Mercedes-Benz S 65 AMG – rijprestaties tot in perfectie

De officiële media/persberichten.
Gebruikersavatar
MercedesForum.nl/be
Berichten: 962
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
Contacteer:

08 nov 2013 09:44

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Mercedes Benz W222 S65 AMG 13.jpg
Mercedes Benz W222 S65 AMG 13.jpg (90.62 KiB) 9351 keer bekeken
Twaalf cilinders, dubbele turbo’s, 463 kW (630 pk) en een koppel van 1.000 Newtonmeter – dat zijn de naakte cijfers waarmee de nieuwe S 65 AMG nieuwe normen vestigt als de krachtigste auto in zijn segment. De AMG 6.0-liter V12 biturbomotor staat borg voor uitzonderlijke prestaties en maximale dynamiek, terwijl hij dankzij een verder beperkt brandstofverbruik en het EU6 predicaat voor uitlaatemissies helemaal klaar is voor de toekomst. De S 65 AMG krijgt deze maand gelijktijdig zijn wereldprimeur op de Los Angeles International Auto Show en de Tokyo Motor Show.

De S 65 AMG is de nieuwste aanwinst binnen de lijn van illustere S 65 AMG’s. De eerste generatie (V220) zag in 2003 het levenslicht, in 2006 gevolgd door de tweede generatie S 65 AMG (de V 221) die tot 2013 in productie was.

De AMG 6.0-liter V12 biturbo in de nieuwe S 65 AMG levert 463 kW (630 pk) vermogen en een maximumkoppel van 1.000 Nm – waarden waarmee de S 65 AMG alle andere modellen in dit segment de baas is. De superioriteit van de krachtbron wordt extra kracht bijgezet door de prestaties van de auto. De S 65 AMG accelereert in 4,3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en bereikt een (elektronisch begrensde) topsnelheid van 250 km/u. De kracht van de 12-cilinder biturbomotor van Mercedes-AMG garandeert moeiteloze versnellingen vanuit alle toerengebieden, vergezeld van de voor AMG zo kenmerkende V12-sound.

Ten opzichte van zijn voorganger is het brandstofverbruik van de nieuwe S 65 AMG met 2,4 liter per 100 kilometer (NEDC, gecombineerd) verder teruggedrongen. Met een consumptie van 11,9 liter op 100 km (NEDC, gecombineerd) is de S 65 AMG qua vermogen en koppel ’s werelds meest zuinige V12 high-performance sedan. Het 12-cilinder topmodel voldoet aan de vereisten van de EU6 emissienormen die pas in 2015 van kracht worden.

Tot de technologische highlights van de AMG 6.0-liter V12 biturbo behoren:
• Biturbo techniek
• Een aluminium motorcarter
• Een uit hoogwaardig staal gesmede krukas
• Multi-spark ontsteking met twaalf dubbele ontstekingsunits
• Lucht-water intercooler
• Dynamomanagement
• ECO start/stop functie

Exclusieve koolstofvezel motorcover met AMG-embleem
Onder de motorkap schuilt de exclusieve koolstofvezel/aluminium motorcover, die de uitzonderlijke status van de AMG 6.0-liter V12 biturbo extra benadrukt. De 12-cilinder wordt met de hand vervaardigd in AMG’s motorenfabriek in overeenstemming met de zwaarste kwaliteitseisen die ten grondslag liggen aan de filosofie ‘een man, een motor’. De handtekening van de engineer die de motor heeft geassembleerd, onder de Mercedes-ster op de motorcover, onderstreept de ongekende precisie en productiekwaliteit waarmee Mercedes-AMG-motoren worden gebouwd.

AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC
Net als in de SL 65 AMG roadster koppelt AMG de 6.0-liter V12 biturbo in de S 65 AMG aan de AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Deze zeventraps transmissie kent drie individuele rijprogramma’s die via een druk op een knop op de middenconsole geselecteerd kunnen worden: Controlled Efficiency (C), Sport (S) en Manual (M).

Lithium-ion accu reduceert gewicht met ruim 20 kilogram
In lijn met de S 63 AMG beschikt ook de S 65 AMG over een lithium-ion accu. Met een capaciteit van 78 Ah vervangt de lithium-ion versie zowel de startaccu als de bufferaccu, wat een gewichtsbesparing van ruim 20 kg oplevert. De S 63 AMG en S 65 AMG zijn overigens ‘s werelds eerste volumeproductieauto’s die voorzien zijn van dit type accu.

AMG sportophanging met MAGIC BODY CONTROL
De S 65 AMG krijgt standaard de AMG sportophanging die wordt gecombineerd met MAGIC BODY CONTROL. De nieuwe S-Klasse is de eerste auto wereldwijd die in staat is op voorhand oneffenheden in het wegdek te detecteren. Wanneer ROAD SURFACE SCAN dergelijke oneffenheden met behulp van de stereocamera bespeurt, bereidt MAGIC BODY CONTROL de ophanging al op voorhand op die situatie voor. De ‘Comfort’ en ‘Sport’ standen passen de setup van het onderstel aan op de voorkeur van de bestuurder.

Net als zijn voorganger is de nieuwe S 65 AMG uitsluitend leverbaar in combinatie met een lange wielbasis.

Snelheidsafhankelijke AMG sportbesturing met variabele stuuroverbrenging
De elektromechanische snelheidsafhankelijke sportbesturing van AMG met variabele stuuroverbrenging bezorgt de S 65 AMG de handlingeigenschappen die bij deze V12 sedan passen en garandeert tegelijkertijd veilige rijprestaties op hoge snelheden. In de ‘Comfort’ modus levert de AMG sportbesturing meer bekrachtiging voor extra comfort. Wanneer de ‘Sport’ modus wordt geselecteerd, voelt de bestuurder daarentegen een veel sportievere, stijvere reactie in het stuurwiel.

AMG lichtmetalen velgen op basis van lichtgewicht constructie
Voor het eerst is de S 65 AMG uitsluitend leverbaar met gesmede lichtmetalen AMG-velgen. Dit ontwerp beperkt het gewicht van de velg en vergroot de stijfheid ervan. Het resultaat is een lagere onafgeveerde massa, wat voordelen biedt op het gebied van response van de vering en demping. Standaard wordt de S 65 AMG voorzien van hoogglans gespoten lichtmetalen multispaaks AMG-velgen (voor: 8,5 x 20, achter: 9,5 x 20) geschoeid met 255/40 R 20 banden vóór en 285/35 R 20 achter. Als alternatief biedt AMG optioneel drie andere typen gesmede velgen in dezelfde maatvoering.

Optioneel: high-performance AMG remsysteem met keramische remschijven
Optioneel levert AMG voor de S 65 AMG een high-performance remsysteem voorzien van keramische remschijven. Het meer dan 20 procent lichtere ontwerp resulteert in een lagere onafgeveerde massa, een verder verbeterde rijdynamiek en een nog hoger rijcomfort. Bovendien heeft dit remsysteem een langere levensduur, is het beter bestand tegen corrosie en heeft het een hogere thermische stabiliteit. Als onderdeel van dit remsysteem krijgt de S 65 AMG vóór keramische remschijven met een diameter van 420 millimeter. Uiterlijk is de technologie herkenbaar aan het ‘AMG Carbon Ceramic’ embleem op de speciaal gekleurde remklauwen.

Design: vloeiende lijnen gecombineerd met dynamiek en exclusiviteit
Uiterlijk komen de krachtige technologische prestaties van de S 65 AMG duidelijk terug in het design. De grote, rechtopstaande en onderscheidende driedimensionale V12 radiatorgrille voorzien van zes in chroom uitgevoerde lamellen vormt een duidelijk visitekaartje voor de speciale status van dit model. De onderzijde van het front, waarin drie grote luchtinlaten zijn gehuisvest, zorgt daarbij voor een mooi contrast. Verder komt uiteraard ook de voor AMG typerende, stilistische A-vorm in het front terug.

Verchroomde designelementen zijn veelvuldig in het uiterlijk van de S 65 AMG te bespeuren. Een voorbeeld is de driedimensionale, in zilver chroom uitgevoerde frontsplitter die de opwaartse druk op de vooras beperkt, terwijl de opening boven die splitter een effectieve luchtdoorstroom naar de oliekoeler garandeert die erachter schuil gaat. Verchroomde inzetstukken in de dorpels en in de in hoogglans zwart gespoten diffuser aan de achterzijde versterken de hoogwaardige uitstraling van dit topmodel nog verder. Optioneel zijn de chroomelementen in de grille en de verchroomde luchtgeleiders links en rechts bij de onderste luchtinlaten overigens ook in hoogglans zwart te bestellen.

Verder is de S 65 AMG uiterlijk onder meer te herkennen aan de ‘V12 BITURBO’ belettering op de voorste spatborden en aan het ‘S 65 AMG’ typeplaatje. Het AMG sportuitlaatsysteem met de twee gescheiden, verchroomde dubbele uitlaateindstukken rondt het geheel zowel visueel als akoestisch in stijl af.

Complete uitrusting in kwalitatief hoogwaardig interieur
Het interieur van de S 65 AMG weet inzittenden direct te boeien door de uitzonderlijke atmosfeer, het gebruik van hoogwaardige materialen en de hoge kwaliteit. Een element dat daarbij direct in het oog springt, is de bekleding in exclusief nappaleer met een opvallend ruitpatroon voor de stoelbekleding. Andere onderdelen van het Exclusive-pakket zijn nappaleer voor de hemel, een met leer afgewerkt dashboard, deurpanelen waarin het ruitpatroon eveneens terugkomt, in leer uitgevoerde handgrepen in de hemel, extra houtafwerking en roestvrijstalen AMG dorpellijsten met witte verlichting. Exclusieve, door AMG ontwikkelde sportstoelen garanderen ook op lange trips een optimaal comfort. Elektrische verstelling, een geheugenfunctie, stoelverwarming en klimaatregeling voor de zetels behoren alle tot de omvangrijke standaarduitrusting.

Head-up display voor extra comfort en veiligheid
Twee innovaties zijn nu ook leverbaar in de S 65 AMG: het head-up display en de touchpad. Het head-up display projecteert belangrijke informatie op de voorruit, waaronder de voertuigsnelheid, snelheidslimieten, navigatie-informatie, verkeersborden en informatie van het DISTRONIC PLUS. Het virtuele kleurenscherm (21 x 7 centimeter) lijkt boven de motorkap te zweven, op zo’n twee meter vóór de bestuurder. Hij of zij kan zo relevante informatie aflezen en tegelijkertijd de ogen op de weg gericht houden. Daarnaast laat het scherm de digitale snelheid, het toerental en de ingeschakelde versnelling zien. In de ‘Manual’ modus worden tevens een gekleurde schakelindicator en de beschikbare versnellingen op de voorruit geprojecteerd.

De nieuwe, innovatieve Mercedes-Benz touchpad resulteert in een aanzienlijk eenvoudigere bediening van de radio, telefoon en het navigatiesysteem. In tegenstelling tot conventionele systemen kunnen via de touchpad alle infotainmentfuncties worden aangestuurd. Het contactvlak meet ongeveer 6,5 x 4,5 centimeter en is geïntegreerd in de tunnelconsole. De touchpad kan op dezelfde wijze worden bediend als een smartphone of tablet. Het herkent vingergebaren van één en twee vingers en maakt swipe- en zoomfuncties mogelijk, evenals het schrijven van letters, getallen en speciale karakters, in iedere taal die COMAND Online ondersteunt.

Daarnaast verschaft het systeem feedback in de vorm van trillingen via de touchpad en de knoppen ernaast. Een driedimensionaal sensorsignaal herkent bovendien of de hand van de bestuurder simpelweg op de armsteun leunt of dat de bestuurder daadwerkelijk input geeft via een of twee vingers. Op ieder willekeurig moment kan de bestuurder bepalen aan welke methode hij de voorkeur geeft. Als alternatief voor de touchpad zijn namelijk ook de COMAND-controller en LINGUATRONIC te gebruiken voor het bedienen van de radio, telefoon en het navigatiesysteem.

Verder voorziet de standaarduitrusting van de S 65 AMG onder meer in:
• AIRBALANCE-pakket
• Speciale AMG vloermatten met nappalederen randen en een metalen AMG-embleem
• AMG sportpedalen vervaardigd uit geborsteld roestvrijstaal met rubberen noppen
• Ambiente sfeerverlichting
• ATTENTION ASSIST
• Burmester® high-end 3D surround sound systeem
• Chauffeurspakket
• Exclusive pakket
• COMAND Online
• Rijassistentiepakket Plus
• KEYLESS-GO pakket
• Comforttelefonie
• 10 luidsprekers met Frontbass
• LED Intelligent Light System
• MAGIC VISION CONTROL
• Media Interface
• Metallic lak
• Panoramaschuifdak
• Parkeerpakket
• PRE-SAFE® PLUS
• Bandenspanningcontrolesysteem
• Elektrisch verstelbare achterstoelen
• Zitcomfortpakket incl. ENERGIZING massagefunctie
• SPLITVIEW
• Zonweringpakket
• Exclusive interieurpakket

Daar bovenop zijn er tal van personaliseringsopties beschikbaar uit de AMG Performance Studio.

Wereldpremière in november, marktlancering in 2014
De AMG V12 sedan krijgt een dubbele wereldprimeur door de gelijktijdige onthulling van de S 65 AMG op de Los Angeles International Auto Show en de Tokyo Motor Show (beide van 20 november tot en met 1 december 2013). De marktlancering vindt in maart 2014 plaats.

Klik op één van de afbeeldingen voor een vergroting:
54271542725427354274

54275542765427754278

54279542805428154282

54283542845428554286

54287542885428954291
Dit is een account van 'team MercedesForum.nl/be' om nieuwsberichten e.d. te plaatsen.
Dit account kan geen PB's ontvangen of versturen.


MercedesForum.nl/be op Twitter & Facebook
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 nov 2013 09:46

:honger: , nice wheels :)
#doeslief
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 nov 2013 10:13

En bewegende beelden van de S65 AMG!
Beelden uit Rotterdam :-)
Zie ook http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 54#p588554
#doeslief
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

08 nov 2013 10:17

Wat een auto, als je daar mee mag rijden staat je gezicht hetzelfde als het stuur ;)
Zal ook wel lekker klinken, zie dat er Burmester audio in zit en dat klonk vroeger ook al waanzinnig.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 nov 2013 10:17

Ed schreef:Wat een auto, als je daar mee mag rijden staat je gezicht hetzelfde als het stuur ;) ....
Meer :D
54282
Check ook die tweeter en andere speakers :)
#doeslief
Gebruikersavatar
Bas
Forum Held
Berichten: 3598
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
Specialisatie: herstel van lakschade
Locatie: NEDERASSELT

08 nov 2013 10:34

Was ik maar wat rijker en niet zo knap........

Dan wist ik het wel...
Gr Bas

Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

08 nov 2013 11:21

pointer16 schreef:Was ik maar wat rijker en niet zo knap........

Dan wist ik het wel...
Wellicht kunnen we onze schoonheid ergens verkopen voor 3 ton?? :lol:
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

08 nov 2013 12:00

AMGC32 schreef:Wellicht kunnen we onze schoonheid ergens verkopen voor 3 ton?? :lol:
Ik heb je nou een paar keer gezien en dat zal best lukken denk ik ( zie foto )
Bijlagen
3 ton.jpg
3 ton.jpg (29.82 KiB) 9235 keer bekeken
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Michel
Berichten: 7357
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
Mercedes-Benz: W124 E60
Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

08 nov 2013 12:08

tja :S ik weet nie, dit is MOOI

voor het eerst volgens mij dezelfde uitlaat einden als de 63
Groeten,
Michel

Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6038
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

08 nov 2013 12:20

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Concurrentie Knock-out
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
iridium
Berichten: 1152
Lid geworden op: 31 jul 2012 15:40
Mercedes-Benz: W211 E280 2008 - R231 SL350 2013 - V221 S350L 2013
Specialisatie: Iridium
Contacteer:

08 nov 2013 12:38

Heeft deze nu al de nieuwe touchpad in het midden? Cfr nieuwe C?
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

08 nov 2013 13:27

ziet er wel naar uit ja. kwist niet dat het de COMAND online is in de nieuwe S, das de NTG4.5 dus ook gewoon?
WillemH
Berichten: 5945
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

08 nov 2013 14:20

enige kritiek puntje wat ik op deze auto heb zijn de roosters in de voorbumper.. komen erg goedkoop over.
Hij rijd een GL450 CDI met Brabus ombouw die heeft gelijke roosters en die roesten al +o( tja blijft een echte Mercedes :twisted:
Gebruikersavatar
Mercedesliefhebbers
Berichten: 4653
Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
Specialisatie: Slap ouwehoeren
Locatie: Midden Nederland

08 nov 2013 19:33

Peter schreef::honger: , nice wheels :)
+1111111111111 :goedzo: :goedzo:
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
Gebruikersavatar
Dieter and the benz
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:28
Specialisatie: Naar mooie benzen kijken
Locatie: West-Vlaanderen Belgie

08 nov 2013 20:23

Doet me denken aan dat liedje van Katy Perry, Roar :twisted:
“A day without sunshine is like, you know, night.” (Steve Martin)
Plaats reactie