Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

De officiële media/persberichten.
Gebruikersavatar
MercedesForum.nl/be
Berichten: 957
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
Contacteer:

Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor MercedesForum.nl/be » 17 jul 2013 16:59

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Mercedes Benz W222 S63 AMG 2013 5.jpg
Mercedes Benz W222 S63 AMG 2013 5.jpg (101.02 KiB) 6796 keer bekeken

Mercedes-AMG presenteert de nieuwe S 63 AMG: de krachtigste high-performance limousine uit het luxe segment zet nieuwe maatstaven als het gaat om rijdynamiek, gebruik van lichtgewicht materialen en efficiency. De AMG 5,5-liter-V8-biturbomotor met een vermogen van 430 kW (585 pk) en een koppel van 900 Nm staat garant voor uitzonderlijke rijeigenschappen en is de krachtigste telg van de BlueDIRECT motorenfamilie.

Door consequente gewichtsbesparing volgens de AMG Lightweight Performance-filosofie is de S 63 AMG tot 100 kilo lichter dan zijn voorganger. De combinatie van een efficiënte aandrijflijn en gewichtsbesparing leidt tot een volgens NEDC gecombineerd brandstofverbruik van 10,1 tot 10,3 liter per 100 kilometer (237 tot 242 g/km CO2). De nieuwe S 63 AMG is voor het eerst optioneel leverbaar met de performancegerichte 4MATIC AMG vierwielaandrijving. Dat betekent niet alleen een verbeterde tractie – de S 63 AMG is in zijn segment qua rijdynamiek een nieuwe dimensie. Voor wat betreft design en uitrusting, voldoet de S 63 AMG aan de hoogste eisen als het gaat om kwaliteit en perfectie.

AMG Lightweight Performance: tot 100 kg lichter
Door consequent de AMG LightweightPerformance-strategie te volgen, kon het gewicht van de S 63 AMG in vergelijking met zijn voorganger tot 100 kilo worden teruggebracht. De besparingen worden vooral gerealiseerd door gebruik van AMG-gesmede lichtmetalen wielen, een lichte lithium-ion accu en een lichter AMG high-performance remsysteem. Bovendien bestaat de complete buitenzijde van de carrosserie inclusief het dak en constructie voorzijde uit aluminium. Door in de ruimte voor het reservewiel het ook in de Formule 1 toegepaste carbon toe te passen, kon nogmaals vier kilo worden bespaard. Bij de verhouding tussen voertuiggewicht en motorvermogen is de S 63 AMG met 3,49 kg/pk toonaangevend. De acceleratie van nul naar 100 km/h wordt afhankelijk van de modelvariant in 4,0 tot 4,4 seconden bereikt. De topsnelheid bedraagt 250 km/h (elektronisch begrensd).

Overzicht van de modellen:
uit.jpg
uit.jpg (30.12 KiB) 6796 keer bekeken


Ten aanzien van het maximumvermogen en het brandstofverbruik is de AMG 5,5-liter-biturbomotor nog steeds de meest efficiënte in serieproductie gebouwde V8 ter wereld. Met een vermogen van 430 kW (585 pk) en een koppel van 900 Nm overtreft de bij AMG intern M 157 genoemde achtcilinder uit de BlueDIRECT motorenfamilie alle vergelijkbare motoren. Ten opzichte van zijn voorganger kon het brandstofverbruik van de nieuwe S 63 AMG met 0,4 liter per 100 kilometer worden teruggebracht, terwijl het motorvermogen tot 30 kW (41 pk) werd verhoogd. Het achtcilinder topmodel voldoet reeds aan de uitlaatgasnorm EU 6 die in 2015 verplicht is.

