Mercedes-Benz E63 AMG: nog krachtiger en nu ook met 4MATIC

De officiële media/persberichten.
Gebruikersavatar
MercedesForum.nl/be
Berichten: 962
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
Contacteer:

10 jan 2013 09:18

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
E63_Mopf_2013.jpg
E63_Mopf_2013.jpg (50.92 KiB) 8633 keer bekeken
Mercedes-Benz presenteert de nieuwe E63 AMG Limousine en Estate. Vergeleken met hun voorgangers zijn de nieuwe modellen nog krachtiger. In basisconfiguratie is de 5,5-liter AMG V8 al goed voor een vermogen van 410 kW/557 pk en een koppel van 720 Nm. De nieuwe S-uitvoeringen hebben zelfs de beschikking over 430 kW/585 pk en 800 Nm. Voor het eerst is de E63 AMG leverbaar met het innovatieve 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem met een bijzonder sportieve set-up. De nieuwe E 63 AMG-modellen vallen ook op door de zeer dynamische nieuwe ‘look’.

De nieuwe E 63 AMG beschikt over de 5,5-liter AMG V8 biturbo-krachtbron. Door een verhoogde inspuit- en turbodruk levert deze een vermogen van 410 kW/557 pk (was 386 kW/525 pk) bij 5.500 tpm. Het maximale koppel van 720 Nm (was 700 Nm) is beschikbaar tussen 1.750 en 5.250 tpm. In de uitvoering met achterwielaandrijving (uitsluitend Limousine) leidt dit tot een acceleratie van 0-100 km/h in 4,2 s en een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km. De versie met sportief afgestemde 4MATIC-vierwielaandrijving sprint in 3,7 s van 0-100 km/h (Estate: 3,8 s). Nieuw is de E 63 AMG in S-specificatie, die standaard wordt geleverd met 4MATIC permanente vierwielaandrijving. Daarbij levert de AMG V8 een vermogen van 430 kW/585 pk bij 5.500 tpm en een koppel van maar liefst 800 Nm tussen 1.750 en 5.500 tpm. Het S-model heeft 3,6 seconden nodig voor de sprint van 0-100 km/h (Estate: 3,7 s). Ondanks het enorme prestatiepotentieel zijn de officiële verbruikscijfers volgens de New European Driving Cycle (NEDC) relatief gunstig. De achterwielaangedreven E 63 AMG Limousine laat 9,8 l/100 km voor zich optekenen (CO2: 230 g/km). Het gemiddelde verbruikscijfer voor de 557 pk en 585 pk sterke 4MATIC-versies bedraagt 10,3 l/100 km (CO2: 242 g/km). De Estate-modellen met 4MATIC zijn goed voor 10,5 l/100 km (CO2: 246 g/km). Met deze cijfers behoort de AMG V8 tot de meest efficiënte motoren in zijn segment. Bovendien voldoen alle versies aan de Euro 6-emissie-eisen die vanaf 2015 in werking treden.

AMG SPEEDSHIFT sporttransmissie met persoonlijke set-up
Alle nieuwe E 63 AMG-modellen worden standaard geleverd met de AMG SPEEDSHIFT MCT 7-traps sporttransmissie. Deze biedt keuze uit vier modi: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) en M (Manual). In ‘C’ is de brandstofbesparende ECO start/stop-functie actief. In ‘S’-, ‘S+’- en ‘M’-modus wordt deze functie uitgeschakeld. De transmissie schakelt dan nog sneller en het geluid is nog intenser. De automatische ‘double declutch-‘ en RACE START-functie zijn inbegrepen.

Dynamisch afgestemde 4MATIC vierwielaandrijving
Voor het eerst is de E 63 AMG ook leverbaar met 4MATIC permanente vierwielaandrijving. Onder normale omstandigheden wordt de aandrijfkracht in een verhouding van 33/67% naar de voor- en achteras gestuurd. Dankzij een meervoudige plaatkoppeling met lock-functie vanaf 50 Nm kan de aandrijfkracht variabel worden verdeeld. Vooral onder winterse omstandigheden zorgt het systeem zo voor maximale grip. Het innovatieve karakter blijkt ook uit de compacte opzet. Zo is het langsdifferentieel volledig geïntegreerd in de transmissie. Het extra gewicht van het 4MATIC-systeem bedraagt slechts 70 kg. Het drietraps ESP is volledig aangepast aan dit geavanceerde vierwielaandrijvingsysteem. In de Sport-en Handling-modus voorkomt Torque Vectoring Brake met gerichte remingrepen op individuele wielen eventuele neigingen tot onderstuur. Ook de CLS 63 AMG-modellen worden leverbaar met 4MATIC.

