2016 V222 voorzien van een standkachel

De Mercedes-Benz dealer is zo gek nog niet!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 17978
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

02 nov 2016 13:55

Nu de winter weer voor de deur staat begint ook de vraag naar (en de inbouw van) standkachels weer toe te nemen; afgelopen week hebben we een originele standkachel in een 222er S-klasse gebouwd en in tegenstelling tot de vorige 222er standkachel inbouw heeft mercedes deze keer wel in 1x een goede standkachel unit kunnen leveren waardoor de inbouw en het coderen van de standkachel vele malen sneller verliep.

Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
Bijlagen
de auto in kwestie
de auto in kwestie
DSC07522.jpg (94.35 KiB) 5665 keer bekeken
de originele schakelaarlijst zonder standkachel knop
de originele schakelaarlijst zonder standkachel knop
DSC07433.jpg (101.08 KiB) 5665 keer bekeken
de originele waterslangen van motorruimte naar de warmtewisselaar in de middenconsole (optie 581) en de adBlue voorziening in de uitlaat
de originele waterslangen van motorruimte naar de warmtewisselaar in de middenconsole (optie 581) en de adBlue voorziening in de uitlaat
DSC07447.jpg (117.76 KiB) 5665 keer bekeken
uit het interieur hoefde niet echt veel verwijderd te worden
uit het interieur hoefde niet echt veel verwijderd te worden
DSC07451.jpg (80.72 KiB) 5665 keer bekeken
...standkacheldelen...
...standkacheldelen...
DSC07401.jpg (84.68 KiB) 5665 keer bekeken
...diezelfde standkacheldelen...
...diezelfde standkacheldelen...
DSC07460.jpg (76.17 KiB) 5665 keer bekeken
...en nog eens diezelfde standkacheldelen...
...en nog eens diezelfde standkacheldelen...
DSC07469.jpg (84.69 KiB) 5665 keer bekeken
en diezelfde standkacheldelen in ingebouwde toestand
en diezelfde standkacheldelen in ingebouwde toestand
DSC07478.jpg (99.93 KiB) 5665 keer bekeken
en diezelfde standkacheldelen in ingebouwde toestand
en diezelfde standkacheldelen in ingebouwde toestand
DSC07496.jpg (112.14 KiB) 5665 keer bekeken
hier moet de aansluiting voor de doseerpomp bij komen
hier moet de aansluiting voor de doseerpomp bij komen
DSC07486.jpg (90.89 KiB) 5665 keer bekeken
en met extra aansluiting voor de doseerpomp van de standkachel
en met extra aansluiting voor de doseerpomp van de standkachel
DSC07504.jpg (99.3 KiB) 5665 keer bekeken
de doseerpomp onder de auto
de doseerpomp onder de auto
DSC07489.jpg (69.63 KiB) 5665 keer bekeken
en de brandstofleiding van doseerpomp naar standkachel
en de brandstofleiding van doseerpomp naar standkachel
DSC07490.jpg (87.24 KiB) 5665 keer bekeken
het extra standkachel menu in de comand
het extra standkachel menu in de comand
DSC07515.jpg (63.36 KiB) 5665 keer bekeken
met de instelbare vetrektijden waarop de auto op temperatuur dient te zijn
met de instelbare vetrektijden waarop de auto op temperatuur dient te zijn
DSC07526.jpg (81.8 KiB) 5665 keer bekeken
en de bij de standkachel horende afstandsbediening
en de bij de standkachel horende afstandsbediening
DSC07535.jpg (71.3 KiB) 5665 keer bekeken
en het oranje LEDje dat aangeeft dat er een vertrektijd ingesteld is
en het oranje LEDje dat aangeeft dat er een vertrektijd ingesteld is
DSC07510.jpg (29.25 KiB) 5665 keer bekeken
de ingestelde vertrektijd op het comandscherm...tegen die tijd zal het interieur dus op temperatuur moeten zijn
de ingestelde vertrektijd op het comandscherm...tegen die tijd zal het interieur dus op temperatuur moeten zijn
DSC07528.jpg (77.9 KiB) 5665 keer bekeken
Gebruikersavatar
Paauwtje
Berichten: 1306
Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
Mercedes-Benz: W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI

06 nov 2016 16:19

Mooi om te zien, alles lijkt vrij vol en toch kunnen ook deze onderdelen nog op hun plek.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3029
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e
Locatie: Flevopolder

06 nov 2016 17:57

Yo, als ik die volledig volgebouwde ruimte zie vraag ik me af waarom ze de V222 niet wat groter [edit: nóg wat groter] maken?? :o :?

Respect, Steve! :applaus:
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 17978
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06 nov 2016 19:16

Borgmonster schreef:Respect, Steve! :applaus:
het respect gaat deze keer volledig uit naar de engineer die dit stukje techniek aan elkaar getekend heeft en heeft weten te plaatsen achter de modderkaart - ik vraag mij dan ook wel eens af hoe lang iemand over een bepaalde beugel heeft zitten denken/tekenen en hoeveel revisies zijn doorgevoerd aan die tekening (& het product) voordat het beoogde resultaat eindelijk behaald is (en dan is dit alleen nog maar voor een enkele optie in auto bomvol techniek)

greetingz,
Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 788
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: E55 AMG, E500 4MATIC
Locatie: 030

06 nov 2016 20:14

Heel knap inderdaad!

Eruit voor onderhoud is ook een enorme klus kan ik uit ervaring vertellen :'(
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5923
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

06 nov 2016 20:54

MBenzNL schreef:
Borgmonster schreef:Respect, Steve! :applaus:
het respect gaat deze keer volledig uit naar de engineer die dit stukje techniek aan elkaar getekend heeft en heeft weten te plaatsen achter de modderkaart - ik vraag mij dan ook wel eens af hoe lang iemand over een bepaalde beugel heeft zitten denken/tekenen en hoeveel revisies zijn doorgevoerd aan die tekening (& het product) voordat het beoogde resultaat eindelijk behaald is (en dan is dit alleen nog maar voor een enkele optie in auto bomvol techniek)

greetingz,
Ja leuk he, packaging. Ik zou het me overigens niet kunnen voorstellen dat iemand er over klaagt, er is toch een goede 5x2x1,5 meter aan ruimte? :lol:

Zullen vast meerdere mensen zijn die erover denken en een ontwerp maken, dan nog eens een veelvoud meer mensen die klagen dat het niet past, niet mooi ruikt of wat dan ook, en dan kun je weer gaan aanpassen tot je een ons weegt (of het onderdeel, als dat de bedoeling is...). 3D/2D CAD documenten kennen daarnaast meerdere cijfers-letters combinaties, los nog van welk onderdeelnummer er aan hangt wat nog kan veranderen, en of het documenten zijn die daadwerkelijk in de database het voertuig moeten vormen of die slechts als probeersel zijn opgeslagen. En dat is dan 1 onderdeeltje :) Meestal mogen meerdere teams (verdeeld over onderdelen of subsystemen) tegelijk op deze manier aan het werk om 1 oplossing te realiseren. En dan is er nog de realisatie dat natuurlijk niet alles zelf ontwikkeld wordt, zoals hoe wij een schuifdak ontwerpen voor een fabrikant. Dan komt dus nog de 'uitdaging' van externe partijen erbij.

Ja, leuk werk toch wel, complexe machines samenstellen en ontwerpen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie