Leuk om te zien.
Voor mij zit de touchscreen te laag. En vraag mij af waarom deze niet veel meer naar de bestuurder gedraaid is. Of op een 'kogel' gewricht zit zodat de bestuurder zelf de positie kan instellen.
Vandaag in de krant
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Omdat je dan ook de bediening voor de klimaatregeling dezelfde kant op draait en Mercedes is niet direct van de bestuurdersgerichte cockpit. Of als je die bediening wel gewoon recht wilt zetten moet je mogelijk een welvend stuk glas maken met alle gevolgen van dien om die vormvast te krijgen.
Draaibaar lijkt me ideaal, zoals de W140 binnenspiegel. Maar ja dan moet het scherm wel echt los zijn van andere elementen.
Draaibaar lijkt me ideaal, zoals de W140 binnenspiegel. Maar ja dan moet het scherm wel echt los zijn van andere elementen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Had zomaar een C coupe kunnen zijn...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Denk wel dat dit qua, stuurgevoel, afrollen en bochtgedrag heel wat minder is, en qua ergonomie en anmutigung niet kan tippen aan MB. We zullen zien
Maar het begin van “betaalbare” en daardoor voor de bovenkant van de tijdgeestbewuste zakelijke markt interessante H-auto’s is er.
Actieradius oké en geen tijdverspilling meer door dat steeds weer ellendige stekkeren.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 15 nov 2020 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik ben H2 fan. Absoluut. MB is ermee bezig las ik, dus hopelijk gaan ze er echt mee verder en komt er een goede tankinfrastructuur voor waterstof!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Borgmonster schreef: ↑14 nov 2020 23:27 Ik ben H2 fan. Absoluut. MB is ermee bezig las ik, dus hopelijk gaan ze er echt mee verder en komt er een goede tankinfrastructuur voor waterstof!
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ben benieuwd. Hier in Dld ben je nog steeds een dief van je eigen portemonnee als je puur elektrisch gaat rijden en wat meer km maakt. De stroom is stomweg te duur vergeleken met Diesel, nog even los van het probleem dat het opladen langer duurt en de actieradius nog steeds tegenvalt vrij waardeloos is.
Voorbeeld: een E-auto verbruikt iets van 20 kWh/100km. Tegen € 0,30 thuis of € 0,44-0,70 aan de paal is dat € 6 tot € 14 /100km. Met diesel (geen Up maar een E-klasse) stook je 6 l/100km tegen rond de € 1 per liter, dus € 6 /100km. Dan heb je een actieradius van > 1000 km en je bent in 3 minuten volgetankt. Rij je klein autootje op diesel, dan haal je makkelijk € 4-5 /100km. In Nederland zal die verhouding iets gunstiger zijn, maar de kosten van de laadpaal zijn ook daar fors hoger dan de prijs thuis (maar who cares als de baas het betaalt).
Begrijp daarom wel dat de stekkerhybrides hier populair zijn wegens de aanschafsubsidie en belastingvoordeel, maar qua verbruikskosten voegt het weinig toe (heb het natuurlijk allemaal afgewogen).
Waterstof lijkt mooi, maar ik heb nog geen goed beeld van hoe efficiënt de hele keten van productie, transport en distributie nu precies is. We gaan het zien!
Voorbeeld: een E-auto verbruikt iets van 20 kWh/100km. Tegen € 0,30 thuis of € 0,44-0,70 aan de paal is dat € 6 tot € 14 /100km. Met diesel (geen Up maar een E-klasse) stook je 6 l/100km tegen rond de € 1 per liter, dus € 6 /100km. Dan heb je een actieradius van > 1000 km en je bent in 3 minuten volgetankt. Rij je klein autootje op diesel, dan haal je makkelijk € 4-5 /100km. In Nederland zal die verhouding iets gunstiger zijn, maar de kosten van de laadpaal zijn ook daar fors hoger dan de prijs thuis (maar who cares als de baas het betaalt).
Begrijp daarom wel dat de stekkerhybrides hier populair zijn wegens de aanschafsubsidie en belastingvoordeel, maar qua verbruikskosten voegt het weinig toe (heb het natuurlijk allemaal afgewogen).
Waterstof lijkt mooi, maar ik heb nog geen goed beeld van hoe efficiënt de hele keten van productie, transport en distributie nu precies is. We gaan het zien!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nou dan moet ik je toch wat 'teleurstellen', Mercedes heeft alle waterstofprojecten voor personenwagens eerder dit jaar geschrapt omdat ze er geen heil meer in zien, vooral omdat het te veel meer kost in ontwikkeling/productie dan reguliere EV's. Voor vrachtwagens wordt er wel doorgegaan maar in samenwerking met Volvo, 'heavy duty' voertuigen zijn meer geschikt voor waterstof omdat reguliere accupakketten daar weer te zwaar worden.Borgmonster schreef: ↑14 nov 2020 23:27 Ik ben H2 fan. Absoluut. MB is ermee bezig las ik, dus hopelijk gaan ze er echt mee verder en komt er een goede tankinfrastructuur voor waterstof!
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het kópen van die H-technologie van hun Chinese partner straks (over 20 jaar of zo) zal wel goedkoper zijn dan zelf ontwikkelen. Bovendien heeft MB nu heel veel geïnvesteerd in hun E-aandrijvingen, zodat het nu niet nóg meer kán, en bij gebrek aan H-infrastructuur, wíl uitgeven. Nog te onzeker schat ik.Helmy schreef: ↑17 nov 2020 09:00Nou dan moet ik je toch wat 'teleurstellen', Mercedes heeft alle waterstofprojecten voor personenwagens eerder dit jaar geschrapt omdat ze er geen heil meer in zien. Voor vrachtwagens wordt er wel doorgegaan maar in samenwerking met Volvo.Borgmonster schreef: ↑14 nov 2020 23:27 Ik ben H2 fan. Absoluut. MB is ermee bezig las ik, dus hopelijk gaan ze er echt mee verder en komt er een goede tankinfrastructuur voor waterstof!
https://www.autointernationaal.nl/2016/ ... che-autos/
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 17 nov 2020 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
https://www.ad.nl/auto/euro-7-norm-bete ... ~a1c5e8ba/
Schiet lekker op dit. I.c.m. Co2 boetes stoppen fabrikanten met auto's aan de Europese markt te leveren. Alsof de technische infrastructuur in 2030 klaar is voor alleen elektrisch rijden. En mensen met een salaris van 0.7 x modaal (v.b. magazijn medewerker van een distributie locatie?) en werkzaam op plekken waar slecht tot geen openbaar vervoer is (nacht) even een gebruikte EV kopen. Met alle (batterij) risico's van dien. Maar goed misschien dwaal ik met mijn 'visie' over de lange termijn iets te ver af.
Schiet lekker op dit. I.c.m. Co2 boetes stoppen fabrikanten met auto's aan de Europese markt te leveren. Alsof de technische infrastructuur in 2030 klaar is voor alleen elektrisch rijden. En mensen met een salaris van 0.7 x modaal (v.b. magazijn medewerker van een distributie locatie?) en werkzaam op plekken waar slecht tot geen openbaar vervoer is (nacht) even een gebruikte EV kopen. Met alle (batterij) risico's van dien. Maar goed misschien dwaal ik met mijn 'visie' over de lange termijn iets te ver af.
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Investeer in goede kleine zuinige oudere tweedehandjes.
Goudmijn straks. Oftwel: Ieder nadeel hep zn voordeel
Goudmijn straks. Oftwel: Ieder nadeel hep zn voordeel
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat is allemaal onder druk van de firma Merkel gebeurt...Helmy schreef: ↑17 nov 2020 09:00Nou dan moet ik je toch wat 'teleurstellen', Mercedes heeft alle waterstofprojecten voor personenwagens eerder dit jaar geschrapt omdat ze er geen heil meer in zienBorgmonster schreef: ↑14 nov 2020 23:27 Ik ben H2 fan. Absoluut. MB is ermee bezig las ik, dus hopelijk gaan ze er echt mee verder en komt er een goede tankinfrastructuur voor waterstof!
De Duitse regering heeft alle tegen argumenten voor elektrisch van tafel geveegd en dwingt de DE auto industrie vol op elektrisch in te zetten....
Ik weet dat het wellicht vloeken is hier maar tot nu toe is er (naar mijn weten) nog maar 1 bijna echt milieuvriendelijke motor en dat is de Audi G-Tron... Maar Duitsland heeft gezegd, willen we niet, doen we niet, we gaan elektrisch...
Ja maar.... klink het ergens vertwijfeld vanuit achterin de zaal...
Halt die schnauze!! wir gehen elektrisch!
So... noch etwas? nein? auf wiedersehen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11246
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Maar Marco, wat wil je hier nu mee zeggen?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat het niet per definitie aan de auto industrie ligt welke vorm van motorisatie wordt gekozen...
Zelfs al zijn er bewezen betere alternatieven, er zijn andere belangen en belanghebbende die voorgaan...
Het feit dat MB er geen heil meer ziet heeft in deze waarschijnlijk ook alles te maken met het beleid wat gevoerd wordt vanuit de regering aldaar...
Dat is wat ik er mee wil zeggen... meer niet...
Zelfs al zijn er bewezen betere alternatieven, er zijn andere belangen en belanghebbende die voorgaan...
Het feit dat MB er geen heil meer ziet heeft in deze waarschijnlijk ook alles te maken met het beleid wat gevoerd wordt vanuit de regering aldaar...
Dat is wat ik er mee wil zeggen... meer niet...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z