven 157pk. Mercedes is zeer bescheiden met de vermogensopgave.
Koppel is ook 275 nm ipv 250nm. Diverse rollenbank tests geven dit aan.
Daarom bevreemd het mij dat NL tuners bijna allemaal aangeven de auto tot 175 pk te kunnen opvoeren. Dit is immers al wat de auto standaard ongeveer levert? Koppel klopt over het algemeen wel. In Duitsland heeft men het doorgaans over 195 pk (tot 210pk) en 310 nm. Dat zijn de waarden die je realistisch gezien mag verwachten na tuning.
Die 60nm ga je zeker voelen zoals al aangegeven is. 20 pk ook wel. Mijn C180 zal om die reden ook getuned gaan worden in de toekomst. Altijd eerst even een poosje standaard rondrijden zodat je het verschil echt gaat merken en het gevoel hebt in een totaal andere auto te rijden. Da's het leukst
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 jan 2019 16:47
- Locatie: Oosterwolde
Ik heb vorig jaar mijn w211 uit 2007 laten chippen bij een erkend bedrijf in hoogeveen.
standaard 190 pk 3.0 v6 cdi. Nu 260 en 600 NM
Nu ben ik niet z'n hard rijders maar voor de aanhanger is het zeer merkbaar
ben zeer tevreden
standaard 190 pk 3.0 v6 cdi. Nu 260 en 600 NM
Nu ben ik niet z'n hard rijders maar voor de aanhanger is het zeer merkbaar
ben zeer tevreden
W210 230, W210 290TD, W210 270 CDI, W211 280 CDI