De E 63 AMG S
Nieuw in het programma is de E 63 AMG S. Deze 430 kW/585 pk sterke uitvoeringen (Limousine en Estate) worden standaard geleverd met een sperdifferentieel achter. Dit verbetert de grip en daarmee de dynamiek, vooral op afgesloten circuits. Ook worden de S-modellen standaard geleverd met het AMG RIDE CONTROL sportonderstel met elektronisch aangestuurde demping. De vooras is uitgevoerd met stalen veren, terwijl achter luchtvering wordt toegepast. De bestuurder kan via de AMG DRIVE UNIT kiezen uit de Comfort-, de Sport- en de Sport plus-modus. De S-modellen beschikken ook over nieuwe onderstelcomponenten van aluminium. Samen met andere aanpassingen zoals extra negatief camber voor en achter leidt dit tot een uitzonderlijke mate van grip en dynamiek én een zeer neutraal bochtgedrag. Overigens hebben alle nieuwe E 63 AMG-modellen een spoorbreedte op de vooras die ten opzichte van hun voorganger met 48 mm is gegroeid. Dit zorgt voor duidelijk meer stabiliteit en extra ‘gevoel’ bij hoge bochtsnelheden.
Standaard op alle modellen is de elektromechanische AMG-parameter. Deze werkt snelheidsafhankelijk en heeft een zeer directe overbrenging van 14:1 - een belangrijke factor als het gaat om het optimaal ervaren van de dynamiek. Het AMG high performance-remysteem met geperforeerde en inwendig geventileerde 360 mm-schijven voor en achter is standaard op alle modellen. Bij de S-versies zijn rode remklauwen standaard. Een remsysteem met carbon-keramische remschijven (402 mm) is optioneel voor de S-uitvoeringen.

Fascinerend AMG-uiterlijk
De dynamische kwaliteiten van de nieuwe E 63 AMG-modellen worden weerspiegeld door een krachtig uiterlijk. Eyecatchers zijn de kenmerkende AMG ‘twin-blade’grille en de zogenaamde A-wing, een voorspoiler in de vorm van een gestileerde ‘A’. In deze voorspoiler zijn drie ruim gedimensioneerde luchtinlaten geïntegreerd. Andere typische AMG-details zijn de splitter, zijdelingse luchtopeningen en de zwarte diffuser waarin de vier uitlaatpijpen uitmonden. Bij de S-modellen is de A-wing uitgevoerd in hoogglans zwart en de splitter in chroom. Bovendien hebben de S-modellen 19-inch AMG-velgen in plaats van 18-inch voor de andere uitvoeringen.

Interieur: exclusief sportief
In het overwegend zwarte interieur springen de AMG-sportstoelen direct in het oog. De gordels zijn evenals de stiksels van de lederen bekleding uitgevoerd in contrasterend zilvergrijs. Het AMG performance stuur is zowel onder als boven afgevlakt en bekleed met nappaleder. De gripzones zijn juist bekleed met Alcantara. Tot de standaarduitrusting behoren LED-hoofdverlichting, ATTENTION ASSIST, COLLISION PREVENTION ASSIST, AMG-dorpellijsten met LED-verlichting, aluminium sportpedalen en metallic lak. Als optie zijn diverse carbon- en andere stylingpackages leverbaar. Een andere bijzondere optie is het high-end Bang & Olufsen BeoSound AMG surround sound system (Dolby Digital 5.1) met 1.200 Watt-versterker, 14 luidsprekers en digitale soundprocessor. De tweeters met AcousticLens Technology zijn verlicht. Via het COMAND multimediasysteem is de geluidsbeleving naar persoonlijke wens instelbaar.

De achterwielaangedreven E 63 AMG Limousine wordt in mei op de markt verwacht. In het derde kwartaal van dit jaar volgen de uitvoeringen met 4MATIC permanente vierwielaandrijving. De exacte specificaties en de prijzen zijn nog niet bekend.

Klik op één van de foto's voor een vergroting:
4753947538475374753647535

4753447533475324753147530

4752947528475274752647525

4752447523475224752147520

4751947518475174751647515

4751447513475124751147510
Dit is een account van 'team MercedesForum.nl/be' om nieuwsberichten e.d. te plaatsen.
Dit account kan geen PB's ontvangen of versturen.


MercedesForum.nl/be op Twitter & Facebook
Gebruikersavatar
MercedesForum.nl/be
Berichten: 962
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
Contacteer:

10 jan 2013 09:33

30 foto's toegevoegd aan de post hierboven :o
Dit is een account van 'team MercedesForum.nl/be' om nieuwsberichten e.d. te plaatsen.
Dit account kan geen PB's ontvangen of versturen.


MercedesForum.nl/be op Twitter & Facebook
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

10 jan 2013 10:01

Die S212 E63 in het wit :honger: :applaus:
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

10 jan 2013 10:01

De 'AMG S', 585PK(!), dat is meer dan de SLS AMG :o en 800Nm koppel en dan het vermogen op 4 wielen :o

3,7 seconde naar de 100.. Michel beweerde dat 3.418 seconde onmogelijk was en 4.2 seconde veel reëler is en daar hebben we een sixpack Heineken op gezet.

@Michel, wie heeft nu gewonnen?
  • Michel: 4.2 - 3.7 = 0.5 seconde ernaast
  • Peter: 3.7 - 3.418 = 0.282 seconde ernaast
@Michel, ik heb ze het liefst gekoeld :owja:
#doeslief
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

10 jan 2013 13:24

maar een amg S??
Is MB overgenomen door Porsche?

verder ziet het er beter uit dan de mopf 212!!

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11489
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

10 jan 2013 22:07

Hier nog wat foto's geknipt en geplakt
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (92.5 KiB) 8476 keer bekeken
Knipsel2.JPG
Knipsel2.JPG (96.76 KiB) 8476 keer bekeken
Knipsel3.JPG
Knipsel3.JPG (80.46 KiB) 8476 keer bekeken
Knipsel4.JPG
Knipsel4.JPG (96.6 KiB) 8476 keer bekeken
Knipsel5.JPG
Knipsel5.JPG (107.72 KiB) 8476 keer bekeken
Knipsel6.JPG
Knipsel6.JPG (95.83 KiB) 8476 keer bekeken
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6038
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

11 jan 2013 09:32

En bedankt voor mijn nieuwe bureaublad achtergrond.. ( @Giga foto's +1)

Vindt ze als met bijna alle Mopf mooier dan de premopf. Minder "Aziatisch" dan de premopf maar dat heeft vooral meer met Mercedes te maken als met het AMG verhaal. De voorbumper is werkelijk schitterend. Een kunstwerkje op zich.. De "gouden" remklauwen zijn dus standaard en de rode voor de S? ( S? Ach beter goed gestolen als slecht bedacht ;) ). Ben benieuwd of de 'S' dan achter het AMG embleem komt te staan, of het alleen voor spotters te onderscheiden wordt? Ik hoop het laatste.. Laat de eerste testvluchten van Autoweek, Autoblog en bijvoorbeeld Chris Harris maar komen :honger: Nieuwsgierigst ben ik naar de 4 matic uitvoering en in S uitvoering, maar dat lijkt me logisch
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

11 jan 2013 09:38

3.7 naar de 100 Dat is net zo rap als een Porsche 911 Turbo :goedzo: :goedzo:
Alleen de 911 Turbo S is sneller (3.4)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

11 jan 2013 09:43

Maus2000 schreef:3.7 naar de 100 Dat is net zo rap als een Porsche 911 Turbo :goedzo: :goedzo:
Alleen de 911 Turbo S is sneller (3.4)
Inderdaad een hele prestatie voor zo'n grote auto :)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

11 jan 2013 10:15

Leuk, hebbuh hebbuh.....

Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

11 jan 2013 14:07

W220L schreef:Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.........
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Wij hebben in de jaren '80 een BMW ( +o( ) 745i gehad, pa reed vaak naar het zuiden van Duitsland en werd gewoon helemaal gek van de vele malen tanken en werd die snel omgeruild voor een W123 300D.
#doeslief
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

11 jan 2013 14:36

Destijds toch een groot verschil 7.9 sec naar 100 of in 17.8 sec :D :D
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

11 jan 2013 16:35

Peter schreef:
W220L schreef:Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.........
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Wij hebben in de jaren '80 een BMW ( +o( ) 745i gehad, pa reed vaak naar het zuiden van Duitsland en werd gewoon helemaal gek van de vele malen tanken en werd die snel omgeruild voor een W123 300D.
Ja voor die BMW ging de stelling Turbo läuft, Turbo Säuft aardig op :)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

11 jan 2013 17:06

Ach ja, een 745i heb ik ook gehad, flesgroen metallic met donkerbruin leer.
Maar toch reed ik daar gemiddeld 1op 9 mee, stad en snelwegmix .

Alles kan je laten zuipen, ligt aan je rechtervoet.
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

11 jan 2013 20:37

Ed schreef:Die S212 E63 in het wit :honger: :applaus:

+ 1 8-)

Alleen die parkeer sensoren . :S
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
Plaats reactie