
Dus nadat we al regelmatig airco's achteraf in 447er Vito's hebben mogen bouwen, is nu ook de eerste 907 Sprinter langs geweest voor de achteraf inbouw van een originele airco (optiecode HH9) en in dit geval was dat in combinatie met de inbouw van een origineel alarm systeem (optiecode FY1) maar zo'n alarm inbouw stelt verder niet zo veel voor.
Voor de 447er Vito's biedt mercedes nog half complete kachelhuizen aan, maar voor de 907 Sprinter moeten alle benodigde delen apart besteld worden wat weer extra uitzoekwerk betekent en wat onder aan de streep altijd weer duurder uitvalt.
Verder bleek dat Mercedes 2 verschillende looprollen heeft bedacht voor deze motoren; 1 voor motoren MET en 1 voor motoren ZONDER airco kompressor en aangezien dat bij de 651er motor in de Vito niet zo is EN aangezien de multibelt hetzelfde was voor motoren met en zonder airco kompressor zag ik dat verschil in de looprollen niet aankomen...en dat was op zijn zachtst gezegd "niet zo handig" zo in de laatste week van december met de uitblijvende onderdelenleveringen van Mercedes.
Voor de rest zat er niet zo veel verschil in deze airco inbouw en in die van de vorige (906) Sprinter.
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479