Mercedes C63 AMG P30 Performance Pack Review &Testdrive by JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

06 nov 2020 12:27

Hallo allemaal

Dit monstertje kon ik niet overslaan
Ik heb een paar jaar terug precies dezelfde auto gereden maar dan van 2009

Dit is een c63 AMG van 2008 dus eerste bouwjaar. 2009 model met de P30 performance pack
Deze auto past gewoon heel erg in het plaatje wat ik echt mooi vind. NA motoren die lekker klinker mooi koppel en vermogens verloop
ik deze auto echt als de porsche GT3 bij mercedes. Dit is gewoon een C-klasse met alle luxe die je verwacht maar mist dingen die je in E of S klasse wel hebben. zoals verstelbare vering en demping. elektronische kofferbak sluiting. vol leer bekleed dasboard en deuren, enz.

De P30 is echt heel had kwa onderstel dat is ook iets wat echt wijst naar het pure van de auto. als je hiermee over een klinker weggetje moet kan je wel een niergordel gebruiken.

De W204 heeft de M156 v8 6208cc 457pk ( ook in de P30) 600NM als deze auto's werkelijk worden gemeten op de dyno kloppen de pk meestal wel maar het koppel is altijd lager. waarom . geen idee. wel haalt hij nagenoeg de 4.4 sec 0-100 wat de fabriek waarde is .
ik haalde zelf 4,84 maar had wielspin bij het wegrijden.

Deze motoren hebben wel een schaduw kant maar ik vind niet dat dat moet afschrikken als je dit wil. het voordeel is dat er weinig verassingen meer zijn . het is wel bekent wat de punten zijn die je moet weten en als je dit verhelpt komt dit in de meeste gevallen niet weer.

deze auto heeft 70k km op de klok en loopt heel mooi zit een goede onderhouds history bij wat wel belangrijk is voor deze modellen
zeker als je zelf niet aan de auto kan sleutelen . dus laat je niet afschrikken dit is gewoon een echt leuke pure auto.
en what you here is what you get. wat een geluid echt fantastische.

uitlaat is niet geheeld origineel en heeft kleppen. dus kan ook op de stille stand wat echt nodig is. merk weet ik zo niet dat moet ik nog horen

de W204 c63 staat zeker in mijn top 3. must have
Gebruikersavatar
CorW
Donateur
Berichten: 4227
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
Mercedes-Benz: W140 S600
Specialisatie: Van alles een beetje
Locatie: Nijkerk

06 nov 2020 12:48

Alleen al die eerste seconden van het filmpje, heerlijk...
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

06 nov 2020 12:58

de droomauto toen ik mijn rijbewijs haalde, maar je hebt over bekende problemen heb je het volledige lijstje? :) ben wel benieuwd
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

07 nov 2020 21:20

Top 8-) Wat een geluid.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

07 nov 2020 22:09

Gave machines blijven het ook. :applaus:
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

07 nov 2020 22:12

CorW schreef: 06 nov 2020 12:48 Alleen al die eerste seconden van het filmpje, heerlijk...
+1 :D
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

08 nov 2020 16:44

WillemH schreef: 06 nov 2020 12:58 de droomauto toen ik mijn rijbewijs haalde, maar je hebt over bekende problemen heb je het volledige lijstje? :) ben wel benieuwd
Common Issues of the Mercedes-Benz M156 Engine:
Crankcase Breather Valve - The crankcase breather valve fails in two main ways. The first and most common is that the diaphragm on the valve itself deteriorates. The other failure method is that the hose from the crankcase to the valve becomes brittle and develops cracks. Deterioration of this assembly leads to increased burning of oil, misfires, and heavy smoke from the tailpipe.

It is common to have a fault code (P0170) that is for fuel trim.

A general maintenance interval for your crankcase breather valve is right around 60,000 miles.

To replace your crankcase breather valve, it's necessary to remove your intake manifold in tighter engine bays such as the C63. This job should be able to be carried out in about thirty minutes. Although some use this opportunity to install an oil catch can system, we do not see many of these vehicles suffering from excessive oil in the manifold or sludge behind the intake valves.

We have an affordable kit that addresses all of the components you will need to replace when replacing your crankcase breather valve.
Mercedes-Benz AMG M156 Crankcase Breather Valve Replacement Kit

Oil Leaks - The most common source of oil leaks on the M156 are the valve cover gaskets, camshaft solenoid cover gaskets, and oil filter housing gaskets. Valve cover and camshaft solenoid cover gaskets should be replaced concurrently. If these oil leaks are left unattended, they will damage peripheral components such as the alternator, drive belt pulleys, drive belt, air conditioning compressor, and transmission cooling hoses to name a few.
Mercedes-Benz AMG M156 Oil Filter Housing Gasket Kit
Mercedes-Benz AMG M156 Valve Cover Gasket Replacement Kit

Camshaft Adjusters - When the camshaft adjusters no longer hold hydraulic pressure, it will manifest itself first as a noise typically at cold start and progress to noise at any engine RPM cold or at operating temperature. This camshaft adjuster rattle is most prevalent on the intake camshaft adjusters and is observed mostly on engine startup.
Mercedes-Benz AMG M156 Exhaust Camshaft Adjuster
Mercedes-Benz AMG M156 Intake Camshaft Adjuster

Drive Belt Pulleys - All of the pulleys on the Mercedes-Benz AMG M156 engine are a plastic design with a pressed on bearing. Although idler pulley failure is common across most Mercedes-Benz platforms, we recommend checking pulleys for failure symptoms at each oil-change interval. Pulley failure will damage the drive belt, and when that happens, the belt typically damages the coolant breather port on the thermostat. If you let that happen, you will have to replace a thermostat, and thermostat breather line in addition to the drive belt components.
Mercedes-Benz AMG M156 Drive Belt Replacement Kit

Cylinder Head Bolts - Most Mercedes-Benz AMG M156 equipped models (up to model year 2012) have cylinder head bolts that have the propensity to break,allowing coolant to enter the combustion chamber. Early warning signs include a low coolant light, misfires, and a check engine lamp. We recommend all engines equipped with the older design bolts be updated. The cutoff for engines not affected by this design flaw is serial number 60-060658.
Mercedes-Benz AMG M156 Cylinder Head Bolt Replacement Kit

Camshaft and Hydraulic Lifters - Camshaft replacement should be considered a regular maintenance task as most camshafts show wear failures around 100,000 miles. Wear occurs most commonly on the left and right intake camshafts and if left unattended, the cam lobe will eat through the hydraulic lifter. Frequent oil changes, using the correct oil viscosity for your climate, and including an anti-wear additive with oil changes are all measures we recommend to protect your engine. Additionally, higher mileage engines should have their oil sent out for analysis periodically or the valve covers should be removed and camshaft lobes inspected for signs of wear.
Mercedes-Benz AMG M156 Camshafts
Mercedes-Benz AMG M156 Hydraulic Lifters

Intake Manifold Failure - The intake manifold on the M156 is constructed of a cast magnesium alloy, contains an adjustable length runner assembly, and houses the engine's twin throttle bodies. The center mounting plate that houses the throttle bodies deteriorate causing rough running particularly at idle.
Mercedes-Benz AMG M156 Intake Manifold
Since the intake manifold is quite expensive and often back-ordered, there is an aftermarket option available that just replaces the center-plate.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

08 nov 2020 17:14

Valt mee, niet meer issues dan de gemiddelde M.B motor ;)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
mbs212
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2013 16:35

23 nov 2020 11:56

Ik weet niet of ik die vraag hier kan stellen (correct me if I'm wrong) maar de P030 op b.v. de C219 is een 8 piston caliper met compound blokken voor. Maar standaard zit op de C219 M113K toch ook een 8 piston caliper voor? weliswaar met een kleinere schijf.

AMG High-Performance Braking System
• Front: cross-drilled, internally ventilated 14.2” brake discs with AMG 8-piston fixed calipers
• Rear: cross-drilled, internally ventilated 13.0” brake discs with AMG 4-piston fixed calipers

Dus zijn enkel de blokken en schijven anders of ook de calipers?
A star is born when atoms of light elements are squeezed under enough pressure into a vehicle by Daimler AG.

“The Benz Or Nothing!”
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

25 nov 2020 21:46

mbs212 schreef: 23 nov 2020 11:56 Ik weet niet of ik die vraag hier kan stellen (correct me if I'm wrong) maar de P030 op b.v. de C219 is een 8 piston caliper met compound blokken voor. Maar standaard zit op de C219 M113K toch ook een 8 piston caliper voor? weliswaar met een kleinere schijf.

AMG High-Performance Braking System
• Front: cross-drilled, internally ventilated 14.2” brake discs with AMG 8-piston fixed calipers
• Rear: cross-drilled, internally ventilated 13.0” brake discs with AMG 4-piston fixed calipers

Dus zijn enkel de blokken en schijven anders of ook de calipers?
De schijven zijn twee-delig, verder een LSD , 19" wielen en stuur met alcantara delen en de topsnelheid is begrenst op 300 km/h.
Bij de 63 schijven van 390 mm en het reservewiel ontbreekt.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
mbs212
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2013 16:35

27 nov 2020 08:52

schim thanks. Ik dacht dat de calipers ook anders waren.

Die LSD heb ik inmiddels van quaife op 100% zoals zij die beloven. Maar de remblokken zijn toch ook anders? "compound" ?
A star is born when atoms of light elements are squeezed under enough pressure into a vehicle by Daimler AG.

“The Benz Or Nothing!”
Plaats reactie