Mercedes-Benz en Michael Schumacher: gezamenlijke toekomst

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MercedesForum.nl/be
Berichten: 962
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
Contacteer:

11 apr 2013 16:03

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Michael Schumacher (1).jpg
Michael Schumacher (1).jpg (269.36 KiB) 7303 keer bekeken
Mercedes-Benz en Michael Schumacher hebben vandaag bekendgemaakt dat zij voor de lange termijn een samenwerking zijn aangegaan die veel verder reikt dan motorsport en de Formule 1. Michael Schumacher zal hoofdzakelijk projecten gaan begeleiden als de doorontwikkeling van de Mercedes-Benz 'Intelligent Drive' veiligheids- en comfortsystemen en als ambassadeur optreden. De zevenvoudige Formule 1 wereldkampioen zet zich al jarenlang in voor de verkeersveiligheid en gaat nu ook Mercedes-Benz op dit gebied ondersteunen.

Het credo van Schumacher als coureur luidde: 'stilstand is achteruitgang'. Tijdens zijn ongeëvenaarde carrière motiveerde hij zijn team en zichzelf steeds om nieuwe ontwikkelingen en topprestaties te realiseren. Nu gaat hij zijn knowhow actief inzetten voor verkeersdeelnemers door samen met Mercedes-Benz naar de beste oplossingen te zoeken voor de veiligheid op de weg.

"Ik ben meer geïnteresseerd in de toekomst dan in het heden en het verleden. Tijdens mijn tijd in de Formule 1 was ik altijd van mening dat je niet op je lauweren moet gaan rusten maar dat je steeds moet proberen om jezelf te verbeteren. Daarbij kon ik vaak vertrouwen op alle technieken die ik in de auto tot mijn beschikking had. Ik ben daarom een overtuigd voorstander van rij-assistentiesystemen in zowel race-auto's als personenwagens", zei Schumacher over de nieuwe samenwerking.

Dr. Joachim Schmidt, directielid van Mercedes-Benz Cars, Sales & Marketing, voegde daar aan toe: "Wij zijn er trots op dat wij opnieuw gaan samenwerken. Michael Schumacher heeft zich als Mercedes-Benz Junior en natuurlijk ook in de afgelopen drie jaar als coureur van ons Formule 1-team ingezet voor projecten van onze onderneming. Daarom is het voor beide partijen een logische stap om onze knowhow op bijvoorbeeld het gebied van de doorontwikkeling van rij-assistentiesystemen en dus voor meer veiligheid in het wegverkeer te bundelen."
Dit is een account van 'team MercedesForum.nl/be' om nieuwsberichten e.d. te plaatsen.
Dit account kan geen PB's ontvangen of versturen.


MercedesForum.nl/be op Twitter & Facebook
Plaats reactie