Deze MB heb ik iets meer dan 4 jaar in bezit, waarvan de laatste 1,5 jaar weinig mee gereden (i.v.m. andere baan & Lease auto).
De MB heb ik dus als 2e auto aangehouden, omdat ik er destijds geen afstand van wilde doen. De reden hiervoor was dat ik nog wilde genieten van de MB (voornamelijk vakanties buitenland).
Anno nu de lease auto weggedaan en verder aan het rijden met de MB.
Echter kijk ik uit naar 2021 voor een andere auto (moderner), vandaar ik afscheid ga nemen van mijn MB.
Er is niet op bezuinigd, technisch verder in goede staat gebracht (div. facturen aanwezig). Veel onderhoud (benodigd en of preventief) heb ik zelf uitgevoerd, waar nodig door een MB specialist laten uitvoeren. Ik hoop voor deze MB dan ook een liefhebber te vinden.
De auto is ruim 15 jaar oud en valt tevens onder de youngtimer regeling voor zakelijk gebruik, dit biedt uiteraard ook voordeel.
- Mercedes-Benz Type: E280 CDI Avantgarde
Kenteken: 38-PS-TN
Geregistreerd in: Nederland
Bouwjaar: 11/2004
KM stand: 405.xxx
Versnelling: Automaat
Brandstof: Diesel
Kleur: Teallite blue metallic [353U]
Vermogen: 130 kW | 177 pk (4200tpm) | 425 Nm (1800tpm)
Massa leeg: 1620 kg
Hieronder de kenmerkende opties (optielijst volgt z.s.m.):
- Avantgarde uitvoering [954]
- 17" OEM Avantgarde velgen
- Bi-Xenon verlichting [614]
- Standkachel [228]
- Comand APS NTG [527]
- Volleder Nappa Semianilin - Antraciet/zwart [831A]
- Wegklapbare trekhaak [550]
- R6-Dieselmotor [M648]
Vraagprijs: € 3.750,- €2.750
Foto's:
Onderhoud en reparaties (in de afgelopen 4 jaar < 100.000km gereden):
Hieronder de kenmerkende zaken, details en overige wordt z.s.m. verwezen naar logboek.
- strikt iedere 15.000km oliebeurt incl. oliefilter (Shell Helix Ultra ECT C3 - 5W30 / OEM of MANN filter)
- strikt iedere 30.000km luchtfilter / interieurfilter / brandstoffilter (OEM of MANN Filters)
- Airco check + vulling, zomer 2019
- vrijwel 4x nieuwe winterbanden Vredestein, met goed profiel ca.6-7mm
- Gloeiboegies vervangen (Beru)
- Thermostaat vervangen (OEM)
- Waterpomp vervangen (Meyle) + koelvloeistof vervangen (Kroon SP11)
- Injector seals vervangen, alle 6 injectors (Specialist, MB Garant)
- Automaatbak is prefentief volledig nagekeken, geen glycol / geen foutcodes, preventief olie incl. filter vervangen (ATR Montfoort)
- Automaatkoeler apart aangebracht, i.v.m. lekkende aansluiting aan t.p.v. hoofdradiateur (ATR Montfoort)
- Schokdempers + veren + veerschotels/rubbers voorkant vervangen
(OEM spec. Bilstein demper + OEM spec. Sachs veren + OEM onderdelen)
- Schokdempers + veren + veerpootrubbers achterkant vervangen
(OEM spec. Bilstein demper + OEM spec. Sachs veren + OEM onderdelen)
- Vrijwel complete voorophanging en stuurdelen vervangen:
alle draagarmen boven/beneden, stuurdelen bi./bu. + hoezen, stabilisator-link L/R (Lemforder)
- Multiriem, meelooprollen en spanner vervangen (Continental Poly V-riem set)
- Koelvloeitstof vervangen (MB OEM)
- Wiellagers voorwielen vervangen (SKF)
- Remschijven voorkant (ATE) + Blokken voorkant (ATE) vervangen
- Remvloeistof vervangen, uitgelezen (Specialist MB Garant)
Overige zaken:
- Complete detailbeurt (int.+ ext.) polijstwerk en coating, volledige leder reiniging / behandeling
(zomer 2018, lak ziet er nog steeds prima uit)
- 2x Ballast + 2x D2S Lampen OEM philips 85122 vervangen + montage
(bij Well Done Xenon, Breda)
Zijn er ook minpunten?
Geen echte minpunten, wel zaken die aandacht nodig hebben:
- lichte gebruikssporen rondom
- beginnende roest bij voorraam-dak en linkerachterportier
- motorsteunen aan vervanging toe --> onderdelen liggen gereed (lemforder 2x)
- Achter subframerubbers aan vervanging toe --> onderdelen liggen gereed (lemforder 4x )
- kachelkraan aan vervanging toe, achterin blaast warme lucht
- Linker buitenspiegel verkleurt