De technische highlights van de AMG 5,5-liter-V8-biturbomotor:
  • Directe benzine-inspuiting met Piëzo-injectoren
  • Biturbo techniek
  • Volledig aluminium motorcarter
  • Vier kleppen per cilinder met nokkenasafstelling
  • Lucht-water intercooler
  • Efficiënte koeling van motorolie, versnellingsbakolie en water
  • Lichtgewicht composiet oliecarter
  • Dynamomanagement
  • ECO start/stop functie

AMG sportuitlaatsysteem met uitlaatgaskleppen
Het sportuitlaatsysteem van de S 63 AMG beschikt over automatische kennveldgestuurde kleppen in beide einddempers. In het transmissieprogramma 'C' (Controlled Efficiency) blijven de kleppen in de meeste situaties gesloten en gedraagt de biturbo-achtcilinder zich terughoudend – perfect voor lange afstanden en comfortabel reizen voor de passagiers achterin. In de modi 'S' (Sport) en 'M' (Manual) openen de kleppen in de regel eerder en spontaner, vooral bij een dynamische rijstijl. Het effect: een nog krachtiger typisch AMG-motorgeluid.
Lithium-ion accu vermindert het gewicht met meer dan 20 kilo

Na de SLS AMG Coupé Black Series is de S 63 AMG de tweede high-performance auto van AMG waarbij de conventionele startaccu is vervangen door een lithium-ion accu. Met een capaciteit van 78 Ah vervangt de lithium-ion accu zowel de startaccu als de bufferaccu en dat levert een gewichtsbesparing op van meer dan 20 kilo. De krachtige accu is relatief ongevoelig voor koude en heeft compacte afmetingen. De S 63 AMG is de eerste auto uit grote serieproductie ter wereld met een dergelijk batterijconcept.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-traps sporttransmissie
De drie rijprogramma's 'C' (Controlled Efficiency), 'S' (Sport) en 'M' (Manual) van de AMG SPEEDSHIFT MCT 7-traps sporttransmissie bieden de bestuurder een persoonlijke schakel set-up. In de op comfort gerichte 'C'-modus is de ECO start/stop-functie actief die de achtcilinder uitzet wanneer de auto stilstaat. Daarnaast ervaart de bestuurder in 'C' een soepele transmissie met comfortabele schakeling van de versnellingen. Het optrekken gebeurt hier in de regel in de tweede versnelling.

In de modi 'S' en 'M' is de ECO start/stop-functie uitgeschakeld en presenteren motor en transmissie zich aanmerkelijk agieler. Door een kortstondige exact gedefinieerde terugname van de ontsteking en brandstofinjectie bij vollast zijn de schakelmomenten in deze modi sneller en is het geluid intenser.

Performancegericht AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem
Het als optie leverbare, performancegerichte AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem verdeelt de aandrijfkracht in een verhouding 33/67% over de voor- en achteras. De achterasgeorienteerde vierwielaandrijving zorgt voor grote rijdynamiek, ultiem rijplezier een snellere acceleratie uit stilstand. Een meervoudige plaatkoppeling met 50 Nm sperfunctie staat garant voor maximale grip, wat vooral op nat wegdek of bij winterse omstandigheden de veiligheid ten goede komt.

De technische basis voor de AMG 4MATIC vierwielaandrijving wordt gevormd door een langsdifferentieel voor het extra uitgaand vermogen naar de aangedreven vooras. Dit langsdifferentieel is compact geïntegreerd in de transmissie en neemt geen extra ruimte in. Het koppel wordt van dit langsdifferentieel via een aandrijfas naar de vooras geleid. Voor de krachtoverbrenging van het voorasdifferentieel naar de aandrijfas links voor zorgt een tussenas die door een ingekapselde tunnel in het motoroliecarter loopt. Door de compacte constructie bedraagt het extra gewicht van het AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem slechts 70 kilo. Dit komt ook de verbruikscijfers en uitlaatgasemissies ten goede.

Alle varianten van de S 63 AMG zijn standaard uitgerust met ESP® Curve Dynamic Assist. Een gerichte korte remingreep op het wiel aan de binnenkant van de bocht resulteert in een gedefinieerd indraaien van de auto wanneer met hoge snelheid bochten worden genomen. Storend onderstuur bij het indraaien in de bocht wordt voorkomen.

