Grensverleggende luxe, veiligheid en autonomie: de nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse (BR223)
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Even in het artikel de beschikbaarheid/lancering van de motoriseringen geupdate:
Vanaf 15 september:
S 500 4Matic, M256 R6, 320 kW/ 435 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,4-8,0 l/100km)
S 350 d, OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,7-6,4 l/100km)
S 350 d 4Matic, OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,5 l/100km)
S 400 d 4Matic, OM656 R6, 243 kW / 330 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,7 l/100km)
Vanaf 6 oktober:
S 450 4Matic, M256 R6, 270 kW / 367 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,5-7,8 l/100km)
Vanaf mei 2021:
S 580 4Matic
S 580 e 4Matic
Vanaf september 2021:
S63 e 4Matic
Standaard uitrusting:
- 18-inch lichtmetalen velgen
- servosluiting voor de portieren
- ambientverlichting
- DAB digitale radio
- MBUX
- Rij-assistentie pakket
- Centrale scherm met OLED technologie.
- Multibeam LED koplampen
- LED achterlichten
- Thermotronic klimaatregeling
- Spiegel pakket
- Memory pakket (spiegels, stoelen en stuurkolom)
- Stoelverwarming achter (alleen standaard in lange wielbasis V223)
- Vingerafdrukscanner onder het centrale scherm
- MBUX Navigatie Premium
- Mercedes me connect
- USB C poorten
- Pre-Safe
- Attention Assist
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Vanaf 15 september:
S 500 4Matic, M256 R6, 320 kW/ 435 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,4-8,0 l/100km)
S 350 d, OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,7-6,4 l/100km)
S 350 d 4Matic, OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,5 l/100km)
S 400 d 4Matic, OM656 R6, 243 kW / 330 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,7 l/100km)
Vanaf 6 oktober:
S 450 4Matic, M256 R6, 270 kW / 367 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,5-7,8 l/100km)
Vanaf mei 2021:
S 580 4Matic
S 580 e 4Matic
Vanaf september 2021:
S63 e 4Matic
Standaard uitrusting:
- 18-inch lichtmetalen velgen
- servosluiting voor de portieren
- ambientverlichting
- DAB digitale radio
- MBUX
- Rij-assistentie pakket
- Centrale scherm met OLED technologie.
- Multibeam LED koplampen
- LED achterlichten
- Thermotronic klimaatregeling
- Spiegel pakket
- Memory pakket (spiegels, stoelen en stuurkolom)
- Stoelverwarming achter (alleen standaard in lange wielbasis V223)
- Vingerafdrukscanner onder het centrale scherm
- MBUX Navigatie Premium
- Mercedes me connect
- USB C poorten
- Pre-Safe
- Attention Assist
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Als men zich maar realiseert dat bediening van bepaalde systemen je problemen kan geven. Een tesla rijder heeft een schuld van een eenzijdig ongeval gekregen terwijl hij de interval instelde van zijn ruitenwisser via het scherm en uit de bocht vloog. Blijkbaar kan je de ruitenwisser alleen aan en uit zetten met een hendeltje. Geen idee hoe het met deze nieuwe schoonheid gaat
Groetjes
Olav
Olav
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik zou mij daar bij Mercedes niet te veel zorgen over maken. De meeste automerken die een naam hoog te houden hebben of een groot publiek bedienen houden wel rekening met ergonomie, en al helemaal wanneer het om veiligheidssystemen gaat. En vooral de Duitse merken hebben daar wel grote afdelingen voor.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20708
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
hadden ze dat grill niet nog wat groter kunnen maken? dan was het et zo absurd als dat het bij BMW tegenwoordig is
ennuh...grensverleggende veiligheid en autonomie gaan niet echt samen op de nederlandse wegen
en tot slot vind ik de 222 nog steeds vele malen mooier dan de 223 - dat is in mijn ogen een misgeslagen plank (wat voor de rest niet uitmaakt aangezien ik toch niet tot de potentiele kopers hoor)
greetingz,
ennuh...grensverleggende veiligheid en autonomie gaan niet echt samen op de nederlandse wegen
en tot slot vind ik de 222 nog steeds vele malen mooier dan de 223 - dat is in mijn ogen een misgeslagen plank (wat voor de rest niet uitmaakt aangezien ik toch niet tot de potentiele kopers hoor)
greetingz,
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Eerste vanaf-adviesprijzen bekend, de auto is inmiddels ook online samen te stellen.
