De EQC is qua carrosserie niet zo heel veel anders als de GLC en de montage van een originele trekhaak wijkt daar dan ook niet veel van af.
Het grootste verschil is dat bij de EQC de achterbumper veel verder doorloopt naar onderen en dat er een behoorliijk vreemd gevormd gat aan die bumper gemaakt moet worden waar mercedes vervolgens geen afdekkap voor bedacht heeft (wat opmerkelijk is omdat de rest van de onderzijde van de auto zo'n beetje volledig naadloos dichtgebouwd is).
Op zich waren vrijwel alle benodigde onderdelen snel leverbaar op 1 plastic stripje na (van nog geen 10 euro) waar we nu nog steeds op wachten (3 maanden nadat de eerste besteld is

Voordat ik begin te werken aan een voor mij nieuw model, kijk ik altijd eerst even in WIS wat er valt te verwachten en in dit geval was dat wel ietwat "vreemd"...het eerste beeld dat ik zag bij het verwijderen van de achterbumper was een auto met uitlaat

Verder zitten er bij de EQC (net als bij bijna alle andere mercedes modellen) aan iedere zijde van de achterbumper een kleine lip aan de bumper ge-hot-glued (iets wat te maken heeft met bandbreedtes en wetgevingen oid) en dat kleine plastic lipje bleek onverwachts groot te zijn waardoor er bij deze auto's iets meer afgeplakt was als wat we normalerwijze afplakken.
...ennuh...om te laten zien dat niet alle EQC's dezelfde kleur hebben, heb ik ook nog een foto toegevoegd van een licht (blauw) gekleurde EQC (waar we een origineel alarm ingebouwd hebben) waarop het missende stukje plastic te zien is dat we nog steeds niet geleverd hebben gekregen van mercedes.
Op naar een te monteren 167er GLE(53) trekhaak.
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479