2009 W204 voorzien van 2012 C63 neus & AMG remmen

De Mercedes-Benz dealer is zo gek nog niet!
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29 sep 2012 00:31

De afgelopen maand hebben we ons bezig mogen houden met een facelift; we hebben een 2009 W204 C-klasse voorzien van een 2012 C63 AMG neus en dat doet zo'n auto goed. Beide voorschermen, beide skirts, de motorkap, de voorbumper, het grill, de koplampen en diverse plaatwerkdelen die tesamen de crashbox vormen (die overigens een paar centimeter langer is voor de C63) zijn vervangen voor gefacelifte delen van de 63 AMGer.

De motorkap van de C63 heeft een paar extra vouwen in het plaatwerk zitten (tot de facelift waren dat powerdomes en vanaf de facelift zijn dat gewoon een paar knikken en vouwen - die overigens vanachter het stuur erg goed te zien zijn), de voorschermen zijn verbreed met een extra stylistische knik in het plaatwerk, de skirts sluiten aan op de iets bredere voorschermen (en zijn minder speels qua vormgeving als de AMG-pakket skirts) en de voorbumper is gewoonweg bruut.

De eigenaar van de auto heeft er voor gekozen om halogeen koplampen te behouden (wat softwarematig ook vele malen eenvoudiger is qua ombouw als van pre-facelift halogeen koplampen naar facelift bixenon koplampen) en dus zijn er halogeen lampen van de avantgarde serie gemonteerd (met gedeeltelijk zwart binnenwerk) en om het geheel af te maken zijn ook de achterlichten meteen vervangen voor facelift lampen.
De auto zelf had al een fake rechter uitlaat eindpijpje en die is nu ook meteen vervangen voor een volwaardige, werkende einddemper.

Het resultaat mag er volgens mij wel wezen...het brengt voor mij zelfs de S204 weer op de kaart als mogelijke vervanger voor mijn tijdelijke in-between auto.

greetingz,
Bijlagen
de originele neus
de originele neus
de originele neus
de originele neus
de originele neus (met no-nonsens motorkap
de originele neus (met no-nonsens motorkap
de originele neus
de originele neus
de auto van de zijkant in "originele" staat
de auto van de zijkant in "originele" staat
de achterzijde van de auto met originele achterlampen en een-en-een-kwart uitlaat
de achterzijde van de auto met originele achterlampen en een-en-een-kwart uitlaat
de achterzijde van de auto met originele achterlampen en een-en-een-kwart uitlaat
de achterzijde van de auto met originele achterlampen en een-en-een-kwart uitlaat
de rechter "uitlaat" zoals dat door de dealer al eens gemonteerd is
de rechter "uitlaat" zoals dat door de dealer al eens gemonteerd is
de ietwat kale achterzijde van de auto
de ietwat kale achterzijde van de auto
de nieuwe tussendemper met dubbele pijp met de originele enkele voorpijp
de nieuwe tussendemper met dubbele pijp met de originele enkele voorpijp
de aangepaste voorpijp die met klemverbindingen aan de nieuwe tussendemper gemonteerd zit
de aangepaste voorpijp die met klemverbindingen aan de nieuwe tussendemper gemonteerd zit
de nieuwe tussendemper met origineel aansluitende (bestaande) linker einddemper en nieuwe rechter einddemper
de nieuwe tussendemper met origineel aansluitende (bestaande) linker einddemper en nieuwe rechter einddemper
de nieuwe rechter einddemper met bijbehorende hitteschilden
de nieuwe rechter einddemper met bijbehorende hitteschilden
de functionele rechter eindpijp
de functionele rechter eindpijp
tactisch geplaatste foto
tactisch geplaatste foto
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29 sep 2012 00:40

en nog wat foto's

greetingz,
Bijlagen
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
het verschil in neuslengte tussen de niet C63ers en de C63
het verschil in neuslengte tussen de niet C63ers en de C63
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de voorzijde van de auto tijdens de ombouw werkzaamheden
de aangepaste stekker voor de facelift koplamp
de aangepaste stekker voor de facelift koplamp
1 van de nieuwe beugels voor het bevestigen van de AMG voorbumper en modderkaart achter de bumper (& originele stekkeraansluiting voor de LED lamp(en))
1 van de nieuwe beugels voor het bevestigen van de AMG voorbumper en modderkaart achter de bumper (& originele stekkeraansluiting voor de LED lamp(en))
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29 sep 2012 00:46