S 500 4Matic, €151.902 - M256 R6, 320 kW/ 435 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,4-8,0 l/100km)
S 350 d, €130.682 - OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,7-6,4 l/100km)
S 350 d 4Matic, €135.968 - OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,5 l/100km)
S 400 d 4Matic, €145.164 - OM656 R6, 243 kW / 330 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,7 l/100km
S 500 4Matic, €151.902 - M256 R6, 320 kW/ 435 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,4-8,0 l/100km)
S 350 d, €130.682 - OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,7-6,4 l/100km)
S 350 d 4Matic, €135.968 - OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,5 l/100km)
S 400 d 4Matic, €145.164 - OM656 R6, 243 kW / 330 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,7 l/100km
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Het dashboard doet me in een flits denken aan de model X van Tesla. Ik kick nog steeds op de uitstraling van een klein analoog klokje in het midden en heb echt een tik met knopjes, hoe meer hoe beter. Dus die schermen... tsja.
En die achterkant lijkt op de CLA. Had bij de afgelopen serie al moeite om op afstand de C, E en S in een eerste oogopslag op afstand te onderscheiden. Als je de modellen eenmaal kent herken je het wel, bijvoorbeeld aan de plek van het achteruitrijlicht o.i.d.
Blijft een geweldig mooie auto maar ik moet er voorlopig nog aan wennen. Nu scheelt het dat ik hem de komende 12 jaar toch nog niet kan betalen dus die tijd zal me gegund worden
En die achterkant lijkt op de CLA. Had bij de afgelopen serie al moeite om op afstand de C, E en S in een eerste oogopslag op afstand te onderscheiden. Als je de modellen eenmaal kent herken je het wel, bijvoorbeeld aan de plek van het achteruitrijlicht o.i.d.
Blijft een geweldig mooie auto maar ik moet er voorlopig nog aan wennen. Nu scheelt het dat ik hem de komende 12 jaar toch nog niet kan betalen dus die tijd zal me gegund worden
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jan 2016 23:06
- Mercedes-Benz: W246
Mee eens! Misschien dat ik er ook aan moet wennen, maar ik vind die nieuwe er nou niet heel bijzonder uit zien. Interieur is natuurlijk wel heel fraai, maar ik heb weinig met al die mega schermen in de auto (zal de leeftijd wel zijn).MBenzNL schreef: ↑12 sep 2020 19:43 hadden ze dat grill niet nog wat groter kunnen maken? dan was het et zo absurd als dat het bij BMW tegenwoordig is
ennuh...grensverleggende veiligheid en autonomie gaan niet echt samen op de nederlandse wegen
en tot slot vind ik de 222 nog steeds vele malen mooier dan de 223 - dat is in mijn ogen een misgeslagen plank (wat voor de rest niet uitmaakt aangezien ik toch niet tot de potentiele kopers hoor)
greetingz,
De W222 is echt een heel stuk dikker!
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik vind in mijn W205 het lichtje op de usb lader al irritant in het donker. Hoe zal dat zijn met zo’n megascherm? Of gaat dat automatisch uit als het donker wordt?
Ennuh: een S zonder klokje? Manmanman.
Ennuh: een S zonder klokje? Manmanman.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Waarschijnlijk een sterkere dimfunctie bij weinig licht.
Dat klokje had denk ik nergens meer bijgepast, zie hoe de airco roosters zijn 'geplaatst'. Bij de facelift 213 is ie er ook al uitgehaald (zodat je nu een leeg stuk midden in de knoppenlijst blijft zien).
Dat klokje had denk ik nergens meer bijgepast, zie hoe de airco roosters zijn 'geplaatst'. Bij de facelift 213 is ie er ook al uitgehaald (zodat je nu een leeg stuk midden in de knoppenlijst blijft zien).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
Die roosters zitten net zoals bij de w140 boven in uit het midden
En inderdaad de w222 is mooier gelukkig ook sneller binnen budget
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Hij ziet er van buiten beter uit dan van binnen , van binnen straalt het dashboard geen klasse uit , het ki lijkt een tablet en het grote scherm in het midden ziet er niet uit , en er zit geen hout in wat luxe uitstraalt .
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Alle mechanische onderdelen zijn onderhevig aan slijtage, is het algemene idee. Nu valt dat wel mee bij een goed ontwerp, maar een elektronisch klokje is hoe dan ook goedkoper te produceren. Daarom zie je nu ook overal elektronische dashboards. Veel goedkoper voor de fabrikant en luxer voor de consument (bij goedkopere auto’s). Maar in een S klasse verwacht ik het beste en een beetje authenticiteit. Dat laatste zie ik niet terug (muv de stoelbekleding).
Gheghe.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij