- 24-uur-service bij pech en algemene product- en merkinformatie
- 600 medewerkers van 25 nationaliteiten staan klanten en geïnteresseerden uit 15 Europese landen met raad en daad ter zijde
Het CAC is dienstverlener voor het complete Europese productprogramma van Daimler: personenwagens, bussen, bestelwagens en vrachtwagens van de merken Mercedes-Benz, smart, Maybach, Setra en Fuso. Sinds 1998 hebben zo'n elf miljoen klanten en geïnteresseerden gebruik gemaakt van de diensten van het CAC. Afgelopen jaar behandelden de CAC-medewerkers ca. 800.000 aanvragen. Klanten kunnen via telematica, e-mail, post, fax of telefoon contact opnemen met het CAC. Voor de service van het CAC kunnen de klanten gebruik maken van het internationale gratis telefoonnummer 00800 1 777 7777 voor Mercedes-Benz (personen- en bedrijfswagens) en 00800 2 777 7777 voor het merk smart.
Een effectieve analyse van problemen aan de auto en passende oplossingen biedt de telematica-tool 'Mercedes-Benz Contact'. Deze behoort sinds 2009 tot de standaarduitvoering van personenwagens en maakt het voor klanten mogelijk, vanuit de auto rechtstreeks contact op te nemen met een servicemedewerker van Mercedes-Benz. Ook de medewerkers van de reparatiedienst van Mercedes-Benz beschikken over telematica. Vijftien jaar geleden werden de benodigde servicegegevens nog per fax aan de werkplaatsen gestuurd. Tegenwoordig krijgt de servicemonteur indien de klant dat wenst de gegevens rechtstreeks op zijn smartphone.
In de laatste jaren heeft het CAC zijn steun aan het dealernetwerk van Daimler uitgebreid. De 'Dealer User Helpdesk' biedt onder meer ondersteuning voor autodiagnosesystemen zoals 'Star Diagnosis', dat in de werkplaatsen wordt gebruikt.
Het CAC speelt sinds 15 jaar met zijn service-aanbod individueel in op vragen van de klanten en levert daarmee een bijdrage aan de groeistrategie 'Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience' van Marketing & Sales, waarmee het merk zijn verkooporganisatie gericht op de veranderende klantenwensen organiseert. Het doel is, loyale klanten aan het merk te binden en tegelijkertijd nog attractiever te worden voor nieuwe doelgroepen.