300GE lang W463 TE KOOP

Mocht je een Mercedes-Benz te koop hebben staan, bied deze dan hier aan.
Gesloten
FG
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 okt 2010 13:55
Mercedes-Benz: W463 300GE

04 mar 2021 13:45

Te Koop Mercedes Benz W463 300GE

Met pijn in het hart moet ik afscheid nemen van onze geliefde en gekoesterde 300GE. Ze bereikt in mei de respectabele leeftijd van 30 jaar, heeft iets meer dan 360.000km op de teller staan en is in uitstekende staat van onderhoud. Praktisch prettig is dat het een auto is die overal de binnenstad nog in mag. Ik heb de auto nu 8 jaar en heb in de afgelopen jaren een lange lijst aan verbeteringen laten uitvoeren bij Cor Millenaar in Aalsmeer. Je kunt vele facturen inzien en uiteraard bij Millenaar navraag doen. Wij hadden nog grootse plannen, maar de huidige crisis dwingt tot maatregelen.

De basis op een rij:
De auto is voor het eerst op kenteken gezet in mei 1991. Zo ver bekend was het een full-options showmodel tijdens de presentatie van W463 serie. In 1992 is de auto naar Nederland gehaald door Cor Millenaar BV. Ik ben de derde Nederlandse eigenaar (eerst privé en nu op de zaak, daarom staan er 4 eigenaren vermeld als je het kenteken checkt). Technisch is de auto in topstaat, de carrosserie gaat op de bekende punten (net voor het linker achterlicht, boven de tankklep en rechts onder de voorruit) wat aandacht vragen, daar ben ik helaas niet meer aan toegekomen. Het interieur is zeker voor deze leeftijd en km stand nog heel netjes. De originele kleur was Berlin Rot Metallic, de auto is nu gespoten in een opvallende blauwe kleur (FIA 489/A Blu Metro) en heeft daardoor een heel vriendelijk karakter. Het dak is voorzien van een plakfolie met Delftsblauw motief en is daaronder blauw. Je kunt dus kiezen, maar wij hebben het altijd heel mooi gevonden. Ik krijg nog bijna dagelijks opgestoken duimen van jong tot oud en van man en vrouw. Over de afgelopen 110.000km die ik met de auto gereden heb was het gemiddelde verbruik 1 op 7.

Af fabriek voorzien van:
Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen
ABS, uitschakelbaar voor in het terrein
Hi en low gear, 3 differentieelsperren
Koplampsproeiers
Vollederen bekleding, cremekleurig interieur
Stoelverwarming voor
Elektrisch bediend schuif/kanteldak
Centrale vergrendeling
Buitentemperatuurmeter (niet altijd goed afleesbaar)
Standkachel (ontsteekt niet)
Airco
Elektrisch bediende en verwarmde spiegels

Upgrades en groot onderhoud in de afgelopen jaren:
Volledig gereviseerd injectiesysteem, met nieuwe elektronische regelunit en nieuw gasklephuis
Nieuwe ontsteking en bougiekabels/bougies
Nieuwe accu
Alarm klasse III met 2 afstandsbedieningen en certificaat
Cruise control ingebouwd met origineel MB bedieningselement
Alle schakelaars in het dasboard gereviseerd en voorzien van nieuwe verlichting
Nieuwe stoelverwarmingsmatten in de voorstoelen
Nieuwe lederen knop versnellingspook
Nieuw zwartlederen stuurwiel
Nieuwe deurrubbers rondom
Nieuw mechaniek elektrische raambediening LV
Alle deuren uitgebouwd, intern geïsoleerd en met nieuwe raamrubbers weer opgebouwd
Geconserveerd chassis
Op nieuw koudemiddel omgebouwde airco, nieuwe condensor
Nieuwe schokdempers
Nieuwe stuurdemper
Nieuwe brandstofpomp achter
Nieuwe brandstoftank
Nieuwe brandstofleidingen
Nieuwe sperleidingen
Nieuwe remleidingen
Nieuwe trekhaak
Nieuwe banden (5)
Nieuwe ruitenwisserbladen
Audio (tevens carkit) ingebouwd uit de reference line van Pioneer: de DEH-P88RS-II control unit, 13cm woofers in de A stijl, tweeters onder de originele dashboard roosters, separaat ingebouwde wisselfilters, in de achterdeuren 17cm woofer met coaxiale tweeter, 4x150w Pioneer eindversterker. Alles professioneel ingebouwd door Millenaar. Nieuwwaarde exclusief de inbouw €2.500,-

Er is een taxatierapport beschikbaar uit mei 2019 met een getaxeerde vervangingswaarde van €29.450,-. Mijn vraagprijs voor al dit moois is mede gezien de aandacht die de carrosserie gaat vragen €20.500,=. De auto staat op de zaak, dus een factuur is geen probleem. Het is wel een marge-auto, dus van BTW is geen sprake.

Uiteraard meer foto’s op verzoek te krijgen, op afspraak te bekijken en proef te rijden.

Mercedes-Benz Type: W463 300GE
Kenteken: 15-JZ-HL
Geregistreerd in: Nederland
Bouwjaar: 1991
KM stand: 361.000
Versnelling: Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Kleur: Blauw
Opties: Zie omschrijving

Vraagprijs: € 20.500,-
Foto's:
1.jpeg
1.jpeg (383.95 KiB) 1321 keer bekeken
2.jpeg
2.jpeg (370.42 KiB) 1321 keer bekeken
3.jpeg
3.jpeg (330.39 KiB) 1321 keer bekeken
4.jpeg
4.jpeg (218.14 KiB) 1321 keer bekeken
5.jpeg
5.jpeg (231.33 KiB) 1321 keer bekeken
6.jpeg
6.jpeg (279.71 KiB) 1321 keer bekeken
7.jpeg
7.jpeg (208 KiB) 1321 keer bekeken
8.jpeg
8.jpeg (220.88 KiB) 1321 keer bekeken
9.jpeg
9.jpeg (228.81 KiB) 1321 keer bekeken
10.jpeg
10.jpeg (170.81 KiB) 1321 keer bekeken
FG
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 okt 2010 13:55
Mercedes-Benz: W463 300GE

24 apr 2021 12:37

De auto is verkocht en gaat naar Duitsland.
Gesloten