Twee onderstelvarianten: AIRMATIC en MAGIC BODY CONTROL
De S 63 AMG 4MATIC is uitgerust met het AMG RIDE CONTROL sportonderstel. Het volledig dragende luchtveringsysteem AIRMATIC beschikt over het Adaptive Damping System ADS PLUS. Nieuw is de constante dempingaanpassing, die in trek- en drukrichting onafhankelijk van elkaar geregeld kan worden. Hierdoor is een betere aanpassing aan de rij- en wegdekcondities mogelijk. Met een druk op de knop kan voor de 'Comfort' of 'Sport' modus worden gekozen. Exclusief voor de S 63 AMG 4MATIC werd een specifieke vooraskinematiek inclusief hogere wielvlucht (camber) en sterker gedimensioneerde stabilisator en een stijvere hulpframeophanging voor de achteras ontwikkeld. Hierdoor wordt de wendbaarheid van de auto bij een dynamische rijstijl verbeterd. In combinatie met de nieuw ontwikkelde vooras en de speciaal afgestemde vierwielaandrijving vertegenwoordigt de S 63 AMG 4MATIC qua rijdynamiek een nieuwe dimensie in zijn segment.

De S 63 AMG met achterwielaandrijving beschikt over het AMG sportonderstel op basis van MAGIC BODY CONTROL. De nieuwe S-Klasse kan als eerste auto ter wereld vooraf hobbels in het wegdek herkennen. Wanneer ROAD SURFACE SCAN dergelijke oneffenheden met behulp van de stereocamera herkent, past MAGIC BODY CONTROL het onderstel al vooraf aan die situatie aan. Ook hier kan worden gekozen uit de modi 'Comfort' en 'Sport'. De specifieke AMG onderstelmodificaties zorgen bij een dynamische rijstijl voor een directer rijgedrag.

Een perfecte aanvullig is de elektromechanische AMG sport-parameterbesturing met variabele overbrengingsverhouding van de stuurinrichting. Hierdoor wordt de beheersbaarheid van de auto aanzienlijk verhoogd terwijl de rijveiligheid bij hoge snelheden behouden blijft. In de 'Comfort' modus reageert de AMG sport-parameterbesturing comfortabel, dat wil zeggen met meer ondersteuning van de stuurkracht. In de 'Sport' modus voelt de bestuurder daarentegen een sportieve, strak afgestelde stuurbekrachtiging die voor meer wegcontact zorgt.

AMG lichtmetalen velgen: consequente toepassing van lichte materialen
Bij de S 63 AMG worden voor het eerst uitsluitend AMG-gesmede lichtmetalen velgen toegepast. Dit zorgt voor gewichtsbesparing en verhoging van de stijfheid, met als gevolg een vermindering van de onafgeveerde massa, wat de response van de vering en demping ten goede komt. Het contact tussen band en wegdek is daardoor beter gewaarborgd. De S 63 AMG heeft standaard titaangrijs gelakte glanzende velgen in de afmetingen 8,5 x 19 voor en 9,5 x 19 achter met banden in de maten 255/45 R 19 resp. 285/40 R 19. Optioneel zijn AMG lichtmetalen velgen in de afmeting 8,5 x 20 voor en 9,5 x 20 achter in verschillende kleur- en designvarianten beschikbaar.

AMG high-performance remsysteem met keramische remschrijven als optie
De nieuwe S 63 AMG is uitgerust met een lichter, fadingresistent AMG high-performance remsysteem. Optioneel is het AMG remsysteem met keramische remschijven. Een gewichtsbesparing van meer dan 20 procent zorgt voor minder onafgeveerde massa en verhoogt de rijdynamiek en het rijcomfort. Bovendien is er sprake van een langere levensduur, een hogere thermische stabiliteit en is het systeem beter bestand tegen corrosie. De keramische remschijven voor hebben een diameter van 420 millimeter en het systeem is herkenbaar door het 'AMG Carbon Ceramic'-logo op de speciaal gelakte remklauwen.

