Excuses voor de lange tekst. Maar er is veel te melden.
Mooie roestvrije wagen die ruim 10 jaar lang liefdevol behandeld is.
Deze wagen van het W114 type rijdt fantastisch.
Geheel interieur en buitenzijde zeer mooi en goed.
Te koop aangezien de interesse verminderd is en de tijd om er in te steken steeds moeilijke gevonden kan worden.
Bouwjaar 1974. Ingevoerd uit Duitsland in 1999
Km stand: Onbekend, na revisie ca 700Km.
Motor: M110 6-cilinder lijnmotor type M110 2.8 liter dubbele nokkenas, elektronische ontsteking en D-jetronic injectie. 185PK Komt prima mee in huidige verkeer.
Automaat, 4 versnellingen.
Stuurbekrachtiging.
LPG installatie 1999. (geen lelijke schakelknop binnen of zichtbare vulopening buiten)
Extra’s af fabriek: Schuifdak, mistlampen op bumper en uiteraard de rijkere 280E uitrusting van meer chroom binnen en buiten en de langere bumper achter. Ik kan u alles aanwijzen!
Extra’s later door mij aangebracht:
* Zeldzame 15” lichtmetalen Barock velgen (i.p.v. 14”) voorzien van nog redelijke 205/65 banden. Velgen zijn poedercoated. met wielsloten
* Originele VDO toerenteller op de plaats van klokje. Klokje in middentunnel geplaatst.
* Originele (nieuwe) gordels op de achterbank inclusief originele afdek kapjes.
* Italiaanse blanco knipperlicht glaasjes voor (staat mooier, originele komen erbij)
* Verstralers i.p.v. mistlampen. (30 jaar oud maar wel nieuw!)
* Hulpveren achter
* Elektrisch antenne met (Mercedes) schakelaar bedient.
* Elektrische ruitensproeier bedient door originele voetschakelaar
* Chroom deurpennen.
* Linker spiegelglas met dode hoek gedeelte. (origineel MB) Originele vlakke spiegel komt erbij)
* Stereo speakers onder de originele afdekking. (dus twee kleintjes i.p.v. 1 mono speaker)
In de loop van 10 jaar vervangen en gedaan:
* Deurrubbers, subframe rubbers, koplamp+mistlamp reflectoren, hoofdremcilinder, enkele chroomdelen, diverse klein spul.
* Geheel getectyleerd. (laten doen en later zelf hole ruimtes herhaald met panelen e.d. eraf.)
* Overgespoten met deuren eruit, spatborden eraf. Motorruimte ook geheel gespoten. Deuren rondom behandeld en gespoten, deurportalen en dorpels geheel gespoten.
Nog geen jaar/Ca. 700Km geleden: Motorrevisie geheel. Ook zuigers. Nieuwe waterpomp, pakkingen enz. Alle waterslangen nieuw, motorsteunen nieuw, koelers en andere delen in 2K gespoten, alle metaaldelen onder de kap opnieuw verzinkt als origineel. Brandstofslangen nieuw, injectoren gereviseerd. Motorruimte is haast als nieuw, wellicht mooier dan nieuw. Ca € 4500,- geïnvesteerd in de motorruimte.
Wat moet u zelf doen? Een oldtimer geeft altijd werk en ik informeer u graag naar wat er nog gedaan moet worden. Eigenlijk niets schokkend.
* Diverse typische 280E reserve delen komen erbij. (computer, sensoren, automaat enz. allemaal zelf uit goed lopende sloper gehaald.)
* Enkele algemeen W114 reselve en/of nieuwe delen erbij.
* Diverse werkplaatshandboeken komen erbij. (ca 1200 pagina’s alles bij elkaar) Ook specifiek M110/280E
* Laatste taxatie rapport erbij (23-07-2010!) Getaxeerd op €13000,- door serieuze taxateur.
Meer foto's per mail geen probleem
Naar mijn mening een auto voor de liefhebber.
Verkoop wegens verandering van interesse naar de W124.
(in)Ruil? In principe niet behalve een W124 400E (of 420E) met weinig KM is bespreekbaar. Maar dan moet die aan meer wensen voldoen omtrent kleur, interieur en originaliteit.
Telefoonnummer per pb te verkrijgen.
- Mercedes-Benz Type: W114 280E
Kenteken: 03-YA-11
Geregistreerd in: Nederland
Bouwjaar: 1974
KM stand: 1000
Versnelling: Automaat
Brandstof: Benzine/Gas
Kleur: Wit
Opties: automaat, schuifdak, R-spiegel.
Vraagprijs: € 10.000
Foto's:
Moderator eddy schreef:
Geen telefoonnummers vermelden aub.Wissel deze uit via de PB-knop (privébericht).
Deze reeds voor je aangepast.