en dan nog het eindresultaat

greetingz,
Bijlagen
de auto met C63 neus - let vooral ook op het lijnenspel op de motorkap
de auto met C63 neus - let vooral ook op het lijnenspel op de motorkap
de auto met nieuwe neus
de auto met nieuwe neus
de nieuwe neus met LED verlichting
de nieuwe neus met LED verlichting
de auto met C63 neus - let vooral ook op het lijnenspel op de motorkap
de auto met C63 neus - let vooral ook op het lijnenspel op de motorkap
de nieuwe neus met LED verlichting
de nieuwe neus met LED verlichting
de zijkant van de auto met de (eenvoudigere) C63 skirts
de zijkant van de auto met de (eenvoudigere) C63 skirts
het extra stijldetail in de C63 voorschermen
het extra stijldetail in de C63 voorschermen
de achterzijde met nieuw type achterlichten en (werkende) rechter uitlaat (wat er niet veel anders uitziet als het eindpijpje voorheen)
de achterzijde met nieuw type achterlichten en (werkende) rechter uitlaat (wat er niet veel anders uitziet als het eindpijpje voorheen)
de achterzijde met nieuw type achterlichten en (werkende) rechter uitlaat (wat er niet veel anders uitziet als het eindpijpje voorheen)
de achterzijde met nieuw type achterlichten en (werkende) rechter uitlaat (wat er niet veel anders uitziet als het eindpijpje voorheen)
de achterzijde met nieuw type achterlichten en (werkende) rechter uitlaat (wat er niet veel anders uitziet als het eindpijpje voorheen)
de achterzijde met nieuw type achterlichten en (werkende) rechter uitlaat (wat er niet veel anders uitziet als het eindpijpje voorheen)
nog een close up van de nieuwe neus
nog een close up van de nieuwe neus
en een foto van het lijnenspel in de motorkap
en een foto van het lijnenspel in de motorkap
een foto van de C63 AMG skirt
een foto van de C63 AMG skirt
ter vergelijking een foto van de AMG-styling skirt
ter vergelijking een foto van de AMG-styling skirt
de 2012 C63 neus versus de 2012 AMG styling neus
de 2012 C63 neus versus de 2012 AMG styling neus
de 2012 C63 neus versus de 2012 AMG styling neus (en spatbordranden)
de 2012 C63 neus versus de 2012 AMG styling neus (en spatbordranden)
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

29 sep 2012 08:56

Super mooi geworden Steve.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
Arthur
Beheerder
Berichten: 17285
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
Specialisatie: Fotografie
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

29 sep 2012 09:20

Wat een plaatje zeg.
A Convertible is a way of living. 8-)
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

29 sep 2012 12:03

Voorkant ziet er lekker 'mean' uit :goedzo:
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

29 sep 2012 14:02

Petje af :goedzo: :goedzo:
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

29 sep 2012 20:32

Ziet er weer super uit, die kap geeft net even dat beetje extra. En nu snap ik gelijk het spreekwoord "met een neuslengte verschil"
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

29 sep 2012 20:38

Toch weer een C klasse in beeld bij je ? :roll:

Wel gaaf project! had het zelf alleen af gemaakt met 4 eindstukjes
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6046
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

29 sep 2012 20:54

Alle complimenten wat de rest al melde + Wat breng je het toch altijd duidelijk in beeld en leg je het op een manier uit dat een technische nono als ik het ook begrijp.. Kudos + 1
Laatst gewijzigd door kickdownkiko op 29 sep 2012 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Verwijderd9207
Berichten: 1453
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:35
Specialisatie: Persoonlijkheid stoornissen

29 sep 2012 20:56

Ziet er weer netjes uit Steve.......inclusief de poetsbeurt de auto heeft gehad.

Ps: ik wist niet dat een voorbumper uit zoveel losse onderdelen bestond. :S
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

29 sep 2012 20:59

Zie ik het nu goed, was die rechter uitlaat eerst alleen een sierstukje :? , dat moet je toch niet willen als M.B dealer.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

29 sep 2012 21:42

en geen Xenon en wel koplamp sproeiers ?
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

29 sep 2012 21:54

Volgens mij zitten die vakjes (klepjes) vaak standaard in de bumper. Bij de 212 ook zo.

Wel een erg mooie ombouw :goedzo: . Ben alleen bang dat het wel een mooie duit gekost zal hebben ;)
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

29 sep 2012 22:06

Tom schreef:Volgens mij zitten die vakjes (klepjes) vaak standaard in de bumper. Bij de 212 ook zo.

Wel een erg mooie ombouw :goedzo: . Ben alleen bang dat het wel een mooie duit gekost zal hebben ;)
dan had ik die paar (honderd) euro ook wel meer uitgegeven voor Xenon dat vind ik echt een misser :sst:
Plaats reactie