Design: dynamisch en exclusief
Krachtig en exclusief, dynamisch en representatief – de nieuwe S 63 AMG maakt ook optisch indruk. De grote, rechtopstaande en prominent driedimensionale radiatorgrille benadrukt de speciale status van de S-Klasse. Daarbij levert de voorspoiler met drie grote luchtinlaten een spannend contrast. Het in zwart hoogglans gelakte centrale luchtrooster toont de voor AMG typerend gestileerde 'A' en benadrukt de exclusiviteit en de kracht van de S 63 AMG. Inzetstukken (flics) in zwart hoogglans aan de luchtinlaatopeningen aan de zijkant zorgen voor een optimale luchttoevoer naar de koelmodules – hun design is bekend uit de motorsport. De driedimensionale frontsplitter in zilver chroom vermindert opwaartse druk.

De dorpelbekledingen met de driedimensionale inleg in chroom verlagen de auto optisch en zorgen voor spanning in de flank met de voor het merk kenmerkende 'Dropping Line'. Typerend voor AMG zijn de grote lichtmetalen wielen die vrij zicht bieden op het AMG high-performance remsysteem. Belettering in een nieuwe, moderne typografie is gebruikt voor het ‘S 63 AMG’-typeplaatje en de 'V8 BITURBO'-belettering op de voorste spatborden. Het diffusorinzetstuk met sierlijst in chroom en de twee verchroomde dubbele uitlaateindstukken van het AMG Sport-uitlaatgassysteem zorgen voor een krachtige finale.

Interieur: fascinerende uitrusting, design en kwaliteit
Het interieur van de S 63 AMG ademt de sportief-exclusieve sfeer van een echte AMG. Maar ook de klassieke waarden van de S-Klasse zoals betere interieurmaten, nieuwe bedieningslogica, nieuwe accenten voor de ergonomie, bedieningscomfort en veiligheid zijn in het interieur verwerkt. De nieuw ontwikkelde elektrisch verstelbare AMG-sportstoelen met memoryfunctie en stoelverwarming bieden bestuurder en bijrijder meer zijdelingse steun. Fijn nappaleer in AMG V8-design met luxe perforatie en AMG-logo's in de rugleuningen voor- en achterin geven een luxe sfeer aan boord.

Het met geperforeerd leder beklede AMG sportstuur en de aluminium schakelpaddles zorgt voor de perfecte controle over de auto. In typerende AMG-look presenteert zich ook het TFT-kleurendisplay in hoge resolutie als combi-instrument: naast de AMG-belettering en de naalden in rood/zilver zijn er andere opvallende designelementen zoals het AMG-logo in de kilometerteller met 330-km-schaal (links) en de 'V8 BITURBO'-belettering in de toerenteller (rechts). Ook is het dashboard voorzien van een analoog klokje in IWC-design.

Wie in het AMG-hoofdmenu voor 'warm up' kiest, wordt met behulp van twee klokken geïnformeerd over de temperatuur van de motor- en versnellingsbakolie. Een geanimeerde S 63 AMG op het TFT-display tussen de kilometerteller en de toerenteller informeert de berijder visueel. Aan de bovenkant van het display bevindt zich een permanente versnellingsindicator, in het manuele transmissieprogramma 'M' tevens een opschakeladvies. In het onderste gedeelte zijn het geactiveerde transmissieprogramma, de ESP®-modus en de set-up van het onderstel zichtbaar.

Intelligent Drive: nieuwe maatstaven op het gebied van veiligheid
Ook als het gaat om actieve en passieve veiligheid zet de S 63 AMG nieuwe maatstaven. Wat tien jaar geleden met PRE-SAFE begon en met DISTRONIC PLUS werd voortgezet, leidt nu tot een nieuwe dimensie bij het autorijden: comfort en veiligheid versmelten met elkaar. Mercedes-Benz noemt dit 'Intelligent Drive'. Het rijassistentiepakket plus en nachtzichtassistent plus maken de nieuwe S-Klasse nog comfortabeler en veiliger.
Wereldpremière en marktintroductie in september 2013

De nieuwe S 63 AMG beleeft in september 2013 tijdens de IAA in Frankfurt am Main zijn wereldpremière; ook de marktintroductie zal in september plaatsvinden. De prijzen (incl. BTW/BPM):
S 63 AMG (korte wielbasis) € 176.950
S 63 AMG 4MATIC (lange wielbasis) € 188.950

51703517045170551706

51707517085170951710

51711517125171351714

51715517165171751718

51719517205172151722

51723517245172551726

5172751728
Dit is een account van 'team MercedesForum.nl/be' om nieuwsberichten e.d. te plaatsen.
Dit account kan geen PB's ontvangen of versturen.


MercedesForum.nl/be op Twitter & Facebook

Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6107
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Ed » 17 jul 2013 17:16

WOW!!!!!!! Het beest is los. :twisted:
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.

Gebruikersavatar
ricardo3
Donateur
Berichten: 4321
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor ricardo3 » 17 jul 2013 17:26

Vettttt!!!!
Wel raar dat de lange wielbasis 0,4sec minder nodig heeft naar de 100 dan de korte...

gr
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.


Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40790
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Peter » 17 jul 2013 17:27

ricardo3 schreef:Wel raar dat de lange wielbasis 0,4sec minder nodig heeft naar de 100 dan de korte........
De lange is 4-matic ;)
#NoStress

Gebruikersavatar
Michel
Organisator
Berichten: 7357
Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
Mercedes-Benz: W124 E60
Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Michel » 17 jul 2013 17:32

ricardo3 schreef:Vettttt!!!!
Wel raar dat de lange wielbasis 0,4sec minder nodig heeft naar de 100 dan de korte...
Das helemaal niet raar iets meer gewicht maar veel meer/betere tractie audi zweert er al een tijdje bij :goedzo:
Groeten,
Michel

Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40790
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Peter » 17 jul 2013 17:34

Michel schreef:meer gewicht maar veel meer/betere tractie...
Dat gaat op in de bochten en bergaf ja ;)
#NoStress

Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor AMGC32 » 17 jul 2013 17:38

Gewoon GE-WEL-DIG!
Mercedes overtreft zichzelf wederom en heeft weer een nieuwe maatstaf in zijn klasse gecreëerd. Wat een beest van een auto.
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG

keesdegraaf

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor keesdegraaf » 17 jul 2013 18:10

Ik ben benieuwd of er ook een "S" versie komt net als bij de E63. 8-)

Gebruikersavatar
WillemH
SLK Clublid
SLK Clublid
Berichten: 4302
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51
Mercedes-Benz: W201 2.6 '87 | W210 E430 '02
Specialisatie: MB & ICT
Locatie: Mooiste plekje op de Veluwe

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor WillemH » 17 jul 2013 18:39

keesdegraaf schreef:Ik ben benieuwd of er ook een "S" versie komt net als bij de E63. 8-)


dat is hier de 4Matic gok ik zo..

Erg nette auto van buiten en een monster van binnen :goedzo:
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
C240 '00|E270 '03|190E 2.3 '86|
SLK200 '05 |190E 2.6 '87|E430 '02|
8,6,5,4,6,8

Gebruikersavatar
Dieter and the benz
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:28
Specialisatie: Naar mooie benzen kijken
Locatie: West-Vlaanderen Belgie

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Dieter and the benz » 17 jul 2013 19:31

Dat klokje is gaaf! 8-)
“A day without sunshine is like, you know, night.” (Steve Martin)

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40790
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Peter » 21 jul 2013 09:50

#NoStress

Doa
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W204 C200 CDI 2010
Locatie: Oostende

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Doa » 12 aug 2013 19:23

tzal wachten zijn tot ik de lotto win

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40790
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor Peter » 12 aug 2013 20:27

Doa schreef:tzal wachten zijn tot ik de lotto win

Of hard werken, wat risico's nemen en een beetje geluk hebben ;)
#NoStress

Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

Re: Mercedes-Benz S63 AMG: Driving Performance in luxe

Berichtdoor AMGC32 » 12 aug 2013 20:37

Doa schreef:tzal wachten zijn tot ik de lotto win


Dan kun je beter wachten totdat die afgeschreven is en een keer 10 - 15k kost.
Gaat vaak sneller dan wachten op geluk (